aaz ja vapaavirtaus putsari....

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

aaz ja vapaavirtaus putsari....

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 3.10.2006 19:20

aaz vento, pistin kartiosuodattimen paikalleen, ja nyt ei toimi niin hyvin kuin vakiolla.....ääntä yms. tuli kyllä, mutta kulku huononi! missä vika vai enkö osaa säätää oikein? onko muilla samoja kokemuksia?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.10.2006 19:28

Josko se saa liikaa ilmaa :)

vlex
-
Viestit: 29
Liittynyt: 5.10.2005 20:55

ViestiKirjoittaja vlex » 3.10.2006 19:32

EVRY-Mod tai viriboksi kehiin, että saa lisää ilolientä! ;)

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 3.10.2006 19:33

auttaa tunnetusti aaziin evry aika paljon. laitetaanko sammutinsolenoidiin se evry?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.10.2006 19:36

Eikös ennen autoa viritetty poraamalla reikiä pakariin -kulku ei muuttunut, mutta ääni koveni.

vlex
-
Viestit: 29
Liittynyt: 5.10.2005 20:55

ViestiKirjoittaja vlex » 3.10.2006 20:16

Hups. Olikin AAZ :( nyt hävettää....

Jeps, no sitten vaan syöttöskruuvia vaan isommalle! :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.10.2006 20:33

Saat ne tehot sitten takas kun huomaat että vaparin läpi on mennyt kaikkea rojua turbolle, ja päätä sitten ostaa kerralla isomman turbon ;)

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 4.10.2006 17:07

Laitappa orkkiskotelo takaisin ja KAS! Johan taas kulkee.

Ei elämä.


EDIT: Ja ennenkuin joku ehtii taas jeesustelemaan "pitääkö olla niin vittumainen ja asiaton kysymyksiin", niin KYLLÄ, jos ei muuta osaa kysyä kuin tyhmiä maustettuna vapaavirtaussuodattimella.

mikki hiiri
-
Viestit: 28
Liittynyt: 4.8.2006 19:26

ViestiKirjoittaja mikki hiiri » 5.10.2006 2:39

taajuus taitaakin olla "asiantuntija"? tottakai mulla on vakio takaisin paikallaan, kysyinkin että mikä on kun vapari ei toimi? ja jos et tiedä, niin älä vastaa mitään?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 5.10.2006 9:58

.
No, kyllä Taajuus kuulu niihin "alan harrastajiin", joilla perusteet omaan mielipiteeseen on ko. asiaan liittyen vankasti hallussa.
Ehken siksi kysymys ärsytti niin kovin.
Jotta vaparista olisi mitään hyötyä, siis mitään, niin moottoriin täytyy tehdä paaaljon muitakin ilmankulkuun liittyviä parannuksia.
Kaikki foorumilla kirjoittelevat, parisataa horsea, tai yli, rakennelleet heput taitaa kuitenkin vieläkin ajella vakioputsareilla.


Oliko vapari öljyttävää mallia.
Jos öljyä menee ilmamassamittarin lankaan -> kaputt.
Pitikö joitain johtoja irroittaa.
Volkkarisssa ohjelma säätelee polttoaineen ruiskutuksen määrää ilmamassamittarin antaman tiedon perusteella.
Jos mittari on rikki, tai sen tieto ei pääse auton boxiin, ei se toimikkaan valmistajan tarkoittamalla tavalla.

Sitä en tiedä, voiko esim. vapari ja egr,n tukkiminen + bleedaus aiheuttaa tilan, jossa ilmaa menisikin moottoriin niin paljon ohjelmoitua enemmän, että se aiheuttaisi ongelmia.
Siis toteutuma liian paljon yli pyynnin.
.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 5.10.2006 11:14

^ aaz, sissa ilmamassamittari?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.10.2006 11:20

Kerrassaan mystinen juttu, ei juuri ole itsellä selitystä tuollaiselle, mutta voisiko sillä olla jotain vastapaineen kanssa tekemistä?

stopsi
-
Viestit: 153
Liittynyt: 22.2.2005 14:57

ViestiKirjoittaja stopsi » 5.10.2006 12:04

Onko vaparin ilmanotto konehuoneesta?

