Golf 3 VR6 tekniikalla..
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 VR6 tekniikalla..
kannattaako moiseen haksahtaa, millaisia vikoja niissä on, mitä otettava huomioon kun menee sellaista koeajamaan/ostamaan?
kestääkö koneet yms, yms....
kiikarissa olisi 1992 ja 1994 VR6:t ja noin 170 000 ja 220 000 ajettuja
kestääkö koneet yms, yms....
kiikarissa olisi 1992 ja 1994 VR6:t ja noin 170 000 ja 220 000 ajettuja
Päällimmäisenä tulee mieleen, onko jakopää vaihdettu koneista. On meinaan aika arvokas homma (pari tonnia) ja se tulee tuon ikäisiin ehdottomasti tehdä.
Sitten oli jotain juttua vielä että kansipahvit ovat herkkiä poksahtamaan. Vuotaa tuolloin joissain tapauksissa öljyä jäähdytysveteen. Tarkista siis jäähdytysneste.
Sitten oli jotain juttua vielä että kansipahvit ovat herkkiä poksahtamaan. Vuotaa tuolloin joissain tapauksissa öljyä jäähdytysveteen. Tarkista siis jäähdytysneste.
Ei tietenkään merkkihuoltamolla. Meinaan vaan että tuon se maksaa kun millä tahansa korjaamolla rupeavat moottorin purkamaan tota hommaa varten. Ellei rempaa ole tehty, kannattaa pyytää auton hinnasta reilua alennusta. Toi homma on nimittäin TEHTÄVÄ.
100 euroa oli lähes ilmaiseksi, vaikka tuttu kaveri olikin. Harvemmat meistä ovat niin onnekkaita että tuntevat jonkun joka tekee noin halvalla niinkin työteliään homman.
Ja juu: Samaan syssyyn kandee laittaa myös kytkin. Se kun aukastaan väkisinkin tuon homman aikana.
Itsellä taisi jakopää kustantaa joku 1500,- osineen. Ihan vaan AD-autokorjaamolla.
100 euroa oli lähes ilmaiseksi, vaikka tuttu kaveri olikin. Harvemmat meistä ovat niin onnekkaita että tuntevat jonkun joka tekee noin halvalla niinkin työteliään homman.
Ja juu: Samaan syssyyn kandee laittaa myös kytkin. Se kun aukastaan väkisinkin tuon homman aikana.
Itsellä taisi jakopää kustantaa joku 1500,- osineen. Ihan vaan AD-autokorjaamolla.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=15020
Tuollahan tuosta on jo jauhettu pauttiarallaa 14 sivua...
Tuollahan tuosta on jo jauhettu pauttiarallaa 14 sivua...
Harmi, että täällä ei harrasteta galluppeja, mutta pieni kysely aiheesta "Paljonko olet ajanut VR6-moottorisella autolla ja milloin jakopää hajosi / uusittiin ?"
Yllättävän vähän täällä on kertomuksia, että jakopää hajosi. No kai se sitten sattuu mun kohdalle...
Toiset sanoo, että aja niin kauan kuin se alkaa äänteleen, ja toiset vaihtaa varmuuden vuoksi. Kuntoa kun ei päältäpäin pysty varmistamaan 100-prosenttisesti, niin samallahan sen jo vaihtaa, jos haluaa alkaa osan kuntoa tarkastaan. Toisaalta eipä sitä vaihdon jälkeenkään tiedä kauanko se "jo vaihdon tarpeessa oleva" osa ois voinut kestää:)
Jarrujen yms. osien kanssa toki täysin eri asia, mutta vanhassa autossa on aina oma jännityksensä:D
Yllättävän vähän täällä on kertomuksia, että jakopää hajosi. No kai se sitten sattuu mun kohdalle...
Toiset sanoo, että aja niin kauan kuin se alkaa äänteleen, ja toiset vaihtaa varmuuden vuoksi. Kuntoa kun ei päältäpäin pysty varmistamaan 100-prosenttisesti, niin samallahan sen jo vaihtaa, jos haluaa alkaa osan kuntoa tarkastaan. Toisaalta eipä sitä vaihdon jälkeenkään tiedä kauanko se "jo vaihdon tarpeessa oleva" osa ois voinut kestää:)
Jarrujen yms. osien kanssa toki täysin eri asia, mutta vanhassa autossa on aina oma jännityksensä:D
Mulla oli laahain kulunut sen verran, että oli "bakeliitti"pinta puhki ja ketju oli jo syönyt sen alla olevan popniintin poikki. Kun laahainta siinä käänneltiin kädessä, irtosi loputkin bakeliitista. Irronnut osa olisi siis luultavimmin juuttunut rattaisiin jossain vaiheessa.
Viime tingassa siis korjattiin. Kilometrejä 203000.
Se mikä siinä myös maksaa, on se että samalla kannattaa vaihtaa myös kytkin. Se kun otetaan auki samalla kertaa ja yleensä ne ovat noilla kilometreillä jo aika finaalissa.
Viime tingassa siis korjattiin. Kilometrejä 203000.
Se mikä siinä myös maksaa, on se että samalla kannattaa vaihtaa myös kytkin. Se kun otetaan auki samalla kertaa ja yleensä ne ovat noilla kilometreillä jo aika finaalissa.
Suosittelen lukemaan mikäli vr6 ihmetyttää/kummastuttaa
Vr6 keskustelu
E: Tässä alkaa tuntua että tollainen AAA-kone on kestävämpi kuin nämä 3.2:set...
Vr6 keskustelu
E: Tässä alkaa tuntua että tollainen AAA-kone on kestävämpi kuin nämä 3.2:set...
Juu ^^^ . Jakopää on VR6:ssa samassa päässä kuin kytkin ja kytkin (ja koko loota) on irroitettava jotta jakopäähän pääsee käsiksi. Siksi kannattaa samalla aukaisulla vaihtaa kytkin. Ja ketjut vaihdetaan siksi, että persiilleen suunniteltu kiristin kuluu kökkäreeksi ja alkaa syödä ketjua.
VR6:ssa on toisin sanoen 'bugi'.
VR6:ssa on toisin sanoen 'bugi'.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
En ole lukenut tällä foorumilla ainuttakaan postausta jossa olisi kerrottu vr6 jakopään hajoamisesta johtunutta moottorivauriota. Yksi postaus tulee mieleen, jossa väliakselin rattaan huolimaton takaisinlaitto jakopääremontin yhteydessä aiheutti jaon sekoamisen ja venttilien osumisen mäntiin.
Suurin osa remonteista on tehty ennakoiden tai kansipahvin vuotamisen takia.
Sitä 1992 eli alkupäätä kannattaa välttää mun mielestä.
Mulla maksoi osat luokkaa 700€ mukaanlukien sachs-kytkimen ja paineasetelma, termostaatti/anturikopan. Työt tehtiin kaverin kanssa.
Mikäs se kommentti 3.2l koneista oli? Mitäs vikoja niissä on ollut?
Suurin osa remonteista on tehty ennakoiden tai kansipahvin vuotamisen takia.
Sitä 1992 eli alkupäätä kannattaa välttää mun mielestä.
Mulla maksoi osat luokkaa 700€ mukaanlukien sachs-kytkimen ja paineasetelma, termostaatti/anturikopan. Työt tehtiin kaverin kanssa.
Mikäs se kommentti 3.2l koneista oli? Mitäs vikoja niissä on ollut?
Quote:
"Paljonko olet ajanut VR6-moottorisella autolla ja milloin jakopää hajosi / uusittiin ?"
Tuolla vm.2004 3.2 touaregilla n.65tkm... :)
Vai tilttas jo 65 tonnin kohdalla... Eikös ne uudet pitänyt olla niitä kestävämpiä:D
Aika kestäviä kuitenkin nuo VR6:n jakopäät kun pääsääntöisesti menee yli 200 tkm ilman mitään huoltoa / korjausta...:D
Itsellänihän leipoi 172 tkm kohdalla 93 AAA mylly, juurikin ylimmäisen ketjun kiristinlaahaimen niittien poiskulumisen johdosta. Vauriona molemmat ketjut poikki, lohkossa reikä, kampiakselin hammaspyörät hajalla, kaikki pakoventtiilit ja yksi imuventtiili lintassa. Kilsoista ei tietty takeita, kun saksantuonti...
Tää kun on taas täällä esillä niin mulla ois vortexilta noukittu soundiklippi josta kyllä kuulee miltä se viallinen laahain kuulostaa. Kyllä on semmonen räpätys että terveellä järjellä siitä pitäs ruveta tajuumaan että jotain on ehkä pielessä...
Jos joku haluu sen klipin niin laittaapi mailiosoitetta tulemaan, lähetän kyllä halukkaille sen...
Kyseessä wma -tyyppinen tiedosto, kesto 1 min. 28 sec, koko 1396 kt.
Jos joku haluu sen klipin niin laittaapi mailiosoitetta tulemaan, lähetän kyllä halukkaille sen...
Kyseessä wma -tyyppinen tiedosto, kesto 1 min. 28 sec, koko 1396 kt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa