Auton pesu ja välijäähdytin keulalla!?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

Auton pesu ja välijäähdytin keulalla!?

ViestiKirjoittaja blackdevil » 12.2.2007 3:08

Eli kiinnostaisi tietää, että onko haittaa kun ajaa pesuhalliin(aina ei ole mahd. pestä käsin) ja välijäähdytin paistaa keulalla iloisesti?
Onko mitään tekniikka puolelle haittaa tekevää tai jotain?

Kiitos paljon vastanneille.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 12.2.2007 7:44

Niin peittääkö sitä cooleria mikään verkko tai onko se edes puskurin sisällä?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 12.2.2007 10:03

Saattaa se cooleri kastua vesisateessakin...eli eipä sen kastumisesta haittaa ole.
Eriasia sitten jos pesurinharjat repii sen irti...tuskinpa vain jos on jokseensakin kiinni.

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

ViestiKirjoittaja blackdevil » 12.2.2007 10:40

Niin peittääkö sitä cooleria mikään verkko tai onko se edes puskurin sisällä?

Eli coolerin edessä ei mitään ja puskurin sisässä(vain rimat puskurista silvottu pois).
Näkyvillä, mutta ei niin et pesuharjat repis sen. Mielestäni:)

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 12.2.2007 13:22

Kylhän siitä jäähdytysrivoitukset herkästi linttaan menee, en kyl menis pesukoneeseen jos voi kuvitella, että pesuharjat yltää/pääsee cooleriin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 12.2.2007 14:32

Laita sinne coolerin eteen vaikka jotain paksua pahvia pesun ajaksi ja pesun jälkeen märkä pahvi pois! Helppoa...

Mutta tuskinpa se siitä mitenkään pääsee vaurioitumaan pesun aikana, kun on puskurin sisällä!?!

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

ViestiKirjoittaja blackdevil » 12.2.2007 16:35

Eli välijäähdytin on puskurin sisällä, mutta puskimesta "sahattu" välirivat pois ja cooleri näkyy nyt ihan kunnolla ja ottaa happea tietenkin paremmin:)

Ei törrötä edessä, vaan vaikuttaa puskimen ja syylärin välissä.
Tarkoitus olisi kyllä laittaa tyylikästä mustaa aluverkkoa eteen, mutta mitäs pihalla teet:(

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 12.2.2007 22:54

onhan noita pesuloita sellaisiakin missä ei ole harjoja, vaan vesi tulee paineella...
itse käytän aina harjattomia pesuloita. tulee puhdasta eikä naarmuunnu maali pinta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.2.2007 7:42

Kerran -sen ainoan ja viimeisen- vein Audi Coupen harjattomaan pesuun: vesi tuli paineella hardtop -lasien välistä sisään ja lattia lainehti.

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

ViestiKirjoittaja blackdevil » 13.2.2007 11:49

Nuo harjattomat on ihan tehottomat. Käyttänyt kesällä ja valoa vasten tsiigaillen, niin kakkaa kyljet täynnä:( Harjat naarmuttaa, mutta uudet ei kai niin paljoa. Täytyy ostaa uusi alustakin, että voin edes harkita ajavani pesulaan, meinaan lipan minkä saa irti ni alle jää 6cm ja autonpohjaan sen 8cm:( Kiits.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 16.2.2007 11:58

Itse kyllä suojaisin jollain ennenkuin ajaisin harjapesuun, nuo rivat linttaantuu tosi herkästi ja ongelmia tuottaa pidemmänpäälle kivet ja lumikin jos semmoisilla teillä ajaa jossa kivet lentää tai kinoksia on.....ot: paljonko tiuolla on vaikutusta suorituskykyyn, onko jäähy hyvin esillä tai esim: puskumen takana katveessa?

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

ViestiKirjoittaja blackdevil » 17.2.2007 12:15

Onhan se aina parempi, että se on näkyvillä, niin saadaan kaikki hyöty irti siitä:)
Esim. alkuperäisillä pakoilla olevat coolerit ei saa millään niin paljoa happea kuin tarvis vaatii(siis jos hiukan tuota tehoa ollaan lisätty)
oma näkemys kyseisestä asiasta.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 17.2.2007 15:02

^ tarkoitat varmaan kylmää ilmaa, koska happeahan ei cooleri siirrä/tarvi mihinkään.
Kyllähän se coolerin pinta paremmin ajoviimassa jäähtyy, mutta mitään mittaustuloksia ei ole esittää..

Lämpö siirtyy kuumasta kylmään, että jos coolerin koko pinta-ala on kylmä, niin eiköhän se "ime" ahtoilman lämmön tehokkaammin itseensä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa