Mistäköhän tuo voisi johtua? Tyhjäkäyntiä käy moitteetta alusta alkaen, mutta kaasua painaessa ei aina sytytä kaikilla pytyillä. Roikassa lämmityksen jälkeen ongelmaa ei ilmene. Seuraavat on vaihdettu:
- Jakajan kansi & pyörijä (Bosch osat)
- Tulpat (Denso)
- Kokeiltu kahta eri kaasaria
Tähän asti käytössä ovat olleet NGK:n tulpat, mutta voineeko asialla olla merkitystä? Nuo Densot ovat aivan uudet.
Edit: Myös tulpan johdot (kaikki) ovat uudehkoja, Bremin orkkisjohtoja.
PN-kone pätkii kylmäkäynnistyksen jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
Ja vastauksia satelee...
Mielessä pyörii ajatus, että nuo Denson tulpat eivät jostain syystä toimisi NGK:n veroisesti, mutta ovat edelleen kuin uudet joten en tuohonkaan jaksa uskoa.
Voiko tulppamerkillä olla mitään vaikutusta asiaan? Onko siis kellään kokemuksia, että kone toimisi moitteetta toisella merkillä muttei toisella?
NGK:ssa ja Densossa on siis kipinävälien koko sama, mutta elektrodit on muotoiltu hieman erilailla.
Edit: Mistäköhän noita NGK:ita saisi ostettua merkkiliikkeen lisäksi? Motonetin valikoimissa kyseistä tulppaa (BUR5ET-10) ei ole. Siis treelta, onko kellään varmaa kokemusta asiasta?
Mielessä pyörii ajatus, että nuo Denson tulpat eivät jostain syystä toimisi NGK:n veroisesti, mutta ovat edelleen kuin uudet joten en tuohonkaan jaksa uskoa.
Voiko tulppamerkillä olla mitään vaikutusta asiaan? Onko siis kellään kokemuksia, että kone toimisi moitteetta toisella merkillä muttei toisella?
NGK:ssa ja Densossa on siis kipinävälien koko sama, mutta elektrodit on muotoiltu hieman erilailla.
Edit: Mistäköhän noita NGK:ita saisi ostettua merkkiliikkeen lisäksi? Motonetin valikoimissa kyseistä tulppaa (BUR5ET-10) ei ole. Siis treelta, onko kellään varmaa kokemusta asiasta?
En huomannut ongelmaa ennen tulppien vaihtoa, siksi hieman noita epäilen. Oireet eivät kuitenkaan alkaneet heti tulppien vaihdon jälkeen, vaan hieman viiveellä. Siksi en ole aivan varma oireiden aiheuttajasta. Esimerkiksi keli tuntuu vaikuttavan asiaan. Oireita ei ilmene kuivalla kelillä eikä silloin kun auto on ollut roikan päässä lämpiämässä.Onko vika alkanut siis joskus tulppienvaihdon yhteydessä vai miksi niitä epäilet?
Yksi tapa olisi kokeilla tuota vielä vanhoilla tulpilla, mutta taisin heittää ne menemään. Ainoa tapa asian varmistamiseksi lienee etsiä jostain uudet NGK:t ja testata niillä.
EIpä ollut vika tulpissa, samaa tekee NGK:lla. Virranjakajan akselissa on muuten pieni sormilla tuntuva klappi, voisiko tuolla olla jotain merkitystä? Tai sytytyspuola aiheuttaa moisia oireita, kuulostaa aika uskomattomalta kyllä.
E: Oho, ongelmaa ihmetellessä vierähti jo vuosi. No, kesällä tuota ei ilmennyt.
E: Oho, ongelmaa ihmetellessä vierähti jo vuosi. No, kesällä tuota ei ilmennyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa