Apua 1600cc 8v koneen viritykseen/ hankkimiseen !
Valvoja: ffp jäsenet
Apua 1600cc 8v koneen viritykseen/ hankkimiseen !
Heips ! Tarttisin tollasen 1,6l 8v vw:n koneen pitäis olla alle 200000ajettu jos jollain on yli määräinen niin saa tarjota. autossa kiinni tai irrallaan. Sit oon kuullu et tohon kannattais laitta 1,8 8v kansi ? Mitä eroa siinä on 1,6 kanteen verrattuna ? Jos en oo ihan väärässä niin vakio veivien ja mäntien pitäis kestää mun tavoite tehoon ? Tavoitteena ois saada vähintään 170hp-180hp. Ja tarkoitus ois laittaa kone kuplaan.
http://ffp-motorsport.com/tuning/8valve.php
Jos kannella haetaan lisää tehoa niin kandee ettiä nimenomaan 8v gti kansi. Normi 1.8 8v kansi on samanlainen kuin 1.6. Gti kannessa on imuvena isompi ja jyrkempi nokka. Tosin tälläsessa projektissa joudut varmaa laittaa vielä jyrkemmän nokan. Jos laitat sen gti kannen saat myös ruiskusuutinten paikat, tämmöses projektis kannattaa varmaa olla joku kunno aftermarket ruisku ja sytkäratkaisukin.
Tää on tämmöistä mutufiilistelyä, oikeesti en oo koskaa vaparia kunnolla virittänyt...
Jos kannella haetaan lisää tehoa niin kandee ettiä nimenomaan 8v gti kansi. Normi 1.8 8v kansi on samanlainen kuin 1.6. Gti kannessa on imuvena isompi ja jyrkempi nokka. Tosin tälläsessa projektissa joudut varmaa laittaa vielä jyrkemmän nokan. Jos laitat sen gti kannen saat myös ruiskusuutinten paikat, tämmöses projektis kannattaa varmaa olla joku kunno aftermarket ruisku ja sytkäratkaisukin.
Tää on tämmöistä mutufiilistelyä, oikeesti en oo koskaa vaparia kunnolla virittänyt...
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/golf_index.html tuossa muutama käyrä perus virien jälkeen.
No ei toi kone oo jokkis käyttöön tulos mut kisa kamppeeseen kuitenkin..rallisprinttiin! Oon kuullu et jokkikseen rakennetuista on saatu jopa 190hv yhdellä tuplalla kun kaksia ei sallita..no juttujahan aina on mut kyl noista jokkiskäyttöön revitään 160-180hv yhdellä tuplalla!!! Sprintissä sallitaan sit vaikka ruisku mut tarkoitus ois laittaa kahdet tuplat 40mm dellordot riittävät tuohon teho tavoitteeseen hyvin. Ja ei ton virittäminen pitäis kovin kalliiks!!! Nykyinen kone(1,6 kent ) on todella lievästi viritetty 138hv ja paras teho on jo 7500:ssa kun sen pitäis 1600cc olla jossan 9000 yläpuolella!!!(parhaissa 1600 gt corolloissa on n.210hp!!!) Sit ralliin tarkoitetuista koneista otetaan noin 165-180hv mut silloin menee vievit ja männät uusiks kun rallisssa kone joutuu hieman kovemalle rasitukselle kun sprintissä jossa ajetaan kaks kertaa 1,5km-4,0km pitkä rata/suljettu tienpätkä ! kun rallissa ajetaan jopa yli 70km ek:ta yhdessä päivässä+siirtymät!!!
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Olisin kyllä sitä mieltä että jos pikkukoneesta tuommosia tehoja kaivelet ni laita kunnon männät ja veivit. Nimittäin nuo tehot vaatii kanteen sen verran paljon muutosta/töitä/rahaa että se ihan vähän sylettää ku mäntä hajoo. Lohkoja yms muita kyllä löytyy mutta kantta ei kannata teettää ku kerran :) Voin laittaa yv:llä vähä tietoa nuista mäntien/veivien hinnoista jos kiinnostaa, niitä kun saa nykyään aika edullisesti.
Olisin kyllä sitä mieltä että jos pikkukoneesta tuommosia tehoja kaivelet ni laita kunnon männät ja veivit. Nimittäin nuo tehot vaatii kanteen sen verran paljon muutosta/töitä/rahaa että se ihan vähän sylettää ku mäntä hajoo. Lohkoja yms muita kyllä löytyy mutta kantta ei kannata teettää ku kerran :) Voin laittaa yv:llä vähä tietoa nuista mäntien/veivien hinnoista jos kiinnostaa, niitä kun saa nykyään aika edullisesti.
Kyllähän noi hinnat kiinostaa et laita vaan.
Sen verran lisää tähän aiheeseen, että tuo tehotavoitteesi on aikas raju! Itse ajanut rallia usean vuoden ja tietoa näistä jonkunverran löytyy.. Jokkismoottoreista ovat PARHAILLAAN saaneet ko. moottoreista liki 150hv ja tämä on tietoa! Mutta tuo 170-175hv rupeaa olemaan maksimi teho 1.6l 8vena moottorille.. Ovat käyttäneet ralli/sprintti moottoreissa takapotku Ladan mäntiä muuten! Parhaan tuloksen toki saat laittamalla Wisecon oikeat kilpamännät ja teetä Ojennuksella h-profiili teräskanget(männät n.600eur ja kanget n.800eur). GT Corolloista on jarrutettu parhaillaan 233hv joka on nyt "Suomen ennätys".. Mutta Corollien tehoalue on erittäin kapea, joten se on vaikea ajaa noilla tehoilla, kun max teho tulee ulos 8500-9300rpm kohilla... Itselläni on 1.9litrainen 16V r.F Golffi ja siinä on kaikki mahdolliset osat mitä ikinä saa ja tehoa se antaa ulos reilut 240hv. Paras ratkaisu on tehdä 1600cc 16venasella kannella(esim. iskua pienetämällä), tällä kokoonpanolla ovat ottaneet lähes 190hv!!
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21.12.2006 20:38
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21.12.2006 20:38
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kalastava-Pekka ja 23 vierailijaa