Volkswagen Passat 2.8 V6 30V syncro?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Vode
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.12.2005 13:24

Volkswagen Passat 2.8 V6 30V syncro?

ViestiKirjoittaja Vode » 27.7.2007 12:06

Terve,
Ihmettelen että mitä vikaa on moisissa autoissa kun niitä myydään ihan sikana joka paikassa ja suht edulliseen hintaan? Onko luotettava, kallis pitää / ajaa(polttoaine kulut). Mikä on paras passatti ajaa (nyt en tarkoita w8 tai muita öky malleja). Kertokaa hivenen yleistä käyttö ja omistus kokemusta autosta. Malli pitäis olla 2002 tai uudempi syncro.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 27.7.2007 13:16

Samoja mallivikoja noissa on ku muissakin Passateissa. Mielestäni toi v6 neliveto on paras passatti mitä on ikinä linjalta rullannu. Alusta on tehtaalta jo sopivan jämäkkä ja muutenkin auto on yllättävän kevyt ajettava.

Itse en tollaista omista, mut osta pois jos halvalla saat.

Ehkä halpa hinta johtuu siitä, että noita saa saksasta halvalla.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 27.7.2007 13:35

Tuo saksan markkinahinta on yks mikä pudottaa noiden hintoja suomessakin, sit kalliit vakuutusmaksut toinen ja taitaa ne huollotkin olla esim.1,8T verrattuna kalliimpia.

PoRToS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2006 23:19

ViestiKirjoittaja PoRToS » 31.7.2007 12:48

Itellä on ollu 4Motion versio (eli 3BG) nyt vajaan vuoden. Eipä tuossa mitään muuta vikaa ole kuin reiluhko bensankulutus (keskikulutus nyt 11.3litraa excelissä). Tosin edellinen 2-litrainen citikka vei 9.8 samoilla ajoilla... =)

Mutta sitten ne hyvät puolet... =) Torsen on kiva talvella - ei jää jalkoihin SEKÄ käyttäytyminen on lähes takapainotteista...

V6 sekä vääntää että tuottaa kivat tehot. Tosin uudenaikaiseen turbokoneeseen sitä on vaikea verrata, koska voima ei tule yhtenä könttinä vaan sitä kertyy kierrosten myötä, mutta kyllä sitä siellä on. Ja myös V6-äänet soivat verrattuna neloskoneeseen. Konetta kierrättää mielellään =)

Olen ollut jopa liiankin tyytyväinen autoon... ei haluta yhtään vaihtaa toiseen =)

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 31.7.2007 13:45

Samoilla linjoilla Portoksen kanssa. Oma "vain" vm. -98, mutta tekniikka taitaa olla täysin sama. Tai ehkä jotain face liftien mukana tulleita pikkumuutoksia??
Bensaa toki syö, mutta yhdistetyssä kulutuksessa ei taida paljon 1.8T enempää viedä.
Vakuutusmaksujen suuruudesta en osaa sanoa. Kovin suurina en niitä pidä, kun edellisessä vm. -89 corrossa maksut suunnilleen samat.
Alusta on aika mukavuuspainotteinen, niinkuin moottorikin eli lepposaa kyytiä tarjolla. Välillä se räväkkyyden puuttuminen hieman ärsyttääkin, mutta pääosin kiva moottori.
Ajettavuus, ainakin omasta mielestä, tuli paremmaksi kun sijoitti kunnon alustasarjaan. Ja omaan tekis mieli hommata putkisto jolla ääniä sais paremmin ilmoille. Kyllä niitä kutosen ääniä enemmänkin haluis kuulla...
Ja passatin muodot on ainakin omasta mielestä erittäin onnistuneet, niin 3B:ssä kuin 3BG:ssä.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 31.7.2007 17:43

Itse voin sanoa sen verran että myöskin traileri+junis tulee aikalailla huomaamattomasti perässä. Ja kulutuksessa pääsee helposti alle kympin jos vain haluaa.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 4.4.2008 8:54

Lisätäänhän tähän pätkään.

Nyt on viikon verran ollut 04 vuosimallin V6 2.8 4motion talossa ja on se lepposa kaveri ajella. TT:llä kun ajaa niin sitä pitää revityttää ja polkea jo pelkästään siitä syystä että tietää kaiken olevan kunnossa (kieroutunutta :D ). Toisin kuin tällä. Autoon istahtaa rauhallisin mielin ja aivan täysin erillaisella mielellä ylpeästi ja kiireettömästi edeten kohti maailman tappia tuolla mennään. Hieno auto.

Huollot näyttää olevan tehty ajallaan kirjan mukaan.
Yksi asia jäi vain vaivaamaan. Autolla on ajettu 116tkm ja yhtään mainintaa mistään nelivedon huollosta ei ole. Kirjassa on täppä -valmius haldex filterille (siis kohta johon voi ruksin laittaa) mutta tuossahan on Torsen, mitenkä torsenia kuuluu huoltaa? Onko siinä samanlaisia öljynvaihtoja / filtterivaihtoja kuin haldexissa?

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 4.4.2008 10:17

Torsenia itsessään on ymmärtääkseni aika hankala huoltaa, mutta voimansiirtoa voi (ja kannattaa) huoltaa vaihtamalla perä- ja laatikkoöljyt ainakin joskus. Jos autolla on ajettu 116 tkm niin nyt voisi olla hyvä hetki :)

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 4.4.2008 13:45

Torsen on huoltovapaa.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 4.4.2008 18:15

Mutta tuskin se öljynvaihto sitä rikkookaan :)

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 4.4.2008 18:25

TorSen:iin vaihtuu öljyt samalla kun vaihtaa öljyt vaihdelaatikkoon.

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 5.4.2008 14:16

Tuntuu tehottomalta koska on niin hiljainen, tietty massakin on 1700kg luokkaa mutta käytännössä kerkiää. Ainoa mikä hieman ärsyttää on se, että on vain 5v laatikko. Ykkösellä tuntuu meno hieman kulmikkaalta liikkeelle lähtiessä.

Viat tähän mennessä:
-moottorin lämpöanturi
-vasemman puolen takalambda

vm.2002 85tkm ajettuna.

Onko muuten kukaan loggaillu VAG-COM-lla ilmamääriä, nopeasti kokeilin niin 95g/s oli max massavirtaus, epäilyttää että maf vois olla vaihtokunnossa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa