jarrupäivitys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tuboo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.5.2006 16:02

jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja tuboo » 15.6.2007 23:31

Kuinka paljon polkimen liike kasvaa jos laittaa mk3 Golffiin 280mm jarrut(alkuperäiset 239mm)? Pärjääkö siis vanhalla jarrupääsylinterillä?

Ja ketkä ovat jarruja vaihtaneet niin olisi mukava kuulla kokemuksista millaiseksi jarrut tulivat, paraniko jarruteho, kestävyys jarrutuksissa jne...

Luin vanhat topicit, mutta tähän kysymykseen en löytänyt vastausta ja kysymys ajankohtainen itselle.

Auto mk3 golf vm.92 1.8l, rummut siis takana

Shaingi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 16.6.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Shaingi » 17.6.2007 20:02

semmoista jatkoksi vielä tähän että käykö uudemman vr6 (vm. 96-97)jarrusarjat edestä ja takaa kolmos koppaseen golffiin? onko iso operaatio laittaa absit absittomaan autoon? ja jos löytyy paikkoja tai hintatietoja mistä näitä voisi kysellä niin otetaan vastaan :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.6.2007 20:57

vanhoissa volkkareissa jättäisin kyllä laittamatta ne absit jos ei aivan pakottava tarve ole.

Vaatiihan se levyt,anturit,abs-boksi ja sille vielä sähköt ja se jarrutehostinhässäkkä.

Shaingi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 16.6.2007 23:34

ViestiKirjoittaja Shaingi » 17.6.2007 23:02

mitenkäs sitten kun unohdetaan ne absit kokonaan, tarkoitukseni olisi levyt laittaa taakse rumpujen sijaan, onnistuuko jarrujen siirto lähes "suoraan" kun tarkoitus on tosiaan vr6 takalevyt siirtää omaan golffiin ?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.6.2007 23:35

koko akselihan se kannataaa varmaa siirtää,taitaa olla leveämpi raideleveys tosin kutosessa. ja pulttijakohan siinä kans muuttuu.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.6.2007 5:27

Raideleveys vr6:ssa ja normaalissa mun mielestä sama (takana, edessä taitaa olla jotai heittoa (ainaki corradossa on vr6:ssa leveempi raideväli edessä ts. erilaiset tukivarret). Vanteet vaan erilaiset offsetiltään, niin näyttää että itse taka-akseli olisi erilainen (leveämpi). Ja tosiaan, niinku mainittiinkin, VR6 on 5x100 jaolla ja "normaali" mk3 4x100. Ja niin, levyt jos haluaa rumpujen tilalle, niin itsekin suosisin etsimään jostain levyjarrullisen kokonaisen taka-akselin. Säästää paljon vaivaa, ehkä jopa rahaakin ja taatusti harmaita hiuksia :) En tiiä onko tuossa rummullisessa taka-akselissa edes satulan kiinnikkeitä minkäänlaisia vai vaihdattaako se oikeasti PALJON osia, jos sitä rupee rummulliseen akseliin vaihtamaan levyjä taakse..? Yhä suosittelen: vaihda koko akseli. Helpointa.

e: Ja leveempi raideväli takanahan on vain plussaa ;) nimim. 9x16 et15 takana ;)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 18.6.2007 10:27

Säästää paljon vaivaa, ehkä jopa rahaakin ja taatusti harmaita hiuksia :) En tiiä onko tuossa rummullisessa taka-akselissa edes satulan kiinnikkeitä minkäänlaisia vai vaihdattaako se oikeasti PALJON osia, jos sitä rupee rummulliseen akseliin vaihtamaan levyjä taakse..? Yhä suosittelen: vaihda koko akseli. Helpointa.
Mikäli akselissa olevalle takavakaajalle ei ole tarvetta, vähemmällä voimistelulla selviää kun vaihtaa pelkät jarrut.
Taakse olka-akselit ja jarrukikkareet passavat suoraan. Jarrulevyn joudut vaihtamaan 4x100-jakoiseksi ja vaihtamaan akseliin kiinnittyvät jarruputket satuloille sopiviksi.

käykö uudemman vr6 (vm. 96-97)jarrusarjat edestä
Jos kyseessä on 288mm jarrut niin ei käy.

Kuinka paljon polkimen liike kasvaa jos laittaa mk3 Golffiin 280mm jarrut(alkuperäiset 239mm)? Pärjääkö siis vanhalla jarrupääsylinterillä?
Kannattaa vaihtaa se pääsylinteri. Vanhalla polkimen saa survoa lattiaan ennen kuin mitään tapahtuu.

olisi mukava kuulla kokemuksista millaiseksi jarrut tulivat, paraniko jarruteho, kestävyys jarrutuksissa jne...
Ero on kuin yöllä ja päivällä. Isommilla jarruilla auto tuntuu oikeasti pysähtyvän.

Search:ia käyttäen löytyi topic jossa ollaan oikein listattu swapissa tarvittavat osat:
Linkki

tuboo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.5.2006 16:02

ViestiKirjoittaja tuboo » 18.6.2007 16:51

Minkä auton pääsylinteri siihen kannattaisi sitten iskeä? Käykö yleisesti ottaen kiinnikkeet kohakkain ja jarruputkien liitännät?

tuboo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 27.5.2006 16:02

ViestiKirjoittaja tuboo » 20.6.2007 18:35

Vaikuttaako isomman pääsylinterin vaihto sitten takajarrujen toimintaan, tarkoitus on säilyttää takana vanhat rumpujarrut?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.6.2007 23:31

Mk2 Gti/G60 tai VR6 22, 2mm sylinteri. Sopii "pulttaa kiinni" vanhan tilalle.
Luulisin ettei ole väliä onko takana satulat vai rummut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa