1Z/AFN ecu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

1Z/AFN ecu

ViestiKirjoittaja Nall3 » 1.7.2007 9:48

voisko joku laittaa ohjetta kehiin jos vaihtaa 1ztaaan ton afn ecun mitkä johdot mihinkin/letkut jne....

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 1.7.2007 13:31

Pitäisi käydä suoraan kiinni, siis sen ecun liittimen puolesta.
Ainoa ero taitaa olla että afn:n ahtimen ohjaus on alipaine toiminen, kun taas 1Z.ssa on paineella. Oletettavasti olet vaihtamassa hukkaportillisesta ahtimesta vnt-puhaltimeen.
Tällöin pitää vaihtaa n75 venttiili. Jos egr on poistettu jo käytöstä niin sen venttiili käy siihen tilalle(egr:n venttiili ohjaa alipainetta jolloin käy uudeksi n75 venttiiliksi) tai käy ostamassa marmoritiskiltä uuden afn:n n75:sen(n.85€)
Letkujen järjestystä pitää vähän muuttaa; pitää ottaa alipaine n75:lle alipainepumpulta, sillä pitäisi olla valmis tulpattu lähtö 5mm letkulle.
n75:ssa on 3 letkulähtöä joista yksi on tulo, toinen on lähtö ohajttavalle kellolle(ahdin) ja kolmas on huohotus. En muista nyt missä järjestyksessä ne on.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ecu

ViestiKirjoittaja Nall3 » 1.7.2007 13:42

vaihdoin jo turbon 17/20 hybridin...tarviiko toi ahdin sit sitä n75 jos vaihdan afn ecun?vai oisko kaikista helpoin vaan pitää vanha ecu ja lastuttaa se???

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.7.2007 14:47

Kyllä se N75 pitää vaihtaa että saa hyvin toimimaan.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ecuuu

ViestiKirjoittaja Nall3 » 1.7.2007 16:18

ecua en oo avannut eli meneekö kolvaushommaksi?ja tää tärkein että mikä on hyöty afn ecussa verrattuna omaan 1z ecuun???kumminkaan en meinaa mitään 4532heppasta tehdä vaan semmonen 170hp ois ihan tarpeeksi mulle...suuttimet kun saan niin ollaan jo vissiinkin 150hepassa...korjatkaa jos oon väärässä ni en pety pahasti.....=)
Viimeksi muokannut Nall3, 4.7.2007 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 3.7.2007 9:04

Ei mene kolvaus hommiksi. Kummassakin ecussa on saman lainen liitin ja kummankin mapp-anturi on ecun sisällä.
Suurin ja tärkein ero on ahtimen ohjauksessa. 1Z:n ecu on suunniteltu ja tehty hukkaportilliselle ahtimelle, kun taas afn:n vnt-ahtimelle.
Ja loogisesti muut ecujen erot on lähinnä ohjelmassa sitten, kuten ahtojen pyynnit yms.
Nuo ei osaa oikein ohjata ristiin, kokeiltu on ;)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 3.7.2007 16:13

Kyllä siihen 1Z ecuunkin saa VNT ohjauksen.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.7.2007 16:35

Joo ja tällä nallella on hukkaporttiahdin joten vakiokilkkeillä mennään. End of story ;).

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 3.7.2007 20:24

No sitten =)

Stoned
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.3.2005 11:51

ViestiKirjoittaja Stoned » 10.9.2007 15:12

Mulla on vaihdettu 88 vuosimallin passattiin 1z kone, jossa afn ecu.
Itse kone pelaa mainiosti, mutta hehkuvalo alkaa vilkkumaan parin minuutin välein. Hehkun vilkkumisen saa lopetettua vain jarrua painamalla.

Ilmesesti tuo vilkkuminen johtuu ABS:sien puuttumisesta(?), kun tuossa 88 passatissa ei vielä sellaisia hienouksia ole.

Kysymys kuuluukin: miten tuon hehkuvalon vilkuttelun saisi lopetettua?

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 10.9.2007 17:12

Mulla taitaa olla ihan sama homma. AHU ecun tilalle laitoin AFn ecun ja vilkuttellee hehkuvaloa. Jarrua painamalla vilkutus loppuu hetkeksi.
Saiskohan sitä vaikka vag commilla ohjelmoitua niin, että se ei vilkuttelis valoa.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 10.9.2007 18:39

Mistä autosta nuo hehkuvaloa vilkuttavat ecut ovat?

Mulla oli samanlainen ongelma, kun laiton ventoon, seat toledon AHU ecun tilalle audi a4 AFN ecun.

Ongelma ratkesi kytkentä kaaviosta. Audissa on erilainen kytkentä jarru ja kytkinpolkimien johdoissa, kun seatissa ja volkkarissa.
Koskee 68 pinnisiä, 028 906 021 numeroisia ecuja.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 10.9.2007 21:59

malandio kirjoitti:Kummassakin ecussa on saman lainen liitin ja kummankin mapp-anturi on ecun sisällä.


Mun ´98-Passatissa on mielestäni MAPpi kuulerilta turbolle tulevassa putkessa, enkä muista nähneeni ECUlle menevän mitään letkua.. Vai oonkohan tähtäilly päin peräaukkoa?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 11.9.2007 0:04

^Ettei vain olis imuilman lämpöanturi. Montako johtoa siihen menee?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.9.2007 0:15

muistelisin et kaverinkin afn:ässä olis mappi siinä näkyvillä...
edittiä ... 97/98 näköjäs vaihtuu erillisee mappiin

Stoned
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.3.2005 11:51

ViestiKirjoittaja Stoned » 11.9.2007 7:48

Ainakin tuohon minun ecuun menee letku sisään.

Sitä en tiedä mista mallista se on, mutta valmistus päivä näkuu olevan 5.8.96.
Tuo sama ecu ollut aikaisemmin AHU Cordobassa ja toiminut siinä moitteetta, tai ainakaan entinen omistaja ei mitään tuollaista maininnut.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 11.9.2007 11:31

Itselleni meni omaan 1z ihan ongelmitta jonkun afn:n boxi, ainut vaan että vakkari piti ottaa vag-comilla käyttöön.
Mullahan siis -96 passat, joten saattaa olla että noissa vanhemmissa on nimen omaan jonkin sortin kytkentä eroja...

Stoned
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.3.2005 11:51

ViestiKirjoittaja Stoned » 13.9.2007 11:29

Nyt kun tarkemmin katsoin niin näytti tuo minunkin ecu olevan juuri tuolla 028 906 021 numerolla.
Joten AnttiK jos voisit hieman tarkemmin valottaa miten nuo kytkennät eroaa toisistaan ja miten asian ratkaisit omassa autossasi?

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 13.9.2007 16:28

Eli kaikki ecut, jotka sopivat liittimeen ovat 028 906 021 numeroisia, mutta perässä olevat kirjaimet vaihtelee. Tarvii kirjaimet numeron perästä, jonka jälkeen mahdollisesti selviää mistä se ecu on.

Kytkennässä ei ole muuta eroa, kun volkkarissa maadoitetaan poljinkytkimien kautta ecun pinnejä ja audissa päästetään +12V kytkimien kautta ecun pinneille.

Kaaviosta selviää tarkemmin.

Jos sinun boksi on volkkarista tai seatista, niin silloin vika ei ole kytkennässä.
vag-comilla näkee milloin toimii oikein.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa