3B:n valopesureiden asentaminen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

3B:n valopesureiden asentaminen

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 29.10.2006 21:41

Olisi tarkoitus laittaa autoon xenonit viimeisen päälle laillisesti ;p Kaikki muu on nyt hanskassa mutta valonpesurien asennus on vielä edessä. Originaali pesurit odottavat siis asentamista. Voisiko joku asiasta tietävä kertoa:

1. Mitä puretaan ja miten, jotta päästään asennus puuhiin, puskuri siis ilmeisesti.
2. Mihin kohtaan ja minkä kokoiset reiät porataan pesureille. Jos jollain olisi ihan kuva ja kehtaisi mittaa paikan olisin erittäin kiitollinen.

Niin ja löytyyköhän sieltä valmiit asennuspaikat noille painesylintereille?

Kaikki vinkit ja ohjeet ovat tervetulleita!

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 5.11.2006 15:12

Ilmeisesti kellään ei sitten ole pesureita... :/

No entäs tämmöinen sitten, kun tuossa on ilmeisesti pelkästään 2,8litran säiliö joka ei varmasti noiden asentamisen jälkeen pitkälle riitä (vaikka laitan kyllä eri katkaisijan valonpesureille) niin ETKAsta kun tutkailin niin tuon 2,8L säiliön rinnalle on saatavissa 3,3L säiliö joka liitetään toiseen letkuilla. Tähän 3.3L säiliöön tulisi sitten kiinni pesurien pumppu.. Mutta missä tuo lisäsäiliö on alunperin? Äsken sen aikaa mitä pakkasessa viitsi kärvistellä tuota pohdiskelin ja ahtaalta näyttää!

Vinkkejä ja neuvoja kaivataan tosissaan!

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 5.11.2006 16:13

Aika harva varmaan asennellut jälkeen päin... Ennemmin niitä on otettu pois käytöstä.

Tuossa omassa Audissa on samanlainen lisäsäiliösysteemi. Se tulee ensimmäisestä säiliöstä moottoriin päin. Säiliöiden välissä on jotain muita värkkejä... en muista ulkoa mitä.

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 5.11.2006 17:06

poistaminenhan on sama kuin laittaminen mutta toiseen suuntaan ;) mutta joo, tosta pikkusäiliöstä vasemmalle on ilmeisesti jarrusysteemejä. kai se sitten sinne johonkin väliin mahtuu..ilmeisesti paisuntasäiliön alle? Kun tuossa on pelkästään toi pikkusäiliö, niin onkohan siinä noi ETKAssa näkyvät lähdöt toiselle säiliölle silti (Taas arvauksia)? Kun etka ei tunne mielestäni noin pientä säiliötä ilman lähtöjä..

panu
-
Viestit: 473
Liittynyt: 29.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja panu » 5.11.2006 20:52

Harvemminpa niitä kokonaan irti tulee revittyä ellei samalla vaihdu koko puskuri. ;) Eliminointiin riittää pelkkä pumpun pistokkeen irrotus.

Juu, siellä paisuntasäiliön alla se on. Pari pimeässä räpsästyä kuvaa... kuva 1 ja kuva 2. Luulisin siellä olevan jonkinlaisen tulpan siinä pikkusäiliössä... Välissä on samanlaista "puutarhaletkua" kuin yleensä on puskurin sisälläkin...

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 5.11.2006 23:40

Kiitokset kuvasta. Nythän tämä alkaa edetä kun sain aikaiseksi hakea pesureille pumpun ja PM:lla tarjottiin tuollaista kaksiosaista säiliötäkin :) Nyt sitten haen enää etolasta tai jostain sopivaa letkua niin alkavat palaset olla kasassa..

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 11.11.2006 19:10

Siellä ne nyt nokalla ovat. Pumpun sähköt tosin puuttuvat vielä.. Asennus oli helppoa kunhan urhasi muutaman euron ja osti originaali pultit ja ruuvit niin ei tarvinnut patentoida. Painesylintereille oli paikat valmiina ja puskurin reikien paikat löytyivät merkattuina puskurin sisäpuolelta. Kädet on verillä ahtaiden paikkojen takia, mutta nyt on saa nestettäkin matkaan muutaman litran lisää.

Eniten ongelmia tuotti repsikan puolen painesylinteri, se ei mahtunut paikoilleen koska sen edessä oli töötin torvi, tuplana. Ylemmän joutui siirtämään nippusidepatentilla alemmas ja sen kiinnike peltiä taivuttelemaan :p

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 12.11.2006 21:27

Et sattunu kuvia ottamaan projektista? Ja mitä jäi maksamaan koko touhu? Saattaa olla itelläkin edessä vastaava operaatio. Noi alkuperäset H1/H7-tuikut kun muistuttaa lähinnä tunnelmavaloja.

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 12.11.2006 23:10

Ei enää viitsinyt kameraa sotkea touhuun kun kädet naarmuilla ulkona pakkasessa sen tein. Mutta nyt on hyvässä muistissa vielä toi niin kannattaa kysellä jos jotain tulee mieleen!

Mitähän toi nyt olisi maksanut...
Uusi 2-osainen säiliö 15€ käytettynä,
valonpesurin painesylinterit(+suuttimet) ja peite prikat ~20€ posteineen käytettynä.
Pesureille pumppu Motonetistä, olisiko ollut 29€.
Lisäksi VW:n tiskiltä tiivisteet säiliöön ja pultit ym kiinnittämiseksi joitain euroja.

Lisäksi meni letkua ja letkuklemmareita. Sähköt vielä laittamatta; ne maksavat releen, muutaman metrin johtoa ja mahdollisesti ebaysta ASR/ESP napin jonka taakse laitan noi pesurit niin ei aina turhaan ruiski.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa