Superb ja lisävarusteet
Valvoja: ffp jäsenet
Superb ja lisävarusteet
Pidentyneen työmatkan takia pitää nykyinen Audi vaihtaa dieseliin ja Skoda Superb vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Luetun perusteella ei vikoja varmaan pahemmin ole? Suunnitelmissa perus 105hv diesel. Onko lisävarusteena olevasta maxi dot- näytöstä jotain oleellista hyötyä? Tummennukset ja hälytin maksaisivat tehtaalta 365e + 410e. Tuleeko halvemmaksi asennuttaa jälkeenpäin vai kannattaako ottaa valmiina pakettina?
Joonas, kyllä myydään. Auto vielä vallan houkutteleva kokonaisuutena, ei ylihinnoiteltu ominaisuuksiin nähden kuten uusi passat - A4:stä nyt puhumattakaan.
Tummennukset taitaa olla mallia lasi, ei siis naarmuuntuvia kalvoja, sekä jumivia ikkunamekanismeja kun kalvo on kiinni tiivisteessä. Häly kanssa mallia integroitu, eli ei tule ylimääräistä avaimenperää, kummankaan kanssa en pähkisi hankinnassa kovin kauaa, vaan ruksaisin ne listalta.
Tummennukset taitaa olla mallia lasi, ei siis naarmuuntuvia kalvoja, sekä jumivia ikkunamekanismeja kun kalvo on kiinni tiivisteessä. Häly kanssa mallia integroitu, eli ei tule ylimääräistä avaimenperää, kummankaan kanssa en pähkisi hankinnassa kovin kauaa, vaan ruksaisin ne listalta.
Itsellä sama homma olisi tuon maxi-dotin ruksaamisen kanssa, jos kyseessä vastaava kapistus kuin Octaviassa. Perusajotietokoneessa Octaviassa ei ole kuin kello koko ajan näytöllä, ja toisen vaihtoehdon voi itse määrittää, ja näyttö kokonaisuudessaan pienempi, eikä graafinen. Samoin matkamittari/trippi on mallia jokotai näytöllä. Maxi-dot taasen graafinen, isompi, selkeämpi ja siinä on kellonaika ja ulkolämpötila koko ajan näytöllä, minkä lisäksi kolmannen näkyvän tiedon voi itse valita. Samoin matka/trippi molemmat koko ajan näytöllä. Myös radion tiedot saa näkyviin halutessaan, ja pystyy asettamaan nopeusvaroituksen.
Eiköhän suberb:a vaivaa samat taudit kuin a4:a sekä passattia - toki toivottavasti pienemmässä määrin koska lastentauteihin on ehditty reagoida tehtaalla. etupää, anturijumppaa. AKkukaukalo oli muistaakseni myös superissa joten senkin puhtaudesta pitää edelleen piettää huolta :-) Mikäli itellä olisi nyt auton osto ajankohtainen, niin suberb, 3bg passat ja edellinen a6 olisivat vaihtoehtoina.
Myös käytetty passat tai a4 on ollut hakusessa (vm.2001/2002 eteenpäin). Perus 1.9tdi riittäisi hyvin, mutta mitenkä nuo 2.5tdi v6 koneet kestävät?
Muitakin hyviä ja kestäviä dieseleitä voi ehdottaa. Auton pitäisi olla mukava ja hiljaisuus on plussaa, koska pelkkää moottoritietä tulee ajettua päivässä 150km.
Muitakin hyviä ja kestäviä dieseleitä voi ehdottaa. Auton pitäisi olla mukava ja hiljaisuus on plussaa, koska pelkkää moottoritietä tulee ajettua päivässä 150km.
blobjob kirjoitti:Ainakin muutama vuosi sitten noissa oli ainakin sellaista ongelmaa, että takaluukun pumppujen öljyt jähmettyivät talvella niin pahasti että luukun sulkemiseksi sai tehdä kunnolla töitä.
Menevät sitten 'jonninverran' jumiin...katselin viime talvena kun tuttavaperheen n. 50kg naisväki roikkui takaluukussa..
Ajoltaan todella hyväntuntuinen ja rauhallinen maantieauto; pitkä akseliväli tuo rauhallisuutta. Tilat ovat loistavat, mutta iso puute on tuo pelkkä suksiluukku(eikä kaatuvia takapenkkejä). Ilmeisesti pitkän korin tuoma 'tukevuusongelma' aiheuttaa tuon puutteen.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa