Automaattilaatikon reagoinnin säätäminen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jalat
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.1.2007 21:38

Automaattilaatikon reagoinnin säätäminen?

ViestiKirjoittaja jalat » 30.1.2007 20:46

Volvoissahan on tunnetusti nämä sport, economy ja winter asennot, jotka jotenkin säätävät sitä kuinka auto lähtee liikkumaan.

Mites tällaisessa TDI passatissa jossa on automaattilaatikko?
Saako sitä jotenkin reagoimaan nopeammin polkimen polkaisuun?
Tuntuu uskomaton viive polkaisusta ennen kuin automaatti lähtee eteenpäin.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 31.1.2007 17:02

siis milloin vaan, vai ainostaan paikaltaan lähtiessä?

Jos paikaltaan lähtiessä, niin maatti on säädetty siten että pysähdyttäessä kytkeytyy vapaa päällä (säästää ympäristöä, päästö juttuja...) ja sitten kun kaasua polkaisee kytkee maatti vaihteen päälle ja siksi niin pitkä viive. Vag-comilla saanee tuossakin sen pois, siis sen että kytkeytyy vapaalle pysähdyttäessä.

jalat
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.1.2007 21:38

ViestiKirjoittaja jalat » 31.1.2007 20:46

Joo tarkoitan että paikaltaan lähdettäessä. Eli tuossa se syy tulikin. Ei tästä kai sitten enempää, ellei jollain ole jotain muuta aiheeseen...

kimanton
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.7.2005 1:09

ViestiKirjoittaja kimanton » 8.2.2007 1:21

Joissain malleissa (en kyllä muista missä) laatikon "modea" saa vaihdettua seuraavanlaisesti:

-virrat päälle
-polkaise kaasu pohjaan 2 kertaa
-virrat pois ja taas päälle
-käynnistä auto

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 27.4.2010 16:21

Kuulostaapa joltai aprillipilalta :D

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 27.4.2010 19:21

missäs automaattilaatikossa kytkee paikoillaan automaattisesti vapaalle?omassa o1m 4-vaihteisessa ei ainakaan.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 27.4.2010 20:06

Eihän se sitä taida vapaalle kytkeä. Sen takiahan se vetää kokoajan D:llä kun turbiini vaan luistaan minkä pystyy.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.4.2010 20:08

Eikö DSG irrota kun pitää jarrulla paikallaan?

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 28.4.2010 9:26

missäs automaattilaatikossa kytkee paikoillaan automaattisesti vapaalle?omassa o1m 4-vaihteisessa ei ainakaan.

Kun kerran (kolme vuotta sitten :D) tuo Volvo mainittiin, niin noihin saa huollossa ohjelmoitua tilan jossa tomaatti vaihtaa vapaalle seisottaessa.

Mahtaako noissa uudemmissa VAG:in käyttämissä automaateissa saada tehtyä saman ohjelmallisesti (vaikkei AW:tä käytäkään laatikkona)?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa