Bora variantin / erik. golf variantin omistajille kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Bora variantin / erik. golf variantin omistajille kysymyksiä
Niin, elikkä te muutamat joilla täällä on bora variant tai te joilla on jokin erikoisella tekniikalla varustettu golf variant, muutama kysymys:
1. Oliko auto veropäätöksessä perus bora/golf? Vai bora/golf variant?
2. Jos perus bora/golf, niin tuliko jokin "farmarilisä"?
3. Vai käsiteltiinkö variantti golffina/borana?
4. Miten muuten verotuasiat, kun kerran vastaavia ei ole maahantuojan puolesta koskaan maahantuotu..
Itselläni on kiikarissa IV Golf variant, 1.8turbo tekniikalla ja ruotsista, ja olen miettinyt että millaisena autona tulli tuon käsittelee? Tuleeko kalliimmaksi kuin perus 1.8turbo golffin hakeminen, vai käsitelläänkö kenties farkku golffina, tuolla tekniikalla..
Vastanneille jo nyt kiitoksia!
1. Oliko auto veropäätöksessä perus bora/golf? Vai bora/golf variant?
2. Jos perus bora/golf, niin tuliko jokin "farmarilisä"?
3. Vai käsiteltiinkö variantti golffina/borana?
4. Miten muuten verotuasiat, kun kerran vastaavia ei ole maahantuojan puolesta koskaan maahantuotu..
Itselläni on kiikarissa IV Golf variant, 1.8turbo tekniikalla ja ruotsista, ja olen miettinyt että millaisena autona tulli tuon käsittelee? Tuleeko kalliimmaksi kuin perus 1.8turbo golffin hakeminen, vai käsitelläänkö kenties farkku golffina, tuolla tekniikalla..
Vastanneille jo nyt kiitoksia!
- Auto käsitellään juuri sellaisena, kuin se on. Eli Bora käsitellään Borana ja Golf Golfina. Myösin Variantit käsitellään Variantteina ja Sedanit Sedaneina.
Tullin kuponkiin merkitään auton malliksi se, jona sitä suomessa myydään. Eli jos ostat vaikka jenkeistä mk4 Jetan, niin siihen merkitään tullissa Bora. Näin olen käsittänyt.
- Tullin papereihin mekitään, onko auto Sedan, Viistoperä, Farmari, Coupe vai Muu.
Omasta autoveropäätöksen liitteestä otettua:
"Tullihallitus on hankkinut selvitystä verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaisen käytetyn, Suomessa jo rekisteröidyn ajoneuvon yleisestä pyyntihinnasta verotusajankohtana"
Koska Golf- ja Bora Variantit ovat pääsääntöisesti keulaa lukuunottamatta samoja autoja, ovat verotuskäytännötkin hyvin lähellä toisiaan.
Tuolla voit vertailla veroasioita jo tuoduista autoista.
Sitäpaitsi 1.8T ei ole mikään erikoinen tekniikka, vai mitä mahdoit tuolla erikoisella tarkoittaa?
Käsittääkseni kaikki (ei farmari-) mk4 golfit 1.8T:llä on automaattisesti GTi:tä (korjatkaa, jos olen väärässä). Farmarit taas ovat "tavallisia" 1.8T-malleja.
Tullin kuponkiin merkitään auton malliksi se, jona sitä suomessa myydään. Eli jos ostat vaikka jenkeistä mk4 Jetan, niin siihen merkitään tullissa Bora. Näin olen käsittänyt.
- Tullin papereihin mekitään, onko auto Sedan, Viistoperä, Farmari, Coupe vai Muu.
Omasta autoveropäätöksen liitteestä otettua:
"Tullihallitus on hankkinut selvitystä verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaisen käytetyn, Suomessa jo rekisteröidyn ajoneuvon yleisestä pyyntihinnasta verotusajankohtana"
Koska Golf- ja Bora Variantit ovat pääsääntöisesti keulaa lukuunottamatta samoja autoja, ovat verotuskäytännötkin hyvin lähellä toisiaan.
Tuolla voit vertailla veroasioita jo tuoduista autoista.
Sitäpaitsi 1.8T ei ole mikään erikoinen tekniikka, vai mitä mahdoit tuolla erikoisella tarkoittaa?
Käsittääkseni kaikki (ei farmari-) mk4 golfit 1.8T:llä on automaattisesti GTi:tä (korjatkaa, jos olen väärässä). Farmarit taas ovat "tavallisia" 1.8T-malleja.
Eihän se 1.8t mikään erikoinen olekkaan, mutta farkku golffissa melkoerikoinen, ei taida olla ollut myynnissä kuin tuolla länsinaapurissa? Saksasta en vastaavia ole löytänyt, enkä ole muualta sitten etsinytkään..
Eli summasummarum, Eli tuollaisen golffin voisi tuoda maahan perus farkku golffina, jossa on 1.8turbo tekniikka? Eroa hintaan tulee sitten tuosta koneesta? Koska ei ole kuitenkaan varrannollinen esim. 1.6 farkun kanssa?
Noi veropäätös sivut on jo tuttua, mutta vastaavaa (1.8t farkkua) siellä ei ole osunut silmään..
Eli summasummarum, Eli tuollaisen golffin voisi tuoda maahan perus farkku golffina, jossa on 1.8turbo tekniikka? Eroa hintaan tulee sitten tuosta koneesta? Koska ei ole kuitenkaan varrannollinen esim. 1.6 farkun kanssa?
Noi veropäätös sivut on jo tuttua, mutta vastaavaa (1.8t farkkua) siellä ei ole osunut silmään..
Minun päätöksessä ei ollut erikoista, ilmoitukseen ruksataan perustosiasiat mitä auto oli.
Bora Borana meni, jonkin arviolautakunnan kauttahan se silti meni koska näitä ei ole ennen tuotu maahantuojan toimesta jolloin joudutaan enemmän pähkäilemään auton todellista arvoa. Päätökseen meni noin kuukausi.
Kiva auto, hieman saa enemmän katukuvassa herätystä aikaiseksi.. =)
Bora Borana meni, jonkin arviolautakunnan kauttahan se silti meni koska näitä ei ole ennen tuotu maahantuojan toimesta jolloin joudutaan enemmän pähkäilemään auton todellista arvoa. Päätökseen meni noin kuukausi.
Kiva auto, hieman saa enemmän katukuvassa herätystä aikaiseksi.. =)
Keep it simple. Tullille kun tekee ilmoituksen niin täyttää mallimerkinnän kohdalle vaan että "Golf Variant" ja koneen kohdalle merkkaat vaan koon ja tehon oikein. Se herättää tullissa kiinnostuksen kun menee laittamaan mallimerkintäkohtaan "Golf Variant Highline 1.8 turbo". Tyhmän näytteleminen kannattaa.
Ja kannattaa varmaan "unohtaa" merkata kaikkia varusteita?;)
Mites käytännössä? Jos ne tullissa haluaakin nähdä auton? Kannattaa varmaan ilmoittaa ilmastointi, automaattisen ilmastoinnin sijasta, eikä jättää kattoluukkua ilmoittamatta, ja sit ihmetellä tullisedän kanssa sitä lasiluukkua siinä katossa..;)
Kokemuksia?
Mites käytännössä? Jos ne tullissa haluaakin nähdä auton? Kannattaa varmaan ilmoittaa ilmastointi, automaattisen ilmastoinnin sijasta, eikä jättää kattoluukkua ilmoittamatta, ja sit ihmetellä tullisedän kanssa sitä lasiluukkua siinä katossa..;)
Kokemuksia?
Tyhmän näytteleminen kannattaa.
Se kannattaa, suotta mennä paukuttelemaan henkseleitä sinne, pian voi olla joku auto-alan inssikin edessä =) .. Ja ku on tyhmä niin mistäs sitä kaikkia himskatin varusteita voikaan tietää..
Mulla muuten ovat käyneeet aina kattomassa auton, ja pyörän myöskin..
Kannattee kummiskin ilmastointi mainita, se että onko automaatti vai ei niin.. tyhmyys antaa luvan toimia :)
Liekkö sillä nyt loppupeleissä paskankaan väliä verotukseen nähden..
Mutta kerran inssi kehtas sotkee polvensa tarkastaakseen, onkos autosi neliveto?!
Eli kyllä nekin (joskus) jaksaa, noloo jäädä siinä vaiheessa kiinni moisesta.
" Enmä tiijä millä renkailla se vetää! Mikä v**un motioni?"
Hehheh
E: muggo kerkes ensiks mainita tuosta varustelun merkityksestä verotuksessa...
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 16.9.2005 17:21
Mutta joskus voi myös voittaa..=)
Koska Suomen tuontiohjelmassa ei ikuna ole 1.8 automaattia ollut varsinkaan GT-varustelulla ja auto sattui sopivasti olemaan 98/99 mallia niin oli melkoinen yllätys saada 4 viikon jälkeen verotuspäätös III-kopan mukaan. Jostain olivat oivaltaneet Highline-varustuksen kun tullisetä sen siihen oli riipustanut..Niin ja se vero-osuus 49000km rullatulla autolla? ~3800€..
---jopa veikkaamalla voi voittaa---[/quote]
Koska Suomen tuontiohjelmassa ei ikuna ole 1.8 automaattia ollut varsinkaan GT-varustelulla ja auto sattui sopivasti olemaan 98/99 mallia niin oli melkoinen yllätys saada 4 viikon jälkeen verotuspäätös III-kopan mukaan. Jostain olivat oivaltaneet Highline-varustuksen kun tullisetä sen siihen oli riipustanut..Niin ja se vero-osuus 49000km rullatulla autolla? ~3800€..
---jopa veikkaamalla voi voittaa---[/quote]
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa