Golf III Hellan IV-look umpiot

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Rynnäkköpäärynä
-

Golf III Hellan IV-look umpiot

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 25.7.2007 22:53

Huu... Löytyisikö jostakin päin kuvia Hellan mustista IV-look umpioista, en kohtalaisella guugletuksella löytänyt. Tai sitten jos jollakin on autossaan sellaiset niin voisko saada kuvaa? Tai sitten kommenttia, onko nuo mistään kotoisin. Ainakaan laatu ei ole varmaankaan alkuperäisasenteista huonompaa ja polttimotkin päivittyy H1 -> H7.

Eli mulla olisi tarkoitus laittaa Hellan IV-lookit omaan kolmosgolffiin ja kiinnostaisi tuo musta malli umpiosta. Hellan kuvaston kuvat ovat myös surkeat. Ainakin siinä pdf:ssä joka löytyy Örumilta. Näin maanantaina T:reella yhdessä valkoisessa Golfissa tuollaiset mustat iv-lookit eivätkä näyttäneet siihen mun maun mukaan oikein sopivan.. Painopiste hankinnalle mulla on enemmän käyttökelpoisuudessa, töhninkihengestä ei niin väliksi.

Mun Golf on väriltään sellainen tumma violetti, värin nimi on twilight violet. Eli josko tuohon se musta sopisi paremmin ja jos ei sovi niin laitan kromi/kirkas Hellat. En oikein ole noista annelinsilmistä, celisrenkaista, kiinnostunut, pitäkööt Bimmeristit ne.

Etupuskurin vilkkuhässäkkä olisi myös tarkoitus vaihtaa ja laittaa sumarit sinne? Vanhat on jo kovin perstaantuneet auringon paahteessa..

Entä mistä kannattaa purkhasoida sellainen merkitön etumaski, pelkkää rimaa ilman logoa..?

Kv
ffp jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kv » 25.7.2007 23:00

Tässä yhdet Hellan tekeleet
Kuva

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 26.7.2007 1:06

Tuossa ex-Ventossani:

Kuva

Lisää kuvia kun selaa tuota rojektia:
http://pajalle.com/cars.php?id=010

Itse tykkäsin kyllä, valoa tuntui riittävän ainakin minun tarpeisiini. Omasta mielestäni edelleen yhdet parhaan näköisistä valoista mk3:een, vaikka onkin jo vuosikausia vanhaa mallia.

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 26.7.2007 15:02

Kiitoksia hyvistä kuvista.

Tuohon Ventoon ainakin näyttää sopivan tosi hyvin.

Ei mua haittaa vaikka onkin hieman vanhaa mallia, onhan itse mun autokin vuodelta miekka ja kilpi...

Entä tuo maski, mistä?

Mikhauta
-

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 26.7.2007 15:55

Hellan valoja saa sitten täältä sopivasti

http://www.piritek.com/

Ipe
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 26.7.2007 16:08

^ En tiedä mitä tarkoittaa "sopivasti", mutta hintaa on ainakin 101€ enemmän kuin Kiiltovaunun valoissa.

Mokki
-

ViestiKirjoittaja Mokki » 26.7.2007 19:20

Itseänikin kiinnostaa kyseiset valot, omasta mielestä nuo on tyylikkään näköset.
Sitten asiaan. Onko noissa valoissa mahdollista asentaa tuo sähköinen valojen korkeuden säätö toimimaan? Uskoisin että on, mutta jos jollain varmaa tietoa olisi.

Niin ja merkittömän maskin tilasin itselleni muutama kuukausi sitten Kiiltovaunusta. Jom merkiltään.

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 26.7.2007 19:45

Kyllä korkeudensäädön pitäisi toimia noiden jälleenmyyjien tietojen mukaan. Sekin tieto on kyllä pihdattu Hellan kataloogissa.

Joissakin malleissa joutuu väkästelemään johtoliittimien ja adapterien kanssa ja reletauluun joutuu lisäämään jonkin liuskan. Mutta GTI:t sun muut joissa on tuplaumpio ja kahdet H1:set ei tarvi muutoksia. Jos mulla ilmenee adapteritarvetta, aion kyllä kikkailla johdot muuten, käsittääkseni se johtoadapteri maksoi 20exonia kappale... Releistys on kuitenkin ohjelmassa lähitulevaisuudessa.

No miten on tuon hintapolitiikan kanssa, kannattaako panna tilaukseen tuon kiiltovaunun kautta? Mulla on vahvempana oljenkortena kilautus kaverille jos se saisi jämyhintaan, mutta ei kaverikaan kuitenkaan pysty suoraan Örumilta tilaamaan firmaansa.

No, kai olet sen tilaamasi maskin jo saanut ;)

Kale
-

ViestiKirjoittaja Kale » 26.7.2007 19:50

Toimii korkeuden säätö.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.7.2007 20:33

Korkeudensäätö on kytke-ja-käytä.

Kolmosfarkussani oli nuo kirkkaat-kirkkaat IV-look valot ja täytyy sanoa, että eräät parhaista (lähi)valoista, mitä omassa autossani on ollut ja sentään neljännesvuosisadan autoilun aikana muutama kulkine on kokeiltu. Tammikuun ensimmäisillä rönttäkeleillä ajoin Turusta Mikkelin tienoille lähivaloilla, kun pitkiä ei lumentulon takia voinut käyttää.

Kannattaa ehdottomasti releyttää, mutta mielestäni ei missään tapauksessa laittaa molempia lankoja palamaan pitkillä. Tästä on taitettu peistä toisessa keskustelussa.

ovaali johtoliitinhän noissa umpioissa on.

Mokki
-

ViestiKirjoittaja Mokki » 26.7.2007 20:37

Hyvä homma että toimii tuo korkeuden säätökin. Eikä vissiin minun tapauksessa tartte tehdä edes ihmeempiä sähkö hommia.
Ei minun mielestä tuo hinta oo paha, mutta tietty jos jotain kautta saa halvemalla ni sit tilaa sieltä. : )

Ja kyllä se maski on tullu, parissa päivässä tuli. ; )

tpv
-

ViestiKirjoittaja tpv » 26.7.2007 21:39

Lainataas hieman topiccia. Mahtaako kellään vieläkään olla tietoa xenoneille sopivista laillisista umpioista G3:een? Jotkut moisia on jostain metsästäny vaan itellä ei ainakaan vielä tommosista oo tietoa. Jos jollain on niin jakakoon tietoaan...

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 29.7.2007 0:09

^ 3.5 Cabriosta keulan osat ja sitten vaan IV koppaisen Xenonvalot.

Slantsix
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.7.2007 5:02

Erittäin hyvät valot noi hellan IV lookit. 97 varianttiin ihan bolt-on homma ja liuskan joutui laittaa sulakerasiaan.
Korkeudensäätömoottori olikin vähän sorminäppäryyttä vaativa homma. Joutui pujottamaan ohuen langan, millä veti umpiossa olevaa osaa reikää kohti, että moottorin kara yletti ottamaan kiinni.

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 31.7.2007 17:41

Homma taitaa olla osaltani pihvi; olen päättänyt hankkia Hellan Uudistava päävalosarja 1DJ 008 187-811 musta, siinä ei ole mitään hehkuvia penisrenkaita eikä turhaa bling blingiä,... Merkitön maskikin löytyi Mdcomprexilta, aika näyttää mikä sen laadukkuus on.

Muuten, sattusiko jollakulla olemaan tiedossa VW:n osanumeroa sellaiselle Rabbit-merkille, jänön kuva, joita on näkynyt jenkeissä myytyjen Golffien persiissä? Helpottaisi em. kapineen hankintaa merkkiliikkeestä. Se ilmeisesti on tarrakiinnitteinen?

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”