G4 1.9 PwD TDI viheltää
Valvoja: ffp jäsenet
G4 1.9 PwD TDI viheltää
Kävin eilen autoliikkeessä testaamassa 90 tkm ajettua Golf IV Variant 1.9 TDI PwD:tä (vm. -03). Huomasin jännittävän asian mitä en ainakaan mielestäni 34 tkm ajetussa samalla koneella varustetussa Borassa huomannut. Eli kun kierroksia on n. 2300-2400 rpm kuuluu konehuoneesta pieni, suhteellisen hiljainen, mutta terävä vihellys. Vihellyksen sai aikaiseksi sekä kuormitettaessa konetta, että vapaalla.
Onko tämä ominaisuus vai onko ko. yksilössä turbon vaihto jo lähestymässä? Ei viitsisi käsiään lyödä tahallaankaan pa*kaan.
Kuinka pitkä jakohihnan vaihtoväli näissä long life-huollettavissa power dieseleissä on? Mitenkäs tuo turbo puoli, onko näissä vielä pakosarja ja turbon pakopesä yhtä valua vai joko näissä saa irroitettua pelkkiä mutkia?
Onko tämä ominaisuus vai onko ko. yksilössä turbon vaihto jo lähestymässä? Ei viitsisi käsiään lyödä tahallaankaan pa*kaan.
Kuinka pitkä jakohihnan vaihtoväli näissä long life-huollettavissa power dieseleissä on? Mitenkäs tuo turbo puoli, onko näissä vielä pakosarja ja turbon pakopesä yhtä valua vai joko näissä saa irroitettua pelkkiä mutkia?
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Lainataanpa vähän topikkia. Saman suuntaista ongelmaa kun ATD-koneella Golf -04 ajettu 119 tkm alkaa tyhjäkäynnillä noin parin minuutin käymisen jälkeen viheltämään oudosti. Merkkiliikkeessä veikkailtiin jotain alipaineventtiiliä, mutta tiedä sitte tuosta. Ajaessa taas ei mielestäni kuulu mitään, ja kun pysähtyy niin ei mitään tähän viittaavaa, mutta taas hetken päästä alkaa vislaileen.
Onkos joku huomannut vastaavaa ?
Onkos joku huomannut vastaavaa ?
EGR menee kiinni 2 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen -> kaikki pakokaasu menee ahtimen pakosiiven läpi -> ahdin pyörii nopeammin -> viheltää kovemmin.
Siis aivan normaalia, luulisi merkkiliikeen tuonkin tietävän.
Passatista vaan etuputki irti ja haitarin vaihto rälläköiden ja hitsaten. Lyhythän se haitari on mutta kyllä niitä jostain tarvikepuljusta löytyy. Mulla on yksi AFN:n etuputki haitarilla ja katilla mutta enpä siitä vähästä rahasta luovu.
Siis aivan normaalia, luulisi merkkiliikeen tuonkin tietävän.
Passatista vaan etuputki irti ja haitarin vaihto rälläköiden ja hitsaten. Lyhythän se haitari on mutta kyllä niitä jostain tarvikepuljusta löytyy. Mulla on yksi AFN:n etuputki haitarilla ja katilla mutta enpä siitä vähästä rahasta luovu.
Tuohon haitariputkeen viitaten, itsellä ventossa oli haitariputki ihan finaalissa ja en hannonut uutta ostaa, kun maksoi riittävästi.
Se haitariputkihan on sellainen lyhyt tynkä. Noh, keksinpä sitten kerran biltemassa käydessäni, että volvo 800- sarjaan myydään sellaista korjaus haitaria siellä.
Ostin sen ja otin putken pöydälle. Pieni ero halkaisijassa, mutta pituus yllätävän lähellä. Miinuksena on tietenkin bilteman mallissa se laippa siinä haitariputken päässä.
Sen laipan missä on neljä kierrettä, rälläköin pois ja pyöreäksi ja sitten ei muutakuin vaihdoin sen venton alkuperäisen tilalle. Nyt on kestänyt n. 35 000km ilman vuotoja.
en tiedä oliko tästä mitään apua, mutta kuitenkin, tällainen on tullut tehtyä.
Se haitariputkihan on sellainen lyhyt tynkä. Noh, keksinpä sitten kerran biltemassa käydessäni, että volvo 800- sarjaan myydään sellaista korjaus haitaria siellä.
Ostin sen ja otin putken pöydälle. Pieni ero halkaisijassa, mutta pituus yllätävän lähellä. Miinuksena on tietenkin bilteman mallissa se laippa siinä haitariputken päässä.
Sen laipan missä on neljä kierrettä, rälläköin pois ja pyöreäksi ja sitten ei muutakuin vaihdoin sen venton alkuperäisen tilalle. Nyt on kestänyt n. 35 000km ilman vuotoja.
en tiedä oliko tästä mitään apua, mutta kuitenkin, tällainen on tullut tehtyä.
Saman suuntaista ongelmaa kun ATD-koneella Golf -04 ajettu 119 tkm alkaa tyhjäkäynnillä noin parin minuutin käymisen jälkeen viheltämään oudosti.
Eli ostin tuon Golfin itselleni, vihellyksistä huolimatta. Omanikin on siis varustettu ATD-koneella ja kilometrejä siis mittarissa hitusen vähemmän.
kovimmillaan vihellys kuuluu 1800 rpm eikä 2500 rpm kuten edellä mainitsin!
Minkälaisina oireina välijäähdyttimen päätylaipan vuotaminen ilmenee?
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
Mulla ei kyllä ajaessa kuulu (tai ainakaan ite en mitään kuule) minkään laista vihellystä. Mutta tosiaan heti ku pysähtyy ei mitään ja hetken päästä pientä vihellystä havaittavissa. Autossa ei tosiaan oo mitään vikaa, siis ainakaan kulkupuoleen viitaten.
Tuossa ku tota oon tutkinu niin toinen samanlainen yksilö jossa on juuri samat elkeet.
Että kai se on uskottava että se on asiaan kuuluvaa tuo viheltely, mutta jos jollain on parempaa tietoa ko. niin asiasta otetaan informaatiota mielellään vastaan.
Tuossa ku tota oon tutkinu niin toinen samanlainen yksilö jossa on juuri samat elkeet.
Että kai se on uskottava että se on asiaan kuuluvaa tuo viheltely, mutta jos jollain on parempaa tietoa ko. niin asiasta otetaan informaatiota mielellään vastaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa