Apuva!
Tilasin tommoset in pron kirkkaat etuvilkut parkeilla Golf 2:seen ja en oo ihan varma noista johdotuksista. Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista vilkuista? Otetaanko parkkivalon virrat rosvoliittimellä nuista päävalojen parkeista vai miten? Oletan ite, että musta johto menee maahan ja vihreä johto rosvolla parkkivalon jompaan kumpaan johtoon.
Golf2:sen parkkietuvilkut
Valvoja: ffp jäsenet
Ei mitään rosvoliittimiä. Itse tekisin homman niin, että katkaisisin päävalojen parkkijohdon ja tinaisin siihen uusille parkeille menevän johdon. Tai jos tuon haluaa joskus palautella ennalleen, niin jostain siihen alkuperäiseen parkkijohtoon sopiva jatkoliitin.
Yhtäaikaahan se alkuperäinen parkki ei kuitenkaan saa sen uuden kanssa palaa.
Yhtäaikaahan se alkuperäinen parkki ei kuitenkaan saa sen uuden kanssa palaa.
Aika guru on, joka nuo kaikki määräykset hallitsee. Ei olisi ihme, jos noita ei poliisikoulussa ole omaksuttu. Katsastajan käsikirjasta:
- autossa tulee olla edessä kaksi valkoista tai keltaista seisontavaloa.
- milloin suuntavalo sijoitettu samaan valaisimeen seisonta- tai takavalon kanssa, tehon oltava vähintään kolme kertaa ko. valon teho.
01.04.1979 tuli voimaan kahdennussääntö, koskien
- seisonta-, taka-, jarru- ja suuntavaloja.
-valaisevien pintojen pinta-ala vähintään 50 % valojen ympäri piirretyn pienimmän
mahdollisen suorakulmion pinta-alasta. Ei kuitenkaan rajoita valojen
lukumäärää.
01.03.1983 tai sen jälkeen käyttöön otetuissa ajoneuvoissa
-seisonta-, taka-, jarru- ja suuntavalojen kahdennussääntö kuten edellä, mutta
raja-arvo 60 %. ANA Tpp 10 §, 150/83
Eiköhän nuilla tullu jo laki puoli selväksi. En kuitenkaan usko, että poliisi kiinnittää tommoseen asiaan huomiota (luulis niillä olla tärkeämpääkin tekemistä), eikä yhet pikku valot ole mitenkään vaaraksi. Katsastukessa pitää kuiten palauttaa alkuperäset asetukset takasin. Ei ne varmaan sielläkään huomais/välittäis.
Tähän väliin on pakko mainita, en minä ainakaan oo liikenteessä nähny jos vastaantulevalla on samassa umpiossa lyhyet ja parkit että palaako ne parkit samalla ku tulee lyhyet päällä vastaan. Vain jos toinen lyhyitten polttimo palanu niin huomaa sen parkin...
Eikö tuollanen parkkivilkku ois paras viritellä niin että alkuperäseltä parkilta piuhat pois ja menemään sinne puskurin parkkivilkulle? Golf/Jetta mk2 on ne puskurivilkut mun käsityksen mukaan ihan tarpeeks reunassa jos siihen parkit laittaa.
Ja rekoilla on eri säädökset ku henkilöautoilla, mutta monessa rekassa on tajuton määrä valoja ja eipä poliiseja/katsureita kiinnosta... Tehkää mitä teette ku ette mua ala sokasemaan liikenteessä niillä valoilla ettei mee teidän autot rusinaks.
Eikö tuollanen parkkivilkku ois paras viritellä niin että alkuperäseltä parkilta piuhat pois ja menemään sinne puskurin parkkivilkulle? Golf/Jetta mk2 on ne puskurivilkut mun käsityksen mukaan ihan tarpeeks reunassa jos siihen parkit laittaa.
Ja rekoilla on eri säädökset ku henkilöautoilla, mutta monessa rekassa on tajuton määrä valoja ja eipä poliiseja/katsureita kiinnosta... Tehkää mitä teette ku ette mua ala sokasemaan liikenteessä niillä valoilla ettei mee teidän autot rusinaks.
^No ei niillä lain mukaan eri säädöksiä ole, ilmeisesti lakia tulkitaan eri tavalla. Tosin eipä rekkojen valot ainakaan tähän asti ole meikäläistä häirinneet, ei voi ymmärtää mitä käytännön haittaa ylimääräisistä parkeistakaan olisi. Monesti kun näkee autoja joissa toisella puolella ei pala edes yhtään parkkia :(
Tulihan ne valot laitettua helposti ilman apuakin. Helppoa, vaati vaan vähän tutustumista kytkentäkaavioihin. Nyt palaa alkuperäset huomiovalot ja vilkunparkit yhtä aikaa, mutta mitäpä tuosta...väliaikanen ratkaisu. Voi parissa minuutissa palauttaa alkuperäiseen asetukseen, jos joku valittaa valoista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa