AAZ ahtokaran ylivuotonippa ruikkii naftaa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

AAZ ahtokaran ylivuotonippa ruikkii naftaa.

ViestiKirjoittaja peke99 » 14.7.2007 15:06

Mikähän klonksvaakenia vaivaa tälläkertaa..

Piakoin ahtokarankaran viilaamisen jälkeen alkoi tuosta karan "kotelon" kyljessä olevasta ylivuotonipasta ruikkia naftaa. Tuntuu että tauti vain pahenee kokoajan.
Joku mainitsi, että karan sylinterissä (tai sen alla?) olisi jossain kalvo joka olisi antanut periksi..

Mitenkäs onnistuisi vaihtaa tuo koko karan sylinterin möltti joka on pumpun päällä 4:llä 6-kulmalla kiinni? Lentääkö kuinka paljon kiluja ja hiluja pihalle jos vain ruuvaa nuo pultit auki vai pitääkö oikeasti tietää mitä tekee ja olisiko tästä loppupelissä mitään hyötyä ?

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 9.10.2009 22:22

Mulla on sama vaiva. Onko tähän vuosien saatossa keksitty joku ratkasu?

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

ViestiKirjoittaja micza69 » 13.10.2009 21:35

sama täällä mut väheni ku otti syöttöjä pois että saa päästöistä läpi...

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 14.10.2009 6:07

siellä pumpussa on semmoinen tappi joka seuraa sitä karaa ja voisin veikata että tuon tapin tiiviste on tullut tiensä päähän..Voihan sen tapin reikäkin olla jo himpun kulunut tai jopa tappi itsekkin,mutta yleensä tiivisteen vaihdolla selviää...

Toni K
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2007 18:45

ViestiKirjoittaja Toni K » 14.10.2009 15:25

Sama ongelma oli täälläkin.. Paikallaan ku polkasit kaasua niin pruikkas naftaa tulehan ja samoin ku vedätti täyskaasulla menemään. Ja kun katso "kotelon" sisälle kara ui naftasa. Vein pumpun huoltoon eräälle tutulle ja vahtoi sinne aivan mitättömän pienen O-renkaan ja tiivisteitä. Vuotaminen loppu siihen.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 14.10.2009 19:15

Mistähän tohon oorenkaaseen pääsee kätevästi käsiksi? Mitä tosta joutuu synnyttään edestä?

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 9.2.2011 10:07

onko tietoa minkä kokoinen o-rengas siellä on?

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 9.2.2011 18:17

Jos en täysin väärin muista niin tiiviste on kokoa 4x1mm.

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 10.2.2011 5:32

kiitoksia tiedosta.

wetbussy
-
Viestit: 59
Liittynyt: 6.9.2010 0:54

ViestiKirjoittaja wetbussy » 11.2.2011 9:10

Entäs kun ottaa sen kannen irti niin on koko saatanan kotelo ihan mustanaaan! niin paljon on naftaa että luulis jo letkujen menevän tukkoon!
Kara näköjään ihan uipi naftassa...

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 15.2.2011 5:36

onko siitä haittaa jos sen ylivuotonipan tulppaa kiinni?

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 15.2.2011 8:25

On. Jos se LDA:ta seuraava tappi falskaa sinne lda-puolelle dieseliä niin hetken päästä se kotelo on täynnä ja kun polkaset kaasua, kalvo painuu alaspäin -> pumpun kammiopaineet jumppaa missä sattuu. Järkevintä että vaihtaa vaan sen tapin stefan siitä kannesta. Irrotus on helppo homma ja siihen löytyy tosi hyviä ohjeita netistä.

Esim tuossa on erittäin hyvin kuvitettu ohje purkuun:
http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694

vwd
-
Viestit: 231
Liittynyt: 10.1.2007 17:51

ViestiKirjoittaja vwd » 7.6.2011 14:57

onko kukaan tehnyt tätä tiivisteen vaihtoa,rupesi nimittäin kunnolla vuotamaan,pelkästään tyhjäkäynnillä tiputtaa koko ajan ylivuoto nipasta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa