ABS-Venton omituinen "heilahteleva" tyhjäkäynti (v

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ABS-Venton omituinen "heilahteleva" tyhjäkäynti (v

ViestiKirjoittaja p3c » 16.3.2007 12:16

Noniin keksippä sitte parempi otsikko. Elikkä mielenkiintoa herättää koneen kyseinen tapa "heiluttaa" tyhjäkäyntiä vähän suuremmalla alueella:

http://candubar.laatikko.org/vento.avi

Kaasupoljin on kokoajan tismalleen samassa kohdassa, paiti tietenkään ei tuossa lopussa..

Tyhjäkäynti on ihan normaali ja suurilla kierroksilla en vähäisellä testailulla kerennyt huomata mitään erikosta. Ajossa tuosta ei ole mitään haittaa.. vielä =)

Biisi tulee radiosta! ;] Mikähän tuollaista voisi aiheuttaa

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 16.3.2007 13:50

jarrutehostajan putki halki, tai ruiskun alta se "tiiviste" mikä välilaippa olikaan halki rikki poikki.

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 16.3.2007 16:26

tarkoitatko jarrutehostajan alipaineletkua? se on korjattu jo.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 16.3.2007 19:45

kokeiles heiluuko ruisku sillai löysästi. jos niin sen alla oleva laippa on sökönä. Itsellä oli se rikki ja oli samanlaiset oireet kun sulla. Korjaantu kun vaihdoin sen

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 17.3.2007 15:47

noniin elikkä heiluttelin tuota ruiskua moottorin käydessä. suhina vaan kävi kun vähän väänsi. eli se kumilaippa oli murtunu ja pääsi ilmaa sisään. taitaa olla tuossa syy hienoiseen nykimiseen kiihdytyksissä kun seokseen tulee vähän ylimääräistä ilmaa..

Zerocco
-
Viestit: 34
Liittynyt: 18.10.2005 21:33

ViestiKirjoittaja Zerocco » 17.3.2007 16:24

Omassa kulkineessakin kun esiintyy tuota nyintää ja puutumista kuormituksessa sekä rajummin kiihdyttäessä alakierroksilla, niin pakko kysyä tähän väliin: Tarkoitetaanko tällä ruiskulla käytännössä samaa kuin KE-Motronicin määräjakaja?

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 17.3.2007 20:03

Eli ruisku mistä puhun on 1 piste ruisku vaijerilla toimiva.

Sen alla on semmonen 60 € arvoinen välilaippa.
Huom kannattaa ostaa alkuperäinen koska tutun kokemuksien takia sillä oli tarvike kestänyt vain pariviikkoa ja alkuperäiselle osalle sain 2 vuoden takuun.

Minulla se tiivisteosa oli puoliksi irti niin ei ihme että ei kone käynyt kunnolla

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 17.3.2007 21:05

60e... hyvää päivää.

mikähän voisi olla tuon osan virallinen nimi?

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 17.3.2007 21:17

laakkoselta saadussa laskussa luki et välilaippa :D Ja ainahan voi tinkiä

osan nro on 050129761H

Huom minulla on sitten moottorin malli AAM

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 17.3.2007 21:44

1,8 MonoJetronic 1-pisteruisku/imusarja kumilaippa. . . . . 28-3218 29.50e ?

(motonet)

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 17.3.2007 21:51

taitaa olla se tarvike ;) ^

Mut voihan sitä aina kokeilla

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 18.3.2007 13:04

Mulla on 2 litranen 8venttiilinen kone ja siinä ei oo muuta onegelmaa ollu ku tää sama tyhjäkäynti ongelma.. kiihdyttäessä ei ole mitää ongelmia. Mutta tyhjäkäynti on noin 900 rpm ja pomppii 850 ja 900rpm:än välillä sillain vaivasesti käyden... Kertokaa joilla on kokemusta koneesta mikä vois olla... Ton yllä mainitun tarkistin jo.

Jari 1.8T
-
Viestit: 15
Liittynyt: 22.1.2005 19:15

ViestiKirjoittaja Jari 1.8T » 6.6.2007 14:36

Mulla on aivan samanlaisia oireita 2.0 8v (ADY) koneessa kuin RiXaa:lla, saitko muuten vian korjattua? Jos joku osaa antaa vinkkiä vian hakuun niin mielelläni sellaisia ottaisin vastaan.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 6.6.2007 15:19

^ ja ^^
Kumpaankin tapaukseen, vikakoodien luku (jos ko. mallista moiset löytyy, joissain Digifanteissa ei kai moottorin vikakoodeja ole saatavilla?) ja toimenpiteet sen mukaan.

Valistuneena arvauksena: kummallakin on tyhjäkäyntimoottori hajalla.

EDIT: Niin, ketjussa keskusteltiin lähinnä noista 1-pisteruiskujen omituisuuksista kuten ruiskuyksikön kumilaipoista, noissa 2-litraisissa on kai kaikissa nelipisteruiskut...?

Jari 1.8T
-
Viestit: 15
Liittynyt: 22.1.2005 19:15

ViestiKirjoittaja Jari 1.8T » 6.6.2007 22:36

Joo mulla on ainaki simosin 4-pisteruisku. Sain myös muulta saman vihjeen et kannattaa tarkistaa se tyhjäkäyntimoottori. Eli siitä taidan alkaa vikaa paikantamaan.

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 7.6.2007 16:25

tähän väliin: kumitiivistelaippahökötys maksoi 43e. veto parani. kulutus väheni.

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 8.6.2007 18:29

Mulla on motonetin alle 30€ versio ollut n.25tkm, näyttää olevan vielä ihan kunnossa.

hohtava
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.5.2007 8:24

ViestiKirjoittaja hohtava » 10.6.2007 13:41

mites kun mun 1.8 93 gt tekee sellaista et kierokset on koko aika 1100 ja vaikka kuinka säätää tyhjäkäyntiä niin ei laske..? nousee kyllä jos säätää..

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.6.2007 13:44

Kaasuvaijeri liian tiukalla ?

hohtava
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.5.2007 8:24

ViestiKirjoittaja hohtava » 10.6.2007 17:10

ei ole liian tiukalla.. pitääkö kaasuläpäntunnistimen pitää pieni naksahdus kun kaasua avaa tai painaa kiinni? tänään huomasin kun kiihdyttää vaikka nelosella ja lyö kolmosen silmään ja alkaa vaihdejarruttamaan niin ei jarruta kunnolla...?!
kakkosella sama homma..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa