Uusi RS6
Valvoja: ffp jäsenet
Uusi RS6
http://www.motivemag.com/pub/news/First ... aked.shtml
Melkosen hieno peli, odotin jotain hieman laimeampaa mutta Audi on ainakin saanut kylkiin sellaiset muodot että erottuu perusmalleista.
Melkosen hieno peli, odotin jotain hieman laimeampaa mutta Audi on ainakin saanut kylkiin sellaiset muodot että erottuu perusmalleista.
Omia ajatuksia: jos ostaa uuden RS6:sen, ei varmaan tee mieli heti ruveta virittämään sitä. Mitään muuta syytä en taas pysty keksimään miksi pellin alle on laitettu kaks ahdinta, jos teholukemat on noin "pienet" ja kilpailijat ottaa vastaavat tehot vaparina.
Sata hevosvoimaa lisää tai vapari kone.
Ulkonäkö on kyllä kohdallaan!
Sata hevosvoimaa lisää tai vapari kone.
Ulkonäkö on kyllä kohdallaan!
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Autoa ei ole virallisesti vielä esitelty ja 0-100km/h kiihtyvyyslukema jota ennakkoon on arvailtu arvoon 4,6s arvioidaan täällä huonoksi. Viralliset arvothan voi olla suuntaan tai toiseen, tästä riittäisi esimerkkejä automallien historiasta...
Se miten tuollainen räsä liikahtaa, jää nähtäväksi kun auto saadaan eri lehtien koeajoon. Absoluuttinen kiihtyvyys on tommoselle malmikasalle ja nelivedolle aika arvoitus, koneen vääntö taitaa kuitenkin kiskoa pulkkaa kaikilla neljällä tassulla ihan riittävästi alustasta riippumatta.
Tyylikäs kokonaisuus, auto omasta mielestäni enemmän luxusta kuin racea.
5.2-liter Biturbo V10 with 580 hp, 650 Nm maximum torque and go from 0-62 mph in 4.6 seconds. What we've heard directly from Audi reps confirms these numbers.
Se miten tuollainen räsä liikahtaa, jää nähtäväksi kun auto saadaan eri lehtien koeajoon. Absoluuttinen kiihtyvyys on tommoselle malmikasalle ja nelivedolle aika arvoitus, koneen vääntö taitaa kuitenkin kiskoa pulkkaa kaikilla neljällä tassulla ihan riittävästi alustasta riippumatta.
the mighty peak torque of 650 Nm is available across the entire range from 1,500 to 6,250 rpm; maximum output is available between 6,250 and 6,700 rpm
Tyylikäs kokonaisuus, auto omasta mielestäni enemmän luxusta kuin racea.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
daivari: Mihin kilpailijaan viittaat, kun sanot että ottavat vaparista samat tehot?
Audi RS6
teho 580hv
0-100km/h 4,6s
0-200km/h 14.9
kulutus 13,9l/100km
omamassa 2025kg
BMW M5
teho 507hv
0-100km/h 4,7s
0-200km/h 14.7
kulutus 14,8l/100km
omamassa 1830kg
MB E63 AMG
teho 514hv
0-100km/h 4,6s
kulutus 14,3l/100km
omamassa 1840kg
Audi RS6
teho 580hv
0-100km/h 4,6s
0-200km/h 14.9
kulutus 13,9l/100km
omamassa 2025kg
BMW M5
teho 507hv
0-100km/h 4,7s
0-200km/h 14.7
kulutus 14,8l/100km
omamassa 1830kg
MB E63 AMG
teho 514hv
0-100km/h 4,6s
kulutus 14,3l/100km
omamassa 1840kg
Viimeksi muokannut Markus_K (make80), 6.9.2007 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oijoi... tätä on venattu.
Positiivinen (?) yllätys oli, että onkin ahdettu moottori. Oletin automaattisesti Gallardon tehoista vaparia. No, kivempi noin!
Enemmän kiinnostaa ns. ohituskiihtyvyysarvot. Ainakin vanhan RS6:n 60-120 arvo 3.3s muistaakseni, on aika vakuuttava.
MiiSalo, rimpautappa kun meet koeajamaan moisen :) Me tullaan rouvan kanssa takapenkille!
Positiivinen (?) yllätys oli, että onkin ahdettu moottori. Oletin automaattisesti Gallardon tehoista vaparia. No, kivempi noin!
Enemmän kiinnostaa ns. ohituskiihtyvyysarvot. Ainakin vanhan RS6:n 60-120 arvo 3.3s muistaakseni, on aika vakuuttava.
MiiSalo, rimpautappa kun meet koeajamaan moisen :) Me tullaan rouvan kanssa takapenkille!
Markus_K: Lähinnä juurikin tohon Bemariin viittasin. Bemarin vaparikoneitten huoltovapautta ja kestävyyttä, kun ei oikeen voi ees verrata Audin tuplaturbojen onglemiin. Itse ainakin ottasin näiden ennakkoluulojen valossa mielummin M5:sen, kuin tuon RS6:sen, vaikka siinä 72 hevosta onkin enemmän.
Ei sillä, kyllä Audi on onnistunu hyvin ton RS6:sen kohdalla, vaikka ei tossa mitään yllättävää olekkaan.
Ei sillä, kyllä Audi on onnistunu hyvin ton RS6:sen kohdalla, vaikka ei tossa mitään yllättävää olekkaan.
Lähinnä juurikin tohon Bemariin viittasin. Bemarin vaparikoneitten huoltovapautta ja kestävyyttä, kun ei oikeen voi ees verrata Audin tuplaturbojen onglemiin.
Mihinköhän tuplaturboon tätä V10TFSI:tä tässä verrattaan? Ei kai tuollaisen uuden konstruktion luotettavuutta voi spekuloida perustuen vanhoihin koneisiin?
Ei ole sama kuin overboost, 400hv on koska siten autosta on saatu arkiajoon parempi (kaasun reagointi yms talviajo) näissä Bmwn V10 koneissa on lähes kaikissa 530hv, joten ero audin 580hv on lopulta vähän, totuus on että odotin audilta kevyempää autoa, näillä tiedoilla ainakin M5 hakkaa audin kevyesti 0-200km/h vedoissa, joissa bemarilla pääsee 13s pintaan, audi näyttää oikein hyvältä mutta taitaa silti mieli pysyä bmw lerissä toistaiseksi, olenkin odottanut tuosta autosta tietoa aika kauan, 3kpl E60 M5:ttä omistaneena olisi tuo hyvinkin voinut olla tulevaisuutta joskus mut saas nähdä kunhan pääsee ajamaan Ko.autoa :)
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
3kpl E60 M5:ttä omistaneena
Eikös tää E60 ole juurikin tuo uusin?Aika hätänen olet ollut :D
M5 hakkaa audin kevyesti 0-200km/h vedoissa
Kevyesti?En tiedä mistä Markus_K on nuo arvot katsonut mutta 0.2 sekunnin eroa ei voi kyllä sanoa että "kevyesti". Taitaa olla jo enemmän kuskista kiinni tossa vaiheessa että kumpi on nopeampi.
Itse ei tarvis kyllä noista kahdesta autosta kauaa miettiä,audi ehdottomasti mutta taitaa jäädä sekin kosteisiin päiväuniin :D
Ensimmäisennä pistää silmään lähinnä Subarulta "kopioidut" pullistukset. En siis osta vaikka muuten näyttikin ihan ok:lta :)
Tanttu:
Kyllä henkalla on ihan oikeasti ollu niitä uusia muutama :)
Tanttu:
Kyllä henkalla on ihan oikeasti ollu niitä uusia muutama :)
Viimeksi muokannut j4k3, 6.9.2007 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
tanttu: lähteenä on www.bmw.fi mutta nuo arvot on sedan mallista. Miten lie sitten touring mallissa menee arvot. Tuskin ainakaan nopeempi.
Levitykset on kyllä suoraan urQ:sta ja se on mainittu tuossa jutun loppupuolella
Noi pullistukset mahdollistaa leveämmät vanteet, jos 275/35 R 20 alkaa tuntua kapealta... :)
Levitykset on kyllä suoraan urQ:sta ja se on mainittu tuossa jutun loppupuolella
Striking design derived from the “Ur-quattro”
The rear of the Audi RS 6 is characterised by the oval exhaust tailpipes and the diffuser-look apron. A roof spoiler completes the aerodynamic fine-tuning of this high-performance vehicle. The side outline is distinguished by wide, flared wheel arches. Like the engine compartment lid, the front wings are made of aluminium in order to reduce weight. They accommodate the mighty wheels of the new Audi RS 6, yet are also reminiscent of a milestone in automotive history: the flat tops of the wheel arches with their clear edges were counted among the design elements of the Audi quattro – the pioneer of permanent four-wheel drive from the year 1980. A metallic/pearl effect paint finish is standard; new colours Sepang Blue, Monza Silver and Monterrey Green are exclusively reserved for the RS 6.
Noi pullistukset mahdollistaa leveämmät vanteet, jos 275/35 R 20 alkaa tuntua kapealta... :)
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Tommosena nelikkona toi olis kyllä ihan kelpo talviauto, kesäksi silti ottaisin sen E60 M5:sen, 0-200kmh on mennyt jonkun autolehden mittauksen mukaan reilusti sinne 13sek puolelle. Täytyy kaivaa esiin se juttu jostain...
Sitä että onko niillä 0-200kmh arvoilla mitään merkitystä en tiedä, nättihän toi on, ei siitä pääse yli tai ympäri.
EDIT 1. Tutkailin kuvia tarkemmin ja on se kyllä itseasiassa ihan sa*tanan nätti, sisältäkin hieno ja ainakin minä tykkään tosta väristä perkeleesti tossa vaikka ehkä nää kaikki vähänkin "sähkönsiniseltä" näyttävät on jo melkosia teinivärejä...
EDIT 2. Tossahan noita ämmäläisen arvoja:
M5 E60
auto zeitung 26/2004
0 - 100 km/h 4,4 s
0 - 200 km/h 13,9 s
sport auto 12/2004
0 - 100 km/h 4,5 s
0 - 200 km/h 13,8 s
sport auto 11/2005
0 - 100 km/h 4,4 s
0 - 200 km/h 14,1 s
Autobild 2005
0 - 100 km/h 4,7 s
0 - 200 km/h 13,5 s
Car&Driver 2005
0-60 mph 4.2
0-100 mph 9.4
0-150 mph 20.7
Road&Track 2005
0-60 mph 4.1
0-120 mph 13.3
Mutta odotellaan nyt kuinka se RS6 sitten tosielämässä liikkuu, kaippa taas jotkut liian rikkaat ruotsalaiset ne rinnakkain stripille järjestää...
Sitä että onko niillä 0-200kmh arvoilla mitään merkitystä en tiedä, nättihän toi on, ei siitä pääse yli tai ympäri.
EDIT 1. Tutkailin kuvia tarkemmin ja on se kyllä itseasiassa ihan sa*tanan nätti, sisältäkin hieno ja ainakin minä tykkään tosta väristä perkeleesti tossa vaikka ehkä nää kaikki vähänkin "sähkönsiniseltä" näyttävät on jo melkosia teinivärejä...
EDIT 2. Tossahan noita ämmäläisen arvoja:
M5 E60
auto zeitung 26/2004
0 - 100 km/h 4,4 s
0 - 200 km/h 13,9 s
sport auto 12/2004
0 - 100 km/h 4,5 s
0 - 200 km/h 13,8 s
sport auto 11/2005
0 - 100 km/h 4,4 s
0 - 200 km/h 14,1 s
Autobild 2005
0 - 100 km/h 4,7 s
0 - 200 km/h 13,5 s
Car&Driver 2005
0-60 mph 4.2
0-100 mph 9.4
0-150 mph 20.7
Road&Track 2005
0-60 mph 4.1
0-120 mph 13.3
Mutta odotellaan nyt kuinka se RS6 sitten tosielämässä liikkuu, kaippa taas jotkut liian rikkaat ruotsalaiset ne rinnakkain stripille järjestää...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa