Golf III ja uusi tekniikka

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

Golf III ja uusi tekniikka

ViestiKirjoittaja qstiz » 8.9.2007 11:38

Eli mikä olisi hyvä vaihtoehto tuon alkuperäisen 1.8 bensakoneen tilalle ja auto on siis vuosimallia 92. Autoon halutaan hieman lisää suorituskykyä. Ainakin vaihtoehtoja on 1.8 20vT , 1,9dti , mutta onko vielä muitakin hyviä vaihtoehtoja? Sitten vielä voisi kertoa mitä muutoksia pitää tehdä jarruille/alustaan missäkin tekniikanvaihdossa.
Sitten vielä, tekniikoiden hintatasosta...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.9.2007 12:30

VR6/GTi 16v jarruillahan menee jo pitkälle. Jos nelipulttisena haluaa pitää niin mites on kakkiksesta G60-jarrut?

Paljon ajat niin laittaisin ton 1,9tdi ja jos kruisailu/harrastepeli/"normi"käyttö niin 20vT. Itse laittaisin jokatapauksessa 20vT. =D VR6 tietenki yks vaihtoehto mutta niitä kannata alkaa tekniikanvaihtona tekee kun saa edullisesti valmiinakin.

Tai voihan sinne uudemmankin vagineen konetta puskea jos budjettia "hieman venyttää"... =)

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 8.9.2007 12:45

Paljonko noista 1.8T tekniikoista joutuu köyhtymään? vr6 tai mk3 gti tekniikkaa ei kelpuuteta pellin alle ...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 8.9.2007 13:25

TDI tekniikan sai ainakin näppärästi kun itse vaihdoin Varianttiin 1.8->TDI kun osti kolaroidun luovuttajan kokonaisena.. Sai purkaa osaa sitämukaan kun tarve tuli..

Itsellä oli luovuttajana Seat Cordoba 1.9TDI -99

Kone ja sähköt kävi melko heittämällä mutta autojen erojen vuoksi osa osista piti haalia purkaamoilta yms..

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.9.2007 18:14

Lisätään tähän vielä se yksi näkökulma:

Ennen swappia harkitse tarkkaan onko auto sinulle tulevaisuudessa harrasteajoneuvo vai käyttöauto.
Jos harrasteajoneuvo, ts. parantelet tekniikan lisäksi ulkonäköä, alustaa jne. silloin tekniikanvaihdon voi käsitellä "järkevänä" eikä projektiin kulunutta rahamäärää tarvitse kiroilla.
Jos käyttöauto, kannattaa myydä nykyinen pois ja hankkia suoraan se tehokkaampi malli. Tekniikan vaihtoon kuluvalla rahamäärällä saat varmasti omaksesi sen ripeämmän yksilön.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.9.2007 21:31

Jos käyttöauto, kannattaa myydä nykyinen pois ja hankkia suoraan se tehokkaampi malli. Tekniikan vaihtoon kuluvalla rahamäärällä saat varmasti omaksesi sen ripeämmän yksilön


Jos itse olisis siis tekemässä tuota niin ennemmin haluan 20vT:n kolmoskoppaseen kuin esim. neloseen. En tiedä miksi.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 9.9.2007 15:37

Itse vaihdoin 1kk takaperin 16v 2.0 tekniikan pellin alle ja ihan tyytyväinen olen! Ihan potenttiaalinen kone se on ja liikuttaa koria varsin kiitettävästi!
Olisi tiedossa yksi 16v 2.0 tekniikka jos kiinostaa?

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 9.9.2007 16:01

Anteeksi lainaan vähän..

Minkälainen homma ois vaihtaa vaihelaatikko missä on mittari vaijerilla semmoseen jossa mittari on toimii sähöllä? \ Golf 3 1.8 vm92 /

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 9.9.2007 16:10

Dieseltekniikka ehdottomasti, vakioksi et jätä kuitenkaan, niin et tule ikinä pettymään tuohon dieseliin.

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 25.9.2007 15:19

Jos vaihtaa diesel tekniikan 1.9 tdi koloskoppasen oman tai vastaavan , tarvitseeko jarruja päivittää?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 25.9.2007 15:56

Jos vaihtaa diesel tekniikan 1.9 tdi koloskoppasen oman tai vastaavan , tarvitseeko jarruja päivittää?


Riippuu pitkälti siitä mitkä jarrut siitä rakennettavasta autosta löytyy vakiona.
Itsellä oli 1.8 90hp bensa (ADZ) -> 90hp TDI (AHU) muutos ja autossa oli ABS&256x20 jäähdytetyt jarrut tehtaan jäljiltä jotka riitti vallan mainiosti.

http://ffp-motorsport.com/tuning/jarrut.php#10

mk3 Golfit:
239mm x 12mm (9,4") Golf 1.4, 1.8 Diesel Turbodiesel
256mm x 13mm (10,1") Golf 66kW turbodieseli
256mm x 20mm (10,1") Golf 1.8 ja 2.0 litraisissa (tähän päivitys/Löytyy myös TDI-malleissa)
280mm x 22mm (11,0") Golf GTI 16V ja VR6
288mm x 25mm (11,3") Golf VR6 1996-97

Ja sitten on vielä takajarrut yms....

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 12.10.2007 9:41

Mistä autoista löytyy tuota sopivaa tdi tekniikkaa? Paljonko suurin piirtein maksaa? ja mitä osia menee vaihtoon kun vaihdetaan tdi tekniikka golf III jossa on nyt 1.8 90hp tekniikka.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 15.10.2007 22:22

Kysytäänpä täällä samalla että onkos kukaan täällä tehnyt tota swappia että pistänyt 20vt tekniikkaa kolmoskoriseen? Itellä olis kans 2.0 GTI 8v jossa olis jarrut jo valmiina sopivat. Miten mittavan sähkötyön tossa joutuu tekemään ja kannattako ottaa kaikki sähköt tekniikan luovuttaja-autosta vai yhdistellä kolmos kopan sähköihin? Mittariston ja virtalukon joutuu vissiin ainakin ottaan kun eikös noissa oo se ajonesto siellä?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 16.10.2007 8:11

Jos saa vaan selviimään kytkennän sen ajoneston kohdalla niin saattaisi vag-Com:lla saada opetettua MK3:n ajonesto toimimaan tuon 20vt koneen kanssa?

Itsellä kun pistin Cordoban TDI koneen MK3 variatti golffiin 1.8 8v koneen tilalle Cordoban koneen johtosarjalla. Jätin alkup. ajoneston ja ainoastaan piti se diagnostiikka johto koneen johtosarjasta vetää vanhalle ajonestolle ja sopeuttaa vag-com:lla pelaamaan. Alkup. ajonesto saa nykyäänkin sähköt yms sieltä mistä ennenkin.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 16.10.2007 22:09

Mulla ei tossa vanhassa golffissa ole ees vielä ajonestoa lainkaan mutta käsittääkseni sitä ei tuosta 20vt tekniikastakaan saa mitenkään otettua pois?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa