Automaattilaatikon irroittaminen G1

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

Automaattilaatikon irroittaminen G1

ViestiKirjoittaja No H2O » 16.7.2007 17:07

Ongelma on käsittämätön, johon tuntuu olevan hankala löytää apuja kirjallisuudesta ja netistä. Kyseessä siis G1:

Automaattilaatikko ja kone irroitettu autosta. Kaikki pultit irti, laatikko irtoaa noin 1,5cm koneesta, mutta ei lähde irti. Missä on pultti tms., joka pitää laatikon edelleen kiinni koneessa? Startti on vielä paikoillaan, koska en pääse kahteen 13mm pultin kantaan kiinni millään työkalulla (=liian ahdasta). Vai pitääkö startti tosiaan irroittaa ennenkuin saa nuo erilleen??? Laatikko irrallaan startin saisi irti, mutta ei nyt...

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 16.7.2007 17:47

OK. Pienen tutkimisen jälkeen löysin vauhtipyörän kehältä kolme 6mm pulttia, jotka irroitin. Laatikko löystyi ja alkoi liikkua lisää, mutta vieläkään ei lähde irti.

Eli apuja tarvitaan edelleen...

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.7.2007 18:09

Manuaalissa startti pitää lootaa lohkossa kiinni, joten eiköhän se tomaatissakin.

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 16.7.2007 18:27

Kun ei mielestäni pidä. Tomaatin starttihan on erilainen kuin manuaallissa. Manuallissa starttihan on lohkossa kiinni. Automaatissa se on laatikossa.

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 16.7.2007 20:56

Perutaan puheita. Samalla tavalla tuo startti on kiinni vaihdelaatikossa, mutta toisinpäin. Manuaalissa vaihteiston puolella ja automaatissa koneen puolella. Kikkailemalla sai startin irti, joten ongelma ratkaistu. Mutta "vauhtipyörä" ei lähde, vaikka kuusi pulttia on avattu. Paketin keskellä oleva holkki ei liiku kuin koneen mukana, vauhtis siis pyörii tyhjää. Vielä kun keksii miten tuo vauhtis lähtee irti, niin homma on selvä ja kasaaminen alkaa... BIF häämöttää jo kiikarissa...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 16.7.2007 21:44

Vetolevy, eli tämä "vauhtis" jää moottoriin kiinni ja siinä on turbiini kiinni niillä kolmella pultilla. Kun nuo kolme pulttia on irti niin turbiini jää laatikkoon. Pitäisi irrota.

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 16.7.2007 22:03

Juu irtos. Mutta seuraava ongelma:

Kuva

Tuo vetolevy pitäisi saada irti ja istutettua uuteen koneeseen. Keskellä oleva "holkki" estää irroittamisen. Eli miten vetolevy irtoaa?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 16.7.2007 22:18

Ei mulla ainakaan ollu vetolevy muuten ku niillä kuudella pultilla kampurassa kiinni. Oisko vaan tiukka sovitus aluslevyllä?

No H2O
-
Viestit: 368
Liittynyt: 23.10.2003 12:15

ViestiKirjoittaja No H2O » 16.7.2007 22:38

Näin päättelinkin. Kokeilin pientä voimaa, mutta ei irtoa. Kokeilen huomenna aamulla uudestaan, jos sais huomenna jo savut otettua uudesta motista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa