Golf 2 Käyntihäiriö
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 Käyntihäiriö
Juu eli tässä kosteiden ja kylmien kelien alettua huomasin että Golffi kummallisesti röpöttelee täyskaasulla ajettaessa,ja myös osa tehoista on ns."kadonnut",kun sillä on ajettu n.15km eli kuumaks...kylmänä ei ole minkäänlaisia ongelmia..myös tyhjäkäynti käy todella surkeesti pidemmän ajomatkan jälkeen,mutta ei liity tähän röpöttämiseen.Sytytyshommat läpikäyty paitsi vj:n kansi,mutta veikkaisin ite kaasutinongelmia..en sitte tiie..
Kiitos avusta etukäteen
Kiitos avusta etukäteen
Muistuipas mieleen vastaavanlaiset onkelmat -87 jetasta, jossa syylliseksi osoittautui pierburgin kyljessä oleva vahapatruuna hässäkkä eli automaattiryyppy (hirtti päälle). Samoihin aikoihin vaihdettiin myös se surullisen kuuluisa kumilaippa kaasarin ja imusarjan väliin , joten en nyt aivan salettiin muista kummalla vika häipyi.
Veikata jos täytyy, niin ryyppy jää päälle.... Toivottavasti ei kuskilla kuiteskaa... ;)
Veikata jos täytyy, niin ryyppy jää päälle.... Toivottavasti ei kuskilla kuiteskaa... ;)
No nyt rupes vihdoinkin tämä tyhjäkäyntiongelma häippästä,mutta auton röpöttäminen tekee ajamisen lähes mahdottomaksi.Aina koneen lämmetessä röpötys ja nykiminen alkaa ja 20km/h pystyy max.ajamaan.Sitten ei muuta kun virta off,5min odotteluu ja sen jälkeen pelittää jälleen..eli missä vika?
Kiitos avusta,sillä auto on nimittäin jokapäiväisessä ajossa mukana,ei jaksaisi ihan bussilla olla liikkeellä:D
Kiitos avusta,sillä auto on nimittäin jokapäiväisessä ajossa mukana,ei jaksaisi ihan bussilla olla liikkeellä:D
Minulla on ihan samanlainen ongelma. Olen tullut siihen lopputulokseen että lämmityssiili imusarjassa in rikki. Golffi käy normaalisti ensin vähän aikaa (niin kauan kun ottaa lämmintä ilmaa pakosarjasta) sitten kun kaasariin menee kylmää ilmaa niin se jäätyy heti, tai paremmein sanottuna, toinen kurkku jäätyy umpeen. Tämän jälkeen ei mennä enää lujaa eteenpäin... Ja pahin homma on se että se on aina matalakierroskurkku joka jäätyy. Auto pysyy käynnissä niin kauan kun pedaali on kumimatossa kiinni mut heti kun kaasun nostaa niin moottori sammuu.
Ongelmaan auttaa se että bensan sekaan laitetaan reilusti viinaa. Ja kyllä, bensa jäätyy kaasarissa vaikka ulkona on reilusti plussaasteita.
Ongelmaan auttaa se että bensan sekaan laitetaan reilusti viinaa. Ja kyllä, bensa jäätyy kaasarissa vaikka ulkona on reilusti plussaasteita.
^ Tarkoitatko pakosarjalle menevää putkea vai sellaista eristettyä putkea josta kylmää ilmaa imetään?
Jos tarkoitat ensimmäistä, niin kyllä se vaan voi maksaa. Useampi kymppi sillä oli ainakin PN-koneiseen malliin hintaa. Jäi ostamatta, hain Motonetista sellaista paperipinnoitettua alumiinihaitaria ja virittelin uudet putket siitä.
Jos tarkoitat ensimmäistä, niin kyllä se vaan voi maksaa. Useampi kymppi sillä oli ainakin PN-koneiseen malliin hintaa. Jäi ostamatta, hain Motonetista sellaista paperipinnoitettua alumiinihaitaria ja virittelin uudet putket siitä.
Oli vähän samanlaisia ongelmia kun ajo puolikaasulla niin rupes röhöttelee ja ei oikeen kiihtyny syynä oli pää jarrurylinteristä tuleva alipaineletku joka tulee johonkin semmoselle jakajalle ja siittä jatkaa imusarjaan oli letku halki nyt toimii taas ja avaa kunnolla molemmat kurkut 3500ringis tunne on kun ajais viritetyllä pv ja läpät aukee ;)
mitenkäs tuota olisi hyvä huoltaa tai kokeilla toimiiko se imuilman läppä siellä ett ottaako kylmää vai kuumaa luulen ett mull imee vaan kylmää? koska nyt huomasin sen että meinaa sammua se kyll jäätyy siinä plus 5 :) ja taas lähtee kun seisoo paikalla ja pakosarja lämmittää sitä kaasutinta :) mitä hän maksais uudet vahatermarit ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa