Alkoi eilen palamaan mittaristossa valo että takakontti olisi auki. No kontti oli kiinni ja kun kokeilin aukaista sitä niin eipä auennut (sähköavaus ei toiminut). Kokeilin illalla uudestaan ja kontin avaus toimi moitteettomasti. Myös tänä aamuna toimi ihan moitteettomasti.
Iltapäivällä töistä lähdettyäni kojetaulun valo syttyi ja sammui ja syttyi ja jäi lopulta palamaan ja kontti ei auennut. Vika on edelleen päällä eli kontti ei aukea... Lueskelin aikaisempia ongelmia mutta en löytänyt ratkaisua... Kaiken huippuhan tässä on se, että takakontin valo palaa koko ajan, joten se kuluttaa akkua.
Olisiko vinkkiä ongelmaan? Mikrokytkimestä oli muissa jutuissa puhetta, kysyisin että missä kohti ko. kytkin on ja miten sen voi helpoiten vaihtaa jos vika on siinä.
Laitoin nyt sisätilanpuhaltimen puhaltamaan ja takapenkit hieman raolleen josko vian aiheuttaisi kosteus. Huomenaamulla olen viisaampi.
Eipä auttanut sisälämppärillä kuivatus. Edelleen vika päällä, sulake oli yön poissa ettei akku tyhjene. Todennäköisesti sähkölukko rikki tai jossain kytkennässä vikaa, valo palaa edelleen kojetaulussa ja lukee että peräkontti olisi auki.
Bora -02 takakontin aukeamisongelma ratkesi
Valvoja: ffp jäsenet
Bora -02 takakontin aukeamisongelma ratkesi
Viimeksi muokannut BoraTdi, 27.11.2006 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niin se mikrokytkinhän on tosiaan sen lukkomekanismin sisällä. ja sitähän on aika vaikea tunnetusti korjata jos se luukku on jääny kiinni. jos ei oo ihan rehellisesti tosi näppärä kaveri niin kannattaa jättää tuo homma merkkiliikkeen harmiksi. aukihan sen voit saada jos saat verhouksen irti ja pääset räveltämään sen lukon auki siellä kontissa.
Mulle pörhöllä sanottiin, että ne mikrokytkimet on siinä kahvassa 2kpl molemmissa reunoissa. (Itellä oikeanpuolimmainen on paskana) Vaihdosta en tiedä kui hankalaa se on.. Vänkärin oven mikrokytkin sijaitsee kuitenkin itse lukkomekanismissa joka on valettu sinne alaosaan. Kaveri tekikin näppärän liitoksen joka särkyi lopulta ja kävin ostamassa uuden lukon joka maksoi n. 150-160€ :)
Ongelma tarkentuu hieman, epäilen nyt vahvassti että on jossain kytkennässä vikaa nimittäin kun eilen tuli etelästä niin peräkontin varoitusvalo sammui ja syttyi vähän väliä.
Ja jos auto kuvittelee että kontti on auki, eihän se sähkölukko silloin aukea, vaikka kontti olisikin fyysisesti kiinni.
Täytyy käydä tuossa pikahuollossa tänään kyselemässä missä voisi olla vikaa.
Edit: Mikrokytkinhän siellä oli täynnä vettä ja liittimet hapettuneet. Niiden vaihto pikahuollossa ja homma kunnossa... ja reilu 80 € maksoi korjaustoimenpiteet, mikrokytkin oli sen vajaa 20 € ja siihen lisäksi muutama liitin ja niiden vaihtotyöt.
Edit2: Ja saahan sen kontin avaimella auki, katselin kun asentaja väänsi reilummin lukkoa, itse on uskaltanut koska siinä oli jo työ että sai avaimen lukkoon... käytön puutetta luulisin :)
Ja jos auto kuvittelee että kontti on auki, eihän se sähkölukko silloin aukea, vaikka kontti olisikin fyysisesti kiinni.
Täytyy käydä tuossa pikahuollossa tänään kyselemässä missä voisi olla vikaa.
Edit: Mikrokytkinhän siellä oli täynnä vettä ja liittimet hapettuneet. Niiden vaihto pikahuollossa ja homma kunnossa... ja reilu 80 € maksoi korjaustoimenpiteet, mikrokytkin oli sen vajaa 20 € ja siihen lisäksi muutama liitin ja niiden vaihtotyöt.
Edit2: Ja saahan sen kontin avaimella auki, katselin kun asentaja väänsi reilummin lukkoa, itse on uskaltanut koska siinä oli jo työ että sai avaimen lukkoon... käytön puutetta luulisin :)
Golffista sammui takakontin valo tuossa viimeviikolla.
Äsken räpelsin verhoilun ja lukkosalvan irti... yleismittarin mukaan virta ei kulje kytkimen läpi. Valokin syttyi kun yhdisti piuhat.
Golffissa kai pitää ostaa toi koko lukkosalpa värkki uus? Ja erillistä mikrokytkytintä ei saa?
Näytti olevan aikas kiinteästi salpamekanismissa kiinni.
Äsken räpelsin verhoilun ja lukkosalvan irti... yleismittarin mukaan virta ei kulje kytkimen läpi. Valokin syttyi kun yhdisti piuhat.
Golffissa kai pitää ostaa toi koko lukkosalpa värkki uus? Ja erillistä mikrokytkytintä ei saa?
Näytti olevan aikas kiinteästi salpamekanismissa kiinni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa