kuinka paljon passatti tonttiin?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

kuinka paljon passatti tonttiin?

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 15.3.2007 20:55

eli tulossa 225/35/19" kumit vanteet ja passatti (3b) on tunnetusti aika traktori :D eli onko parempi vaihtoehto tilata 55/40mm? vai 40/40mm? kun muistelisin jossain passatissa olleen 40/40mm ja keula jää aika ylös verrattuna perään? pankaa kuvia jostain madalluksista jos löytyy?

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 15.3.2007 21:38

Boraani tiputin 45mm ja silti aika traktori :( Eiks säädettävä ois aika hot jossei se rahasta jää kiikastaan? Saa tiputella oman maun mukaa. Seuraava sarja tulee 100 varmasti olemaa säädettävä.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 15.3.2007 22:06

olishan se säädettävä hyvä, mut kuitenkin sen kerran säätäis ni se olis siinä? ni ei viittis siitä maksaa yli tuplat perus sarjaan verrattuna... ;( vaikka sillä sais sen sitten sen korkuiseksi kuin mielyttäis...

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 15.3.2007 23:45

Noista kahdesta valitsisin ehdottomasti 55/40 tiputtavan sarjan, koska passatissa tuppaa esiintymään monesti keulimista. Itselläni oli aikaisemmin 40/40 tiputtava ja siinä oli juuri tuo sama ilmiö, että keula näytti olevan korkeammalla vaikka helmalinja oli aika tasan edestä ja takaa. Paremmalta näyttää ainakin omaan silmään, että keula on alempana. Tosin nyt on säädettävä hommattu niin ei mene enää kohti taivasta.

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 16.3.2007 8:28

Itsellä oli 3b passatissa 19" kanssa -40mm madallus ja jäi hieman keuliin joten itsekin olen ton 55/40 sarjan kannalla.

Passat

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 16.3.2007 9:43

olishan se säädettävä hyvä, mut kuitenkin sen kerran säätäis ni se olis siinä? ni ei viittis siitä maksaa yli tuplat perus sarjaan verrattuna... ;( vaikka sillä sais sen sitten sen korkuiseksi kuin mielyttäis...


Itselle säädettävä alusta on nykyään välttämättömyys, JOS autoa madallan. Kerran säädettävä aina säädettävä. Näin ainakin itsellä kävi. Suomen talvi (se mikä siitä on jäljellä) ei tiedettävästi suosi kovin matalia autoja. Itse en ainakaan halua autoa särkeä talvella, esim. kuraläpistä putoaviin h*lvetin koviin jää paakkuihin. Joten auto nousee aina normaali korkeuteen talveksi, kesällä sitten vaikka se -65mm. Auto on niin helppo nostaa ja laskea, homma onnistuu vaikka tien päällä tunkin kanssa, jos sikseen tulee. :)

Ja nythän tarkoitin nimenomaan vain korkeussäädettävää alustaa, joka itselle riittää.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 16.3.2007 10:38

55/40mm suosittelen mäkin. Itsellä korkeussäädettävä, mutta enpä tuota ole jaksanut ruuvailla sen kerran laitettuani mieleisiin asetuksiin. Vähemmän kuttaperkkaa keulaan ja teräksinen pohjapanssari, niillä pärjää... :D

Mr_SMith
-
Viestit: 30
Liittynyt: 31.10.2005 12:24

ViestiKirjoittaja Mr_SMith » 16.3.2007 10:50

täältä löytyy 40/40 madallettu...
http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=1529

enempää en ainakaan ite madalla omaani, kun takavetarit paukkuu terävissä kuopissa jo nyt kiinni..

Mr_SMith
-
Viestit: 30
Liittynyt: 31.10.2005 12:24

ViestiKirjoittaja Mr_SMith » 16.3.2007 10:54

onko sulla micco orkkis teräksinen pohjapanssari vai tuo "koivusen" malli ? tuleeko tuo panssari paljonkin matalammalle kuin muovinen orggis panssari. Itsellänikin olisi seuraavana hankintalistalla tuommoinen teräksinen versio

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 17.3.2007 1:11

^ Mulla ei ole kumpaakaan, vaan sellainen DIY malli. Ei se tainnut juurikaan alemmaksi edes tulla. Yksi tuttu sen mulle pajallaan väänteli. Jos ostaa alkuperäisen kaikkine kiinnityskilkkeineen, niin sehän ilmeisesti tiputtaa maavaraa entisestään.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 17.3.2007 8:47

Itelle olin eka tilaamassa 55/40 sarjaa, mutta sitä ei onneksi sitte saanutkaan FK:lta ni tuli sitte tuo 40/40 sarja mulla ainakin keula pikkasen alempana. kuva

petnen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 7.7.2004 21:26

ViestiKirjoittaja petnen » 17.3.2007 16:52

Mulla on passatissa kans 55/40mm madallus ja kesäksi tulee 19" vanteet ja 235/35/19 renkaat.
Kyllähän tolla madalluksella ja noilla renkailla ei kissa nuku renkaan päällä :)

a-t
-
Viestit: 328
Liittynyt: 17.1.2005 20:36

ViestiKirjoittaja a-t » 18.3.2007 10:45

itelläni löytyy passatti madallettuna juuri tuo 55/40. oon ollut ihan tyytyväinen, vaikka muutoskatsastus tuotti ongelmia, esim piti ottaa pohjamuovit pois ja työntää auto siihen nosturille missä mittasi pohjan korkeuden samalla kun nosti lokarin kaaresta autoa hieman ylemmäs :D

kuva tuossa
http://ffp-motorsport.com/kavijat/index.php?id=208

vanteet tosin 17" originellialut :)

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 18.3.2007 14:43

Tuo 55/40 näyttäis varsin sopivalta.

JAR1
-
Viestit: 232
Liittynyt: 5.10.2005 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja JAR1 » 18.3.2007 17:36

topiccia hieman lainaten...

mitä eroa on etu- ja nelivetoisten passattien alustasarjoissa?
eikös etupää ole aivan samanlainen nelikossa kuin etuvetoisissa ja takapään erona jousi on vaan iskarin ympärillä...olenko väärässä?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.3.2007 20:03

Paino on varmaan eroa.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 22.3.2007 22:07

mulla on tulossa ensimmäinen korkeussäädettävä alusta, miten sen korkeuden säädön kanssa että onko sitä kierrettä siinä kuinka paljon? millimetreinä sen verran kun on madalluksen säätöä? eli säätö on 40-65mm. eli jos ruuvaan sen prikan/mutterin mikä lie niin ylös kun saa niin sillon se on ton 40mm? niin meneekö ne kierteet käsikädessä ton määrän kanssa eli jos ylä asennosta ruuvaan 15mm alas kierrettä pitkin niin onko se sillon 55mm? huom. älkää pitäkö tyhmänä en ole edes ennen korkeus säädettävää nähnyt niinku irrallisena vain perus settejä... :D

JAR1
-
Viestit: 232
Liittynyt: 5.10.2005 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja JAR1 » 23.3.2007 9:30

fk:lla ainakin on silleen et kun alustan säätää yläasentoon niin auto on vakio korkuinen ellei korkeampi ja kierrettähän siinä on varmaan se 10cm vaikka alusta on ilmoitettu -35-75mm niin kierre osan puolessa valin auto on tippunut n.-40mm

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 23.3.2007 12:00

Auto ei tipu samassa suhteessa kuin ruuvaat kierrettä koska Rengashan on tuki varren päässää eli jos ruuvaat vaikka 20mm niin voi tippua 30mm

janivaa
-
Viestit: 30
Liittynyt: 2.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja janivaa » 3.5.2007 11:36

Tähän samaan voisin kysellä.. Onko kenelläkään kuvaa
3b Passatista, jossa on 40/40 alusta. Ainakin FK ja H&R hakusessa.
Tietenkin muutkin mallit käy (Supersport). FK'n 55/40 setissä ilmeisesti toimitusvaikeuksia tehtaalla.. =/

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 3.5.2007 11:49

Itse en ole ikinä korkeussäädettävää alustaa omistanut ja sen takia pistää silmään nää ihmiset jotka puhuvat säätävänsä alustaansa pari kertaa vuodessa.

Eikö siinä kuitenkin mene joka kerta pyöränkulmat vituilleen, kun sitä korkeutta säätää? Vai kompensoitteko te niitä kulman muutoksia säätämällä jostain muualta samalla?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 3.5.2007 15:10

Se riippuu niin paljon alustaratkaisusta. Esim laitoin 4 golffiin (etuvetoiseen) iskarit ja jouset jotka madaltaa 30mm niin ei tapahtunu kerrassa mitään pyörien säädöille. Eli jos sitä korkeutta voidaan muuttaa tolppaa irroittamatta niin ei sen kait pitäs paljoa vaikuttaa.

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 3.5.2007 18:25

mulla on passatis 55/40 ja omasta mielestä takaa ihan liian traktori.. säädettävää kehiin vaan. supersportin säädettävä maksaa n. 700 eli ei oo paljoo enempää ku normis alusta.. sellasen ostat. ja saat ihan tonttiin.

janivaa
-
Viestit: 30
Liittynyt: 2.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja janivaa » 4.5.2007 7:51

Supersportin säädettävästä ei kokemuksia, eikä kuulopuheitakaan?
Mutta jos on 700e vara siottaa, niin jostain se loput 300 kaivetaan, että saadaan KW'n säädettävä alle. Mulla on muutama sarja jäänyt mietintään. Mutta kun ei tiedä niitten todellista madallusta. Esim. KW'n 35/35, jota myydään tällähetkellä saksan hinnoin.
Tai sitten H&R'n jouset ja jokin "laadukkaampi" sportti tolppa.
Miten noita muutes voi keskenään sekotella. Voinko ottaa jouset toiselta valmistajalta ja sitten tolpat taas toiselta?
Eikös niissä pään muodot ole aina vakiot? Kertokaas nyt, ennenkuin meen tilaileen mitään.

-J-

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 4.5.2007 20:50

Kyllähän noi käy päikseen noi tarvike osat. Sanokaa ihmeessä jos löydätte jostain järkevän hintaset tarvike iskarit Passattiin. Järkevän hintaset tarkottaa alle 400e/kierros.

edit. ja tarkoitan siis madallettuun autoon sopivia, normaaleja jäykempiä iskunvaimentimia.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 4.5.2007 23:59

^http://www.kitupiikki.net tuolta saa FK:n kokosarjaa 339€. Itte laitoin viime kesänä ja kyllä tyytyväinen olen ollu.

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 5.5.2007 11:26

joo mut 300 euroo on kuitenki sen verta iso summa et kyl mä ainaki hankkisin supersportin alustan mikä kuitenki kestää sen tavis ajelun kylillä ja sijoittaisin sen lopun 300 vaik vahvistettuihin tukivarsiin ni saa kaks kärpästä samalla iskulla.

janivaa
-
Viestit: 30
Liittynyt: 2.12.2005 18:28

ViestiKirjoittaja janivaa » 5.5.2007 16:40

FK'n 55/40, KW'n 35/35 tai miksei Varaosavaraston GTS'n 60/40 alusta?
Itte GTS hieman tuntemattomampi (mulle), mutta nehän käyttää KAW'in jousia, joita on taas saksanmaalla enempikin.
Eli noista se luultavimmin löytyy.
Mielipiteitä vapaasti vaan, mutta jätetään ne säädettävät toistaiseksi pois.

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 6.5.2007 18:45

fk noista vaihtoehdoista ehkä parhain.

Kaaleppi
-
Viestit: 155
Liittynyt: 15.9.2003 11:01

ViestiKirjoittaja Kaaleppi » 10.5.2007 11:55

Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa supersportin 40/40 alustan kanssa, perä ei tippunut juuri yhtään? Edellisessä variantissa oli fk:n40/35 ja siinä perä tippu sillai et rengas melkein kaaren tasassa, nyt varmaan 4 senttiä väliä. Jouset ovat lappujen mukaan oikeat. Pitääkö hommata uudet vai näyttää rälläkkää.

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 11.5.2007 16:10

En suosittele rälläkkää. Mutta mistä olette hommanneet niitä 55/40 alustoja? Hinta, paikka? Lisää kuviakin olisi kiva nähdä kyseisellä laskulla. Itselläni tulee alle 8x18" 215x45 ET45. Vastaavia?

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 11.5.2007 16:27

mä hommasin omani completokselta 55/40 hinta n.500!! ja on kuvia antaa s.postiin jos kiinnostaa!! mulla on on kans sellanen tunne et takapään madallus ei oo toiminu ku perä on tosi korkeel omasta mielestä.. menee hermo.

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 13.5.2007 1:05

Itellä FK:n 40/40 sarja ja perä jäi kyllä aika ylös, ois kiva saada sitä joku 2cm alemmas, Fk:n 60mm jousia ei taida saada mistään, uskaltasko laittaa erimerkkiset jouset taka.

juk1
-
Viestit: 51
Liittynyt: 24.7.2005 12:06

ViestiKirjoittaja juk1 » 23.7.2008 21:27

Pitäiskö muuten takana laittaa säädettävässä alustassa se säätömutteri ylös vai alas? Tyhmä kysymys ehkä, mut jos joku viittis vastata...

Voisiko joku mitata 3b passatista etäisyydet kaaresta vanteen keskiöön vakioalustalla? Tietäis kuinka paljon on jo tiputettu.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 23.7.2008 22:00

Kyllä se säätömutteri tulee alas. Ja se orkkis kumityynykin pitää ainakin joissain tapauksissa poistaa sieltä välistä... se kumin pois jättö madaltaa vissiin jotain lähemmäks 10mm

hapa11
-
Viestit: 156
Liittynyt: 7.12.2005 21:50

ViestiKirjoittaja hapa11 » 14.3.2010 20:17

Kirjotellaan tähän vanhaan...

Eli onko jollain tollanen setti Passatissa? Jos on nii olisin kiitollinen jos joku laittas kuvaa autostaan.

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... &section=c


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa