Vanteet ja renkaat vakio Golf IV GTI:hin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

Vanteet ja renkaat vakio Golf IV GTI:hin

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 13.1.2007 23:25

Olen näillä näkymin ensi viikolla hakemassa -00 vuoden GTI Golffin talliin. Lueskelin noita koottuja vannejuttuja mutta siinä oli kaikilla jonkinlainen madallus kehissä. Onko kokemuksia minkä kokoiset renkaat ja vanteet tuohon voisi laittaa että renkaiden ominaisuudet olisivat samaa tasoa vakioalustan kanssa ja auto näyttäisi vielä hillityltä. Auto on siis saman näköinen kuin tehtaalta tullessa ja vanteiden lisäksi muita muutoksia ei näillä näkymin ole tulossa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 14.1.2007 3:59

aika mielipidekysely, mutta miten ois ihan originaali BBS vanne ja koko 16"

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 14.1.2007 11:02

Kantsii ihan katella vannevalmistajien sovitusmaticceja (esmes http://www.vannevalitsin.fi/fi/ )eli näitä jossa pystyy valkkaan oman korimallin auton, värin sekä eri vanne ja rengas yhdistelmiä eri koossa.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 14.1.2007 21:25

Tuolla vannevalitsimella oli ihan kiva vähän katsella.

Jos jollain sattuisi olemaan kuvia tuollaisesta vakioalustaisesta GTIstä 17" ja 18" vanteilla niin en panisi pahakseni vaikka niitä tänne linkkaisi :)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 14.1.2007 22:44

Joku orkkis vanne vois olla nätti, Jotain R32 tms tavaraa? Tai sitten naapurimerkiltä, eli Audilta S3 vannetta tms?

Ja sitten kompromissi madalluksen osalta, ja jokin hillitty eibach tms jousisetti?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 15.1.2007 13:30

Menikös se niin että GTI on 15mm vakiota alempana jo valmiiksi? Eli jos laittaa Golffin 35mm madaltavan sarjan niin GTI tulee n. 2cm alaspäin?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 15.1.2007 13:40

Jos alustaa harkitset niin laita kw:n setti. Itekkin pähkin asiaa pitempään ja epäilin kovuutta yms. mut enää en pois vaihtais ja palais entiseen. Tokihan gti:n ja comfortlinen alustojen välillä on hiukkasen eroa kovuudessa ja ajettavuudessa... :-)

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 15.1.2007 14:15

Eiii niin kalliita :)

Jos kokeilisi aluksi FK-Automotiven vähiten madaltavalla setillä, jos sille tielle lähtee. Todennäköisesti tulee lähdettyä kun nälkä kasvaa syödessä :)

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 15.1.2007 15:43

Jos madalluksen tielle lähdet ja haluat pitää auton ja kustannukset maltillisina, niin suosittelen myöskin tuota Eibachin madallusjousisettiä.
Jos vaihtoehtona on pitää auto vakiona tai laittaa siihen kohtuukokoset vanteet miedolla madalluksella, jonkinlainen ajomukavuus säilyttäen, turhaa kattella noita II-luokan alustan osia.
Eibachin madallusjouset ovat tunnettuja hyvistä progressiivisista ominaisuuksista eli et tunne jokaista pikkukiveä persuuksessasi mutta silti nopeammassa ajossa alusta tuntuu mukavan jämäkältä.

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 15.1.2007 15:59

Tuoltakin vois katsella miltä vanteet näyttää auton alla.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 15.1.2007 17:45

Eli kun puhutte Eibachin jousisetistä niin siinä vaihtuisi vain pelkät jouset, ei iskareita lainkaan? Ilmeisesti kyseinen setti toimii hyvin? Montako milliä GTI tippuu niillä?

Olen vain saanut sellaisen käsityksen että kannattaisi vaihtaa koko setti kerralla mutta ilmeisesti nuo GTI:n iskarit sitten toimivat vähän lyhyemmilläkin jousilla.

Edit: Puhutte ilmeisesti jommasta kummasta näistä:
http://www.eibach.fi/pro-kit.html
http://www.eibach.fi/sportline.html
Viimeksi muokannut brainsurgery, 15.1.2007 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 15.1.2007 17:50

Toi oli jarppa nerokas systeemi :)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 15.1.2007 18:16

Eibachin Pro-Kit toimii kohtuullsesti myös vakio-iskunvaimentimilla, omassani (kts. profiili) on juuri sama sarja alla ja lopputulos on kyllä onnistunut. Sportline madaltaa enemmän ja Pro-Kit on kyllä vakiotolpille suositeltavampi vaihtoehto....

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 15.1.2007 21:38

Suosittelen myöskin eino eibachia :) kuvassa 17" Mille Miglia Spider ja Nokian 225/45-17 sekä -30mm Eibachia

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 18.1.2007 9:28

Kiitoksia neuvoista. Taidan mennä tuolla Eibachin Pro-Kitillä ja vakioiskareilla jos alustalle jotain teen. Ja sen lisäksi jotkut 17" vanteet ja ehkä jopa renkaat vielä vanteiden päälle.

Onko justus tuossa autossa juuri tuo Pro-Kit?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 18.1.2007 19:14

Taisi olla siihen maailman aikaan eri nimellä, muutoin vastaus on kyllä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa