Muovin (kojelaudan) hionta?

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Puzkis
-

Muovin (kojelaudan) hionta?

ViestiKirjoittaja Puzkis » 9.12.2006 16:34

On tässä ideana hioa kojelauta ihan tasaseks ja vetää ruiskukitti päälle. Onko se riittävä toimenpide saamaan kojelauta tasaiseksi? Matalla olis lauta tarkoitus maalata. Vähän olis kuitenkin kysymyksiä koskien toimenpidettä. Kojelauta on nimittäin parikin kertaa maalattu ilman suurempia hiomisia. Kojelaudassa on muutama todella vaikea paikka päästä edes käsin hioten, joten mitähän mahdollisuuksia tuohon olisi? Neekerintukka olis oiva mut taitaa olla vähän turhan raju muoviin. Olisko siis jotain vastaavaa muoville? Entä tarviiko toi ruiskukitti mitään alleen? Tarviiko sitä enää hioa ruiskuttamisen jälkeen? voiko sen päälle suoraan maalata?

Kiitos!

NeonFry
-

ViestiKirjoittaja NeonFry » 10.12.2006 18:28

Itse ainakin pari vuotta sitten pyyhkäisin rasvanpoistolla kojelaudan, muovitartunta spray purkista alle, ruiskukitti päälle 20min päästä. Sitten vesissä hioin kojelaudan tasaiseksi. Kannattaa huolehtia vaan että ei hio puhki ruiskukittiä.
Sitten kun pinta miellyttää kättä ja silmää, maali päälle.
Kun sulla on vanha maali alla, itse ainakin raapisin sopivalla hiekkapaperilla sen karheaksi jotta tarttuisi paremmin.

Ruiskukitin saa tasaiseksi mikäli saa monta ohutta kerrosta ruiskutettua ja ruiskussa on tarpeeksi iso suutin. Itse en ole ainakaan vielä onnistunut siinä vaikka on tullut kaikennäköistä maalattua. Aina on pitänyt tarttua vesihiontaan ja kihnuttaa pinta tasaiseksi.

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”