PN-kone pätkii kylmäkäynnistyksen jälkeen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

PN-kone pätkii kylmäkäynnistyksen jälkeen

ViestiKirjoittaja SS » 8.1.2007 14:08

Mistäköhän tuo voisi johtua? Tyhjäkäyntiä käy moitteetta alusta alkaen, mutta kaasua painaessa ei aina sytytä kaikilla pytyillä. Roikassa lämmityksen jälkeen ongelmaa ei ilmene. Seuraavat on vaihdettu:

- Jakajan kansi & pyörijä (Bosch osat)
- Tulpat (Denso)
- Kokeiltu kahta eri kaasaria

Tähän asti käytössä ovat olleet NGK:n tulpat, mutta voineeko asialla olla merkitystä? Nuo Densot ovat aivan uudet.

Edit: Myös tulpan johdot (kaikki) ovat uudehkoja, Bremin orkkisjohtoja.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.1.2007 11:23

Ja vastauksia satelee...

Mielessä pyörii ajatus, että nuo Denson tulpat eivät jostain syystä toimisi NGK:n veroisesti, mutta ovat edelleen kuin uudet joten en tuohonkaan jaksa uskoa.

Voiko tulppamerkillä olla mitään vaikutusta asiaan? Onko siis kellään kokemuksia, että kone toimisi moitteetta toisella merkillä muttei toisella?

NGK:ssa ja Densossa on siis kipinävälien koko sama, mutta elektrodit on muotoiltu hieman erilailla.

Edit: Mistäköhän noita NGK:ita saisi ostettua merkkiliikkeen lisäksi? Motonetin valikoimissa kyseistä tulppaa (BUR5ET-10) ei ole. Siis treelta, onko kellään varmaa kokemusta asiasta?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 11.1.2007 12:33

Onko vika alkanut siis joskus tulppienvaihdon yhteydessä vai miksi niitä epäilet? Ja ainahan uusissakin tulpissa vikaa voi olla, vaikka yhdessä joku valmistusvika.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.1.2007 13:18

Onko vika alkanut siis joskus tulppienvaihdon yhteydessä vai miksi niitä epäilet?
En huomannut ongelmaa ennen tulppien vaihtoa, siksi hieman noita epäilen. Oireet eivät kuitenkaan alkaneet heti tulppien vaihdon jälkeen, vaan hieman viiveellä. Siksi en ole aivan varma oireiden aiheuttajasta. Esimerkiksi keli tuntuu vaikuttavan asiaan. Oireita ei ilmene kuivalla kelillä eikä silloin kun auto on ollut roikan päässä lämpiämässä.

Yksi tapa olisi kokeilla tuota vielä vanhoilla tulpilla, mutta taisin heittää ne menemään. Ainoa tapa asian varmistamiseksi lienee etsiä jostain uudet NGK:t ja testata niillä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.1.2008 16:33

EIpä ollut vika tulpissa, samaa tekee NGK:lla. Virranjakajan akselissa on muuten pieni sormilla tuntuva klappi, voisiko tuolla olla jotain merkitystä? Tai sytytyspuola aiheuttaa moisia oireita, kuulostaa aika uskomattomalta kyllä.

E: Oho, ongelmaa ihmetellessä vierähti jo vuosi. No, kesällä tuota ei ilmennyt.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa