AJM ei halua lähtee käyntiin!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Juho N
-

AJM ei halua lähtee käyntiin!

ViestiKirjoittaja Juho N » 3.11.2006 23:22

Eli melkein aina kun lähen töistä ja huom vain töistä ei muulloin! Ni ei meinaakkaan lähtiä käyntiin vaikka kuinka hehkuttelee! Ja sit ihan yllättäen ku pari kertaa starttaa/hehkuttaa ni räjähtää ongelmitta tulille! Ja tänään ekalla heti käyntiin mut sammu sekunnin sisällä! Sitte starttailin ja ei mitään kunnes palo käämit ja starttasin noin 5s kaasu pohjassa ni lähti kakoen käyntiin! Muuten auto toimii ku junan vessa ilman ongelmia. Joku nero vois kertoo mikä mun kulkinetta vaivaa! Omat epäilykset naftasuojatin, hehkut ei kaikki skulaa tai sitte se johtuu musta ja mun työpaikasta! Ja autohan oli 85kwPwd4motionborasininenruskeillaparkeilla=)

vaggine
-

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.11.2006 12:38

Onko vika ollut kauan päällä, vai nyt kun olet alkanut töissä pitämään lohkolämmittimen nokassa?

pasi.
-

ViestiKirjoittaja pasi. » 5.11.2006 0:13

voi saada ilmaa jostain polttoaineen sekaan.hehkut kannattaa tarkistaa.myös rele jonka päällä on numero 109 voi vaikuttaa käynnistykseen.onko vaikutusta käyntiin lähdössä onko kone lämmin vai kylmä.?

mulla golffis oli joskus ongelmana kun kylmänä starttas niin lähti käyntiin mutta sammu välittömästi..syy oli että nafta pääsi valumaan tankkiin takaisin kun auto oli yön yli tallissa.laitoin suodattimen ja pumpun väliin takaisku venttiilin jolloin ongelma katosi.moottori oli agr 90hp sulla varmaan tuo 115 hp pumppusuutin(ajm)

tanttu
-

ViestiKirjoittaja tanttu » 7.11.2006 21:53

Mulla oli samanlainen ongelma -99 pd passatissa (AJM)

Se päivän ensimmäinen käynnistys oli sahaamista,sen jälkeen lähti kuin palmun alta.Sama ongelma,oli kesä tai talvi.

Hehkut vaihdettiin(tarkistettiin vielä jälkeenpäin että virta kulkee),akku vaihdettiin,polttoainepumppukin toimi.

Tuota pasin ehdottamaa takaiskuventtiiliä ei tullut kokeiltua,vois vaikka auttaa?
Oman passatin vika jäi mysteeriksi.

LTR
-

ViestiKirjoittaja LTR » 7.11.2006 22:17

Myös poikittaispumpparimoottori oireilee vastaavasti, kun jo alunperin suodattimelta moottorille menevästä letkusta löytyvä takaisku lakkaa pelaamasta / kökkööntyy..

Stombe
-

ViestiKirjoittaja Stombe » 12.12.2006 9:49

Itselläni oireili koneeni ,ajm, samanlailla että ei meinannu lähtee käyntiin kunnolla ku oli jonkun aikaa käyttämättä (yön yli), niin pistihän se vähän ahistamaan ku lähtee esim. töistä ni piti sahata pihalla käyntiin mutta mutta, kerran sammutuksen jälkeen pellin alla hiljaa mietiskellen kuului ihan pienen pieni "narina" suodattimen lähellä.
Kas kummaa!
Sieltähän paljastui että polttoaineletkuhan on ihan pienen naarmun saanu pintaan ja sieltä se vaan tirisee, siis sieltä se otti ilmaa sisäänsä josta syystä aina startatessa joutui "ilmaamaan" polttoainejärjestelmän.
Tästä syystä se pirullinen starttaamiinen johtui minulla.
Samalla katosi se ihan pieni nyvittäminen reilulla kaasulla ku vedätti.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”