Onkos joku tdi 81/85kw omistaja laittanut autoonsa tuollaisia 16" vanteita. Laiskistuuko auto paljon vai onko vielä samankaltainen kuin 15" vanteilla ?
Muita kokemuksia 16" vanteista ?
81kw tdi Golf 16" vanteet
Valvoja: ffp jäsenet
Yks juttu ainakin tulee mieleen, et kyllähän auto vetelee urissa hieman enemmän, mikäli profiili muuttuu paljonkin ohuemmaksi..Ei tietysti suoranaisesti johdu vanteen koosta, mutta yleensähän profiili pienenee, kun vannekoko kasvaa..
e: Niin, ja sellanen vielä, että itellä muutos talvirenkaista (205/55 16) kesärenkaisiin (215/45 17) ainakin jäykisti ohjausta huomattavasti..Itse en olisi uskonut, koska muutos on aika pieni, mutta huomasi kuitenkin selvästi..Nopeastihan siihen kyllä tottuu ja syksyllä sitten kun vaihtelee talvirenkaita, niin ihmetellään, että mites ohjaus näin paljon keveni.. :D
e: Niin, ja sellanen vielä, että itellä muutos talvirenkaista (205/55 16) kesärenkaisiin (215/45 17) ainakin jäykisti ohjausta huomattavasti..Itse en olisi uskonut, koska muutos on aika pieni, mutta huomasi kuitenkin selvästi..Nopeastihan siihen kyllä tottuu ja syksyllä sitten kun vaihtelee talvirenkaita, niin ihmetellään, että mites ohjaus näin paljon keveni.. :D
Niin, ja sellanen vielä, että itellä muutos talvirenkaista (205/55 16) kesärenkaisiin (215/45 17) ainakin jäykisti ohjausta huomattavasti..Itse en olisi uskonut, koska muutos on aika pieni, mutta huomasi kuitenkin selvästi..
Mulla sama paketti Borassa ja myös "alusta" jäykistyy muttei liikaa eli ei häiritsevästi, jaksaa edelleenkin sutia kakkosella kaasusta.
Kesävanteet on Parabolit jotka on kyllä kevyet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”