Jos vaparilla imetään kuumaa ilmaa koneeseen, niin onhan se selvä että kulku huononee. (Kun vakioilmanottoon tulee viileää ilmaa ulkoa)

Mutta jos olit asianmukaisesti koteloinut vaparisuodattimen, ja vetänyt putket ulkoa asti, niin sitten en kyllä ymmärrä mistä tehon pudotus johtuu. Ahtaat putket?

Miksi joillakin on sitten noissa valtavissa turbovehkeissä vapari suoraan kiinni turbossa? Heillä on ISO välijäähdytin jolla saadaan pienennettyä kuuman imuilman vaikutusta.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 5.10.2006 12:11

eikös se ole näin että jos rupeaa saamaan ilmaa "liikaa" suhteessä naftaan niin vaikutus on juurikin ei toivottu.omat kokeilut aikanaan selvitti et vaparikokeilussa piti syöttöä lisätä että vaparista oli mitään iloa muutenkuin lisääntyneessä vihellyksessä.nykyisin sopivasti(liian vähän) virkistettynä on paikallaan alkup. putsari mistä poistettu kuristimet eikä vaparia tule varmaan koskaan vaikka hyllyssä onkin greenin vapariputsari,odottelee sopivaa kampetta...

syöttöä vaan lisää ja kun rupeaa tuprauttelee liikaa niin sit painetta lisää mikä johtaa usein siihen et alkaa loputon kierre(turboa,n-päätä,putkistoa,cooleria jne).

tervetuloa joukkoon "tummaan"

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 5.10.2006 14:02

mikki hiiri kirjoitti:taajuus taitaakin olla "asiantuntija"?


Korkeintaan harrastaja, mutta sen tiedän ettei AAZin ilmapuoli ole ensimmäinen ongelma. Vaparista ei ole mitään hyötyä, sen sijaan paljonkin haittaa - muun muassa kirjaimellisesti "siipeensä saava" turbo jota pääset sitten kohtapuoleen vaihtamaan.

tottakai mulla on vakio takaisin paikallaan, kysyinkin että mikä on kun vapari ei toimi? ja jos et tiedä, niin älä vastaa mitään?


Todennäköisesti ilmaa on tarjolla liikaakin vaparisuotimen kanssa, jos syöttöpuolelle et ole tehnyt mitään.

Parempi ratkaisu on aloittaa syöttöpuolella ja poistaa vain orkkiskotelosta turhat kuristimet ja röörit. Minulla pelkkä "imuputken" (sellainen ylimääräinen mutka kotelon imupuolella) poistaminen sai jo aikaan melkoisen miehekkäät pörinät - ja joo, kyllä se mandariinihyrrän vihellyskin selvemmin sieltä kuuluu.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 5.10.2006 18:09

Nyt kun ollaan melkein asian ytimessä/vieressä, niin onko kellään mitään ideaa noiten kartioiden yms. suodatustehon paremmuudesta?
Tilannehan on siis se, että oman Audini konehuoneeseen ei enää vakio puhdistinkotelot yms. sovi, joten kartio on välttämätön paha. Netistä katselin jotain japsien vertailuja, missä Apexin dual funnel kehuttiin maasta taivaaseen. Tällä hetkellä itsellä onkin kiinni sellainen.
Olisi kiinnostavaa nähdä muitakin testejä/tuloksia jos jollekin on tullut vastaan.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 7.10.2006 8:07

Samaa mieltä kun taajuuskin ^. olen nähnyt miten vaparilla saadaan hiekka menemään koneeseen ja olettaisin ettei se ole kovin terveellistä.
Asian vierestä sen verta, että itsekin kokeilin tuon ylimääräisen kuristimen ottamista pois tuon putsarikotelon etupäästä (imuilman äänenvaimennin tms.)
mutta melu auton sisällä moottoritienopeuksissa kasvoi huomattavasti.Oiskohan ko. ongelmaan mitään ratkaisua, siis muuta kuin laittaa tuo härpäke takaisin?
Käykö 1.6 td,hen esim joku laatikko jossa olisi pidemmät välitykset?

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 7.10.2006 10:01

Kyllä se tietyillä kierroksilla huutaa minullakin, mutta huutakoot ;)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.10.2006 18:31

kumiletkua pätkä siihen putsarin imureikään


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa