Passat 1.9TDI -97
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9TDI -97
Eli olis vähän kiinnostusta tommoseen autoon. Päälle päin todella hyvässä kunnossa. Ajettu 450tkm. Mitä tyyppivikoja, mitä menee vaihtoon seuraavaks, kaunako pannu viä porisee? Omalla bensa koneella ajettu 350tkm ilman vikoja, ni luulis ton diiselinki viä kestävän, mutta kuinka on? Kokemuksia?
Noilla kilometreillä ei voi sanoa mitään varmaa...
Mutta itsellä oli ensin -97 automaatti TDi ja sitten manuaali TDi-98 Passat,
Molemmilla oli ajettu n.450tkm.
Lukot reistaili, (johtosarjat katkeilee)
Automaatissa laatikko murisi, toimi kuitenkin.
-98 poltti kansipahvin 452tkm kohdalla, muuten kone erittäin hyvä, ei kumpikaan syönyt öljyä.
Etupään nivelet tyyppivikana heikkoja.
Kahden yksilön jälkeen tulin siihen tulokseen että halpa ostohinta
kostautuu suurina huoltokuluina.
Eli päädyin sijoittamaan vähän enemmän ja ostin -03 Octavian,
toivottavasti saan ostohinnalle vastiketta pienemmin huolto ja korjaus kustannuksin.
Mutta itsellä oli ensin -97 automaatti TDi ja sitten manuaali TDi-98 Passat,
Molemmilla oli ajettu n.450tkm.
Lukot reistaili, (johtosarjat katkeilee)
Automaatissa laatikko murisi, toimi kuitenkin.
-98 poltti kansipahvin 452tkm kohdalla, muuten kone erittäin hyvä, ei kumpikaan syönyt öljyä.
Etupään nivelet tyyppivikana heikkoja.
Kahden yksilön jälkeen tulin siihen tulokseen että halpa ostohinta
kostautuu suurina huoltokuluina.
Eli päädyin sijoittamaan vähän enemmän ja ostin -03 Octavian,
toivottavasti saan ostohinnalle vastiketta pienemmin huolto ja korjaus kustannuksin.
Niinpä. Paljon ajettua autoa ei kannata minusta pelätä, kannattaa vain kiinnittää huomiota, että autoa on pidetty hyvin, noillakin kilsoilla saa jo aika paljon uusia osia.. Ja se paljon ajettu ei tuossakohdin välttämättä ole ilmainen, jos on pidetty hyvää huolta, eikä vain ajeltu ja korjattu jos tielle jättää.
Toisaalta moni vähän ajettukin on heikossa hapessa.
Toisaalta moni vähän ajettukin on heikossa hapessa.
Jep, se auton kunto ei katso kilsoja. Monta autoa nähneenä jo 60 tkm kohdalla jotka olleet kuin perunasäkkejä (paikat repsottaa) päältä sekä niin paskaisia sisältä ettei niistä enää autoa saa tekemälläkään (3 äijän kokoista koiraa kuljetettuna nahkapenkein varustetussa v70:ssä, ikkunat kuolassa, auto haisee koiralle ja rasvalle, sekä kaikki paikat päällystettynä _pitkillä_ koiran karvoilla). Tämä yksilö kun tulee vaihtoautona ja se fiksataan niin todennäköisesti se myös myydään halvemmalla pois ja sen kun ostaa niin sitten onkin kusessa.
Myynti-ilmossa ei kannata säikkyä pitkää vaihdetut osat listaa vaan pitää sitä positiivisena seikkana. Yhden kerran olin taksissa ja tuli puheeki et miten passatti oli toiminut (250 tkm mittarissa). Selite oli ettei "mitään ole tarvinnut tehdä". Joko valehteli tai sitten seuraava omistaja tuli tekemään ja paljon :-)
Myynti-ilmossa ei kannata säikkyä pitkää vaihdetut osat listaa vaan pitää sitä positiivisena seikkana. Yhden kerran olin taksissa ja tuli puheeki et miten passatti oli toiminut (250 tkm mittarissa). Selite oli ettei "mitään ole tarvinnut tehdä". Joko valehteli tai sitten seuraava omistaja tuli tekemään ja paljon :-)
Myynti-ilmossa ei kannata säikkyä pitkää vaihdetut osat listaa vaan pitää sitä positiivisena seikkana. Yhden kerran olin taksissa ja tuli puheeki et miten passatti oli toiminut (250 tkm mittarissa). Selite oli ettei "mitään ole tarvinnut tehdä". Joko valehteli tai sitten seuraava omistaja tuli tekemään ja paljon :-)
Juurikin. Itse kiertäisin ainakin kaukaa noi noin 200tkm (vaikka 170-230tkm) ajetut pelit. Se tuntuu monella merkillä olevan maaginen raja jossa alkaa pikkuremppaa olemaan edessä, ja omistajilla ajatus myydä vekotin pois mahdollisimman nopeesti "vain 200tkm" ajettuna. - Ja hyvään hintaan.
Eri sitten jos autoa pidetään siten kuin kuuluukin, jos on väljyyttä nivelissä, vaihdetaan yms. Valitettavasti varsin iso osa pitää autojaan niin, että korjaillaan vasta kun jättää tielle, taikka katsastusinssi sattuu antamaan hylsyn.
Monet kyllä ajattelee että se on jotenkin huono homma jos autoon on vaihdettu paljon kulutusosia. Luuleevat että se on jotenkin erityisen huono yksilö, kun on pitänyt korjata noin paljon. Sit ostetaan hyvillä mielin sellanen jolle ei oo tehty mitään, ja hupsista kun hetken päästä menee satasia tai jopa tonneja kun pistetään se kuntoon...
Ite ostin justiin '00 tdi passatin, ajettu noin pari sataa tonnia. Entinen omistaja oli juuri ennen myyntiä teettänyt jakopäärempan, vaihdattanu uudet etupään pyöräntuennan osia, jarruosia ja tuulilasin. Ja olihan siellä nippu kuitteja, josta näkee kaiken mitä sille on lähivuosina tehty. Saas nähä ilmeneekö siinä sit jotain muuta kallista vikaa, mut ainakin noiden normaalien "vakio-ominaisuuksien" suhteen voipi päristellä turvallisin mielin :)
Ite ostin justiin '00 tdi passatin, ajettu noin pari sataa tonnia. Entinen omistaja oli juuri ennen myyntiä teettänyt jakopäärempan, vaihdattanu uudet etupään pyöräntuennan osia, jarruosia ja tuulilasin. Ja olihan siellä nippu kuitteja, josta näkee kaiken mitä sille on lähivuosina tehty. Saas nähä ilmeneekö siinä sit jotain muuta kallista vikaa, mut ainakin noiden normaalien "vakio-ominaisuuksien" suhteen voipi päristellä turvallisin mielin :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa