130PD:lle isompaa ahdinta?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

v3
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.3.2007 23:00

130PD:lle isompaa ahdinta?

ViestiKirjoittaja v3 » 26.4.2007 18:48

Elikkäs olis aika korvata tuo vanha mutka hieman isommalla. Koneena on ilmeisesti ASZ? 96kw. Mikähän ahdin olisi sovitettavissa kyseiseen koneeseen mahdollisimman vähillä muutoksilla? Löytyykö suoraan bolt-on turboja? esim käykö 150pd GT1749VB ahdin suoraan? Tarkoituksena olisi kutitella koneesta noin 180-200hp ja muutoksia tulisi putkisto, cooleri, turbo ja ohjelma. Vakiokytkimellä pitäisi vielä yrittää sinnitellä ettei ihan konkurssiin olisi joutumassa :)

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 26.4.2007 20:03

ton "180hv" saa jo pelkällä ohjelmalla ja tossakin alkaa olemaan jo kytkin kovilla. Ahdin on kyllä aika kovilla. Tolla paketilla mitä olet laittamassa voit varautua nopeasti kytkimen luistoon.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 26.4.2007 20:16

180hp on aivan liikaa 130:n turbolle jos kestävyydellä on jotain merkitystä.... Siihen sopii juurikin tuo GT1749VB suoraan

v3
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.3.2007 23:00

ViestiKirjoittaja v3 » 26.4.2007 22:21

Lähinnä juurikin ajattelen tuota turbon kestoa, kun autolla ajetaan noin 30tkm/vuosi. Tarkoitushan ei ole hakea mitän järkyttäviä yli 200hp tehoja vaan sellaista mukavaa maantielle sopivaa tehoa. Mistähän mahdollisesti kannattaisi alkaa katselemaan "sopuhinnalla" noita VB ahtimia? Fin-turbolla hintaa taisi olla 980€, joka ei kyllä ihan minun kukkarolla vielä pariin kuukauteen kelpaa :)

Mankeli
-
Viestit: 28
Liittynyt: 9.3.2006 13:08

ViestiKirjoittaja Mankeli » 27.4.2007 9:49

Mulla kesti vakio turbo n30tkm ja sit alko ujeltaa. Itse laitoin 17/20 hybridin. Vanhan lähetin fin-turbolle ja maksoi vähemmän kuin 150hp:sen turbo.
Hyvin on toiminut. Kytkin pitää edelleen;)

Toliman
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.12.2006 23:43

ViestiKirjoittaja Toliman » 28.4.2007 1:28

Käyhän tuo 17/20 hybridi myös AVF koneeseen?
Mitäs tuolla 17/20 hybridillä lastun kanssa ois odotettavissa?
Heposia meinaan... vakio suuttimilla ja kuulerilla.
Nuokin vois tietenni vaihtaa ainakin hiukan isommiksi.

Toliman
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.12.2006 23:43

ViestiKirjoittaja Toliman » 28.4.2007 12:16

Its itselleni vastaten.
Söörtsillä löytyi arviota max 200 hummasta.
Tuosta hybridistä varmaan saa silti vakio kilkkeillä melkoiset pakopaineet.
Olenko oikeassa jotta isompien suuttimien lyhyempi suihkutusaika
ja isompi kuuleri vähentäisi tuota lämpövaikutusta?

GT17/20 hybridi taitaa olla hukkaportillinen ahdin
Itse en haluaisi luopua VNT ahtimesta (nyt gt1749VA).

GT2052V, GT2056V ahtimiakin löytyy.
Mites tuo GT1852V olisi muokattavissa AVF mootoriin.

Nämä peruskysymykset on mulla vielä purskuttelu vaiheessa.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 28.4.2007 14:35

kyllä se gt-17/20 on vnt. Yleensä täällä puhuttaessa 17/20 hybridistä tarkoitetaan pitkittäiskoneisen irrallista ahdinta. Nyt tosin tuohonkin on tulossa muutos, sillä kehitys on edennyt hieman ja poikittaiskoneen ahtimia ollaan päästy hybridisoimaan suuremmilla osilla. Muistakaa, ettei näissä ahtimissa pakopesän nielu samalla muutu, kuten GT-15/20 hukkaportti spesiaalimallissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa