1.3 b -> 1.6 d -> 1.6 td

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

1.3 b -> 1.6 d -> 1.6 td

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.5.2007 12:16

En äkkiseltään löytänyt söörtsillä vastaavaa, joten:

On tuo vm-89 kakkakuppa ollut alunperin 1.3 bensiini moottorilla, ja on muutettu imudieseliksi jokunen vuosi sitten, prosentit 24. Suunnitelmissa olis nyt muuttaa td:ksi, joko turbottaa tai sitten hankkia suoraan td tekniikka. Tarvittavat muutokset alustaan ym. on tiedossa, eli paksummat etulaikat ja 9" tehostin. Jarruista ei nykyään liene tulevan mitään kummempia rosenttimerkintöjä?

Eli onko jollakulla omakohtaisia kokemuksia vastaavan leimaan saamisesta kohtuu kustannuksin, onnistuuko ylipäänsä tuommonen? Vai joudunko tekemään takas 1.3 jotta saa prossat pois, ja sitten menemään td tekniikalla muutoskatastaan.

Turbotushan rinnastetaan koneen vaihtoon, mutta koneen vaihdosta on jo prosentit mutta vaihdetun osanhan saanee vielä vaihtaa(?)

Kiitos jo etukäteen, joka viitsii nähdä vaivaa asiani selvittämisessä.

E: tiedän,pitäisi selvittää kats.konttorilta mutta paikallinen pulju ei jostain syystä houkuta tiedustelemaan ennenkuin on faktoja latoa itsellä tiskiin,joten siksi kysyn täältä aluksi.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 3.5.2007 18:20

http://ffp-motorsport.com/tuning/tunpics/mk2tekti.jpg

vie tuo konttorille. Siitähän ne tärkeimmät selviää

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.5.2007 18:46

koneesta ei mene enää prosentteja, turbosta todennäköisesti jokunen lisää tulee mutta en usko että se siihen kaatuu.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.5.2007 22:38

Joo olen tuossa vähän selvitelly niin pitäs tuo onnistua, tulee vaan niitä prosentteja lisää mut ei haittaa jos menee yli 35% kun enää ei tarvi sitä kanta-autotarkistusta. Ja 50 jää vielä kauas.

Kokonainen TD tekniikka tuohon tulee kuhan jostain löydän, ei ole niin hyvää vaparikonetta tähän hätään aihioksi. Eli tottapa tuosta selviää kohtuuella vaikka koko koneen vaihtaa.

Tuo eroavaisuustodistus löytyy jo valmiiks printattuna ja tärkeimmät kohdat alleviivattuna :)

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 3.5.2007 22:45

Ei tuossa taida tulla muuta kuin etulaikoista prosentteja lisää jos niistäkään. Turbosta tuskin tulee mitään kun jo kerran tekniikanvaihto tehty.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.5.2007 23:17

No joo, nyt varmaan uskallan mennä kysymään konttorilta mitä mieltä ne on asiasta :) Pitää ottaa tuo eroavuuspaperi mukaan niin eiköhän tuo selkiä niillekkin mikä on homman nimi. Ja mikäli ei onnaa niin ajellaan 100km päähän seuraavalle konttorille :D

Seuraava ropleema onki sitte halvan ja ehjän tekniikan löytäminen :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa