1.8i 8v Bensapumppu asiaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

1.8i 8v Bensapumppu asiaa

ViestiKirjoittaja Jusux » 1.4.2007 16:14

Tarkoituksena oli laittaa mk1 golffiini alkuperäiset bensapumput.

Mutta nyt olen tullutkin ajatuksiin laittaa tarvikepumppu+ bensapaineensäädin.

Millaista bensapainetta tuollainen .1.8i 8v moottori tarvitsee?

16v malli tarvitsee 5-6bar, mutta ymmärtääkseni 8v mallille riittää alhaisempi?

Riittääkö paluuputken kooksi alkuperäinen 1.6 kaasarimallin linja, vai pitääkö se suurentaa isommaksi?

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 1.4.2007 16:37

Millaista bensapainetta tuollainen .1.8i 8v moottori tarvitsee?

16v malli tarvitsee 5-6bar, mutta ymmärtääkseni 8v mallille riittää alhaisempi?

K-jetti tarvii nuo kovemmat paineet, niin 8v kuin 16v:kin, mikä ruutta on kyseessä? Itse haluaisin jostain löytää halvalla pumpun k-jetille, löytyykö muualta kuin romarilta, ja toimivatko ns. biltemamallit jos niitä jossain on saatavilla?

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 1.4.2007 17:17

K-jetti
ja syy miksen laita mk2 gti pumppua on sen suuri koko, se ei mahdu auton alle tankin vieressä
Mihinköhän paineeseen digifantin pumppu yltää?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 1.4.2007 22:31

PG (digifant) konees taitaa olla vakiona 3bar paineet, veikkaan että tuotto ei riitä jos sinne 6bar asti pitää mennä.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 1.4.2007 22:52

Ykkösessä on vaan yksi pumppu, pumppu ja varaaja on peräkkäin taka-akselin molemmin puolin.

Ei noissa pumpuissa kovin montaa milliä ole halkaisijassa eroa, että kyllä sen pitäisi mahtua

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 2.4.2007 7:43

pystyisköhän joku ottamaan kuvan miten ne pumput on ykkösessä?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 2.4.2007 16:42

Biltemasta saa halvemmalla noita k-jetin pumppuja jos ei raaski aitoa boschilaista ostaa. Toi 52-202 näyttäs ainakin suht vastaavalta kun kakkoskoppasen pumppu.

Lainattua finsquirtin puolelta:

tässä muutama kuva ostamastani bilteman pumpusta 52-202 joka sopii ulkopuolelle.
http://kuvablogi.com/nayta/1/51726
http://kuvablogi.com/nayta/1/51725
http://kuvablogi.com/nayta/1/51724

imupuolen liitin on 12mm ja lähtö on 16x1,5mm.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 2.4.2007 17:22

sagi, kiitoksia vinkistä

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 2.4.2007 17:22

Bilteman oman sopivuustaulukon mukaan tuo on
VOLVO 700-sarja 200E 85-88 ensiö 52-202

Eli ei olisi k-jetin pääpumppu. Motonetistä taas tuntuu löytyvän
1,6GTi 80--82 Pumppu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1369 69.00
1,6GTi 77--82 Bosch-pumppu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1386 134.00
1,3i 87--91 Pumppu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1382 194.00
1,8i 88--91 Pumppu (ei GTi/16V). . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1381 198.00
1,8GTi 87--91 Pumppu (ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-1382 194.00
1,8i/GTi 84--89 SIIRTOpumppu tankkiin. . . . . . . . . . . . . 28-1485 55.50

Ei oikein budjetti veny...

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 2.4.2007 17:40

Kyl toi on painepumppu ainakin ulkonäön perusteella, täys kopio boschilaisesta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 4.6.2007 23:33

Nostetaas vanhaa topikkia yhden kysymyksen verran. Eli on tuossa pihassa tuo 8v Gti, niin mitä kattelin bensapumpun kyljessä ei ole varaajaa ollenkaan. Mitään haittaa?
Auto käynnistyy kohtuuella (ei kuitenkaan turhan hyvin) ja käykin ihan hyvin, joten sen puolesta ei ole haittaa ainakaan.

Voisiko joku ottaa/näyttää kuvan alkuperäisestä (paine)pumpusta jollainen pitäisi olla noissa alkupään mk2 8v gti:ssä? Näkis että mimmonen kuuluu olla, ku jotenki epäilyttää tuo nykynen vaikka auto kyllä käy ja monta sataa km ajettukin..

E: kun virrat pistää päälle, ei pumppu inahakkaan. koitin alkuperäistä relettä eikä inaha silläkään, mutta ei inaha autokaan vaikka päivän sahais. tuo nykynen rele on jotain ihan muuta (lukee hella) mutta sillä auto käynnistyy ku hetken starttaa..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.6.2007 15:10

Painevaraajan puuttuminen saattaa aiheuttaa lämpimän moottorin käynnistys vaikeuksia.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 17.6.2007 10:23

Nostetaas tätä nyt sen verran että tarkoitus olisi viimeinkin jatkaa projektia jussin jälkeen.
Joten jos jollain löytyy ylimääräisenä MK1 sopivat ruiskun tankki tai pumppu, niin laittakaas viestiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa