Tällaista kyselen, kun en löydä mistään alkuperäisiä mittoja tai madallustietoa, vaikka sellaisesta on puhetta ollutkin. Nykyisellä alustalla ajaminen on hiukan hankalaan, kun talliin ei pääse ilman lankkuja ja silti tekee tiukkaa ja aina jostain raapaisee. Alusta on papereissa 40/60 madalluksella, mutta tuntuu todella että jopa enemmän. Millaisia mittoja pyörännavasta kaareen löytyy ja millaisella madalluksella. Oletan että nykyinen on joku halpis, koska en ole merkkejä löytänyt. Pitäisi nyt laittaa korkeussäätöinen, mutta voisi hiukan nykyisestä nostaa. Maavara keulassa varmaan likimain 6 cm.
Eli tietoja voi laittaa vaikka alla olevaan tyyliin:
- alustasarja: jaa'a ehkä se sieltä löytyy, editoin jos löydän
- madallus (valmistajan ilmoittama): 40 etu, 60 taka
- mitatut napa-kaari mitat: 31,0 cm etu, 33,5 taka
Jos jollain on oikeasti alkuperäinen alusta, niin mitkä sen mitat ovat?
Corradon madallus, mittoja hakusessa
Valvoja: ffp jäsenet
Päivitetään tiedot, eli nyt alla (tätä varten sitä tietoa halusinkin):
- alustasarja: Supersport, säädettävä Coilover
- madallus (valmistajan ilmoittama): 35-65 etu, 35-65 taka
- mitatut napa-kaari mitat: 33,5 cm etu, 34,0 taka
Tuntuis aika napakalta ottamaan töyssyt, mutta ei mahdoton, eikä sen hurjempi kuin aikaisempi, kenties vähemmän pintakova, mutta kokonaisuutena jäykempi. Jäykkyys osin selittyy varmaan ihan uusilla iskareilla. Veikkaan että se aikaisempi sarja olisi myös Supersport, TÜV mukaan Thevema jouset, liekö sitten vain jouset sitä, iskarit jotain muuta, keltaiset kuitenkin.
- alustasarja: Supersport, säädettävä Coilover
- madallus (valmistajan ilmoittama): 35-65 etu, 35-65 taka
- mitatut napa-kaari mitat: 33,5 cm etu, 34,0 taka
Tuntuis aika napakalta ottamaan töyssyt, mutta ei mahdoton, eikä sen hurjempi kuin aikaisempi, kenties vähemmän pintakova, mutta kokonaisuutena jäykempi. Jäykkyys osin selittyy varmaan ihan uusilla iskareilla. Veikkaan että se aikaisempi sarja olisi myös Supersport, TÜV mukaan Thevema jouset, liekö sitten vain jouset sitä, iskarit jotain muuta, keltaiset kuitenkin.
Elikkäs, sainpas mittailtua nuo viimein.
- alustasarja: Supersport, säädettävä Coilover
- madallus (valmistajan ilmoittama): 35-65 etu, 35-65 taka
- mitatut napa-kaari mitat: 31,0 cm etu, 32,0 taka
HelaKammon kanssa samoilla linjoilla alustan toimivuuden kanssa. Hintaansa nähden pätevä. Tosin, edellinen konin iskareilla ja weitecin jousilla oli hieman mukavampi, mutta weitecit tuntuivat väsyvän nopeasti. Lopulta ei katsari mahtunut jarruttelemaan.
Tuolla korkeudella tuntuisi pakosarja ja kallistuksenvakaaja kohtaavan toisensa silloin tällöin. Vähemmän kuitenkin kuin aikaisemmin. No, ollaanhan sitä kuitenkin jo sentin korkeemmalla kuin aikaisemmin. :)
Edit: Aikaisempi alusta oli edestä 30cm ja takaa 31cm vuosi sitten, kun katsastin ja nyt syksyllä ei enää siis mahtunut jarruttelemaan. Ei silläkään kovin hankala ollut ajella, mitä nyt kotipihaan ei päässyt keväällä ja työpaikan parkkihalliin Raumalla ei mahtunut ilman katin ja etulipan raapaisua. Niin ja renkaiden vaihto oli omanlaisensa operaatio.
- alustasarja: Supersport, säädettävä Coilover
- madallus (valmistajan ilmoittama): 35-65 etu, 35-65 taka
- mitatut napa-kaari mitat: 31,0 cm etu, 32,0 taka
HelaKammon kanssa samoilla linjoilla alustan toimivuuden kanssa. Hintaansa nähden pätevä. Tosin, edellinen konin iskareilla ja weitecin jousilla oli hieman mukavampi, mutta weitecit tuntuivat väsyvän nopeasti. Lopulta ei katsari mahtunut jarruttelemaan.
Tuolla korkeudella tuntuisi pakosarja ja kallistuksenvakaaja kohtaavan toisensa silloin tällöin. Vähemmän kuitenkin kuin aikaisemmin. No, ollaanhan sitä kuitenkin jo sentin korkeemmalla kuin aikaisemmin. :)
Edit: Aikaisempi alusta oli edestä 30cm ja takaa 31cm vuosi sitten, kun katsastin ja nyt syksyllä ei enää siis mahtunut jarruttelemaan. Ei silläkään kovin hankala ollut ajella, mitä nyt kotipihaan ei päässyt keväällä ja työpaikan parkkihalliin Raumalla ei mahtunut ilman katin ja etulipan raapaisua. Niin ja renkaiden vaihto oli omanlaisensa operaatio.
Viimeksi muokannut Kehno, 20.12.2006 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
31 cm tuntuisi olevan tuolla keulassa se kipuraja, sen alle alkaa olemaan jo vaikeaa liikennöidä edes varovasti. Mulla kun oli perä sen 3 cm ylempänä, niin orggis puskuri oli varmaan 1 cm alempana kun matalalla perällä. Lippa raapi ties missä kiinni, ja ihmiset naureskeli menolle, varsinkin parkkihalleissa ja huoltamoiden pihakorokkeissa, itsellä ei ollut niin hilpeää. Nyt tuo uusi talvikorkeus on ihan ok, katsotaan sitä tontin läheisyyttä uudelleen sitten kesän tullessa. Täytyy vähän seurata elääkö tuo korkeus, vai onko vielä parin viikon päästä sama.
PS. Lisää mittoja kehiin, onhan näitä Corroja täällä!
PS. Lisää mittoja kehiin, onhan näitä Corroja täällä!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa