Eli siskolikan kakkakopassa on toinen takapyörä jumissa, eli todennäköisesti käsijarru jumittaa. Miten sen saa helpoiten ajokuntoon. Auto on 150 km päässä ja ei viittis ajaa sen takia sitä auttamaan että antakaas vinkkejä miten se sais sen ite ajokuntoon? Auttaako lyöminen?
Auto on -88 1.3 CL eli rummut takana
Mikä jumissa g2:n takajarruissa??
Valvoja: ffp jäsenet
Voisiko käsijarruvaijerit olla jumiutuneet tai jopa vähän nirhautuneet, jolloin jää jumittamaan? Ne vaijerit on "aika helppo" vaihtaa pihalla maatenkin. Ensiapuna saattaa auttaa notkean öljyn valutus käsijarrukahvan vierestä vaijerin kuoren sisään, mutta melkein se jumiutunut rumpu kannattaa avata, aika nopea homma. Rengas pois ja voi joutua vähän vasaralla / nuijalla kolauttamaan rumpua, jos ne liinat on tiukasti rumpua vasten. Sormethan siinä sotkeutuu, kun se sokka navassa on sen rasvan seassa. =)
Jos kaverias epäilyttää miten ne osat menee takaisin sinne, niin ottaa digikameralla kuvan osajärjestyksestä ennen isompaa purkamista, niinkuin muissakin purkamisissa kannattaa...Jos joudut neuvomaan puhelimessa hommaa, niin hankkiudu alfamerin oppaan lähettyville vaikka kirjastoon / markettiin...
Jos kaverias epäilyttää miten ne osat menee takaisin sinne, niin ottaa digikameralla kuvan osajärjestyksestä ennen isompaa purkamista, niinkuin muissakin purkamisissa kannattaa...Jos joudut neuvomaan puhelimessa hommaa, niin hankkiudu alfamerin oppaan lähettyville vaikka kirjastoon / markettiin...
Joo kiitti vinkeistä. Sisko sai raahattua sen onneks korjaamolle. Ei meinaan onnistu korjaaminen ite.
Yritin selittää että sitä jarrua pitäis kolauttaa => Missä on jarru??
No se on siellä vanteen takana => Mikä on vanne??
Että näin...
Ja korjaamolta sai ilmasta palvelua ku se meni kahen luokkakaverinsa kanssa apua pyytämään. Tuli kuulemma melkeen tappelu että kuka saa tyttöjä auttaa.
Yritin selittää että sitä jarrua pitäis kolauttaa => Missä on jarru??
No se on siellä vanteen takana => Mikä on vanne??
Että näin...
Ja korjaamolta sai ilmasta palvelua ku se meni kahen luokkakaverinsa kanssa apua pyytämään. Tuli kuulemma melkeen tappelu että kuka saa tyttöjä auttaa.
Saattaa olla myös männät jumissa, asia selviää jarrut avaamalla. Itse vaihdoin takajarruihin Motonetilta ostetut sylinterit vajaa vuosi sitten ja noin puolen vuoden jälkeen toisen sylinterin toinen mäntä oli aivan jumissa ruosteen ja hapettuman takia :(
Alkuperäiset sylinterit olivat toimineet moitteetta 14 vuotta, mutta jouduin vaihtamaan ne ilmausruuvien katkeamisen vuoksi. Hätäapuna väänsin männän irti, hioin sen sileäksi ja rasvasin kunnolla. Toistaiseksi on toiminut. Tästä opimme sen, että uusia sylintereitä asentaessa se kumin sisus kannattaa tunkea täyteen jarrusylinterirasvaa.
Alkuperäiset sylinterit olivat toimineet moitteetta 14 vuotta, mutta jouduin vaihtamaan ne ilmausruuvien katkeamisen vuoksi. Hätäapuna väänsin männän irti, hioin sen sileäksi ja rasvasin kunnolla. Toistaiseksi on toiminut. Tästä opimme sen, että uusia sylintereitä asentaessa se kumin sisus kannattaa tunkea täyteen jarrusylinterirasvaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa