Outo releen "napse" ja ajovalojen välähdys kylmänä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Aki
-
Viestit: 55
Liittynyt: 12.10.2003 14:10

Outo releen "napse" ja ajovalojen välähdys kylmänä

ViestiKirjoittaja Aki » 13.12.2006 19:53

Auto on Golf -98 1.9tdi 90hv AGR. Oon ihmetelly kun lähtee vaikkapa aamulla ajelemaan niin muutaman ensimmäisen kilometrin matkalla jos polkee reilummin kaasua niin kuuluu joku releen napsahdus ja näyttää valotkin välähtävän. sama tapahtuu kun löysää kaasua tai muuten vedätys vähenee vauhtiin päästyä.. Tekee sen näillä nolla keleilläkin muttei sitten enää kun vähänkin lämpiää.

Onko tämä joku suojaustoiminto kylmälle koneelle esim. avaamalla hukkaporttia ja kuuluu täten ominaisuuksiin vai onko jossain hämminkiä? =)

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 13.12.2006 19:59

Huhu kertoo että lämmitysvastukset menevät päälle/pois päältä, ja tämä aiheuttaa valojen vilkkumista.

TDiGO
-
Viestit: 103
Liittynyt: 27.9.2004 14:01

ViestiKirjoittaja TDiGO » 13.12.2006 22:29

Kun kierrokset menee yli 2500 rpm, niin vastukset menee päälle.

Aki
-
Viestit: 55
Liittynyt: 12.10.2003 14:10

ViestiKirjoittaja Aki » 14.12.2006 18:52

Tuohan on järkeen käypä syy. Alfamerin korjausoppaasta kattelin siitä mutten onnistunu löytämään tietoa.
Kiitän tiedoista!

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 15.12.2006 14:55

myös jälkihehkua pätkitään käänteisesti jos kierrokset nousevat tarpeeksi, eli hehkut putoavat pois päältä jos kierrokset menevät yli 2500rpm:n ja kytkeytyvät taas kierrosten alittaessa, jotta käynti olisi tasaista kylmänä.

Lainaus:
The glow plug system, used for cold starts, is also controlled by the ECU. When the "ignition" switch is turned "on" and the coolant temperature is below 9 degrees C, the glow plugs operate for a time which depends on the measured coolant temperature (i.e. about 10 seconds at -10 degrees C). The glow plug indication lamp on the instrument panel is an indication to the driver - "please wait". When this light goes off, the engine may be started. After it starts, the glow plugs operate for a period of time with the engine running, at engine speeds below 2500 rpm, in order to reduce emissions and improve engine operation during this time period. The glow plug indicator lamp does not operate during this stage.
In addition, some models have glow plugs in the coolant, to make the engine warm up faster, and to provide some heat to the passenger compartment sooner. These glow plugs operate for a period of time after the engine starts (without the glow plug indicator lamp).


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa