Kysessä siis Golf 1.6 -98
Lueskelin tuosta 109 releestä. Voikohan siitä johtua seuraavakin vika vai onkohan vika ihan vaan tulpissa tai jossain muussa? Tiedetään, vikakoodit pitäisi käydä luetuttamassa.
Vian kuvaus:
Auto toimii yleensä kylmänä ihan normaalisti, mutta kun sillä on ajanut esim. lyhyen lenkin ja lähtee uudelleen ajamaan niin käyntiin saaminen voi tehdä tiukkaa ja ajaessa kierrokset ei tunnu nousevan. Kierroksia ei saa millään yli 5000 kun vika on "päällä" ja kiekat ei muutenkaan nouse normaalisti.
Kerran tankkauksen jälkeen en meinannut saada autoa käyntiin ollenkaan, mutta sinnikkään yrittämisen jälkeen se sitten lähti kun poljin kaasun pohjaan startatessa.
IV Golf kierrokset ei nouse ja käyntiin saaminen takkuilee
Valvoja: ffp jäsenet
Vikakoodit lukuun vaan. Itellä oli lähes vastaavat oireet, ja syylliseksi paljastui hajonnut nokka-akselin anturi. Lähti huonosti käyntiin (mutta lähti aina silti), kelas hitaasti kierroksia ja kone ei antanut kierroksia kuin ~5200 rpm. Vian alkuvaiheessa anturi toimi kylmänä mutta kun kone lämpis niin "tehot hävis". Muutaman päivän kuluttua ei toiminu enää kylmänäkään kunnolla.
edit: jos vika on tossa niin anturi maksaa 100e +/-20e ja puoleen tuntiin vaihtui ekakertalaiselta.
edit: jos vika on tossa niin anturi maksaa 100e +/-20e ja puoleen tuntiin vaihtui ekakertalaiselta.
Korjaamolla selvisi todennäköinen vika. Eli huohotinputki? oli katkennut ja korjaaja edotti putken uusimista. On vaan ilmeisesti niin, että täytyy uusia koko se ilmanputsarin kotelon kansi (vai miksi sitä sanotaan?), koska sitä putkea ei saa erikseen. Ja tuota ei kai saa muualta kuin VW:lta tilaamalla hintaa ~80e. Mikähän tuon osanumero mahtaa olla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 7 vierailijaa