Pyörän sisälokari täynnä öljyä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jmk80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.9.2006 18:28

Pyörän sisälokari täynnä öljyä?

ViestiKirjoittaja jmk80 » 25.9.2006 18:36

Eli tällaisen huomasin tänään että hanttarin puolen kaari on sisältä aivan öljyssä ja mitä nyt pääni väliin sain työnnettyä niin vetarin kumi näytti olevan aivan öljyssä. Onkohan kyseessä vetarin paukahtaminen? Mitään ääniä ei etupäästä kyllä kuulu. Autohan oli vw passat 1.9tdi pd -01 232tkm.
Viimeksi muokannut jmk80, 25.9.2006 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 25.9.2006 18:36

ihan yleistä passateissa 3bg varmaankin kyseessä? uusi vetarin kumi mahdollisimman nopeasti.

jmk80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja jmk80 » 25.9.2006 18:38

Jep,kyseessä on juuri 3bg.Selviääkö pelkällä kumilla?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 25.9.2006 18:50

Jos ei nivel raksuta. Niin selviät. Mutta jos vielä jonku aikaa odotat niin ett selviä.

jmk80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja jmk80 » 25.9.2006 18:56

Mahtaako kestää ajoa vielä pari viikkoa? Vika tullut todennäköisesti viimeviikon lopulla tai tänään.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 25.9.2006 19:02

EI juuri kannata ajella, hiekkaa yms paskaa kun sinne menee/pääsee niin ompa sitten väljä ja paska nivel.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 25.9.2006 19:03

Noh kommentoidaan turhia vielä. Voi kestää voi olla ettei kestä. Ei ole kristallipalloa :) Kandee korjaamolla sanoa, että tarkistavat toisenkin puolen.

jmk80
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja jmk80 » 25.9.2006 19:11

Jep,kiitos nopeista kommenteista.Ei muuta kun huomenna korjaamoille soittelemaan. Olisiko tiedossa pääkaupunki seudulla nopeaa ja halpaa korjaamoa?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 25.9.2006 19:36

jos pikafiksauksen joutuu tekemään niin vulkanoituvalla teipillä "korjaa" sen. Tosin se on vaan väliaikainen paikkaus.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 25.9.2006 20:36

Teipillä juu onnistuu hätäapu fixaus. Kertaalleen olen ilmastointiteippi virityksen kanssa ajanut parinsadan kilsan siirtymän, en tiedä pelastiko tuo nivelen mutta ainakin samalla nivelellä uusien rasvojen ja kumin kanssa on sittemmin ajettu monta kymmentä tuhatta.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 25.9.2006 21:09

Joo, ei mikään harvinainen juttu noissa passateissa, saattaa olla että molemmilla puolilla on rikki tuo kumi.. Uusi kumi maksaa merkkiliikkeessä ~30e kun koko nivel maksaa ~300e, siitä sitten miettimään että kannattaako ottaa riski..;)

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 25.9.2006 21:57

Niin no, onkohan sitten passatin tyyppivika pelkästään. Eiköhän vetarin kumi ala oleen vaihtokunnossa jokaisesta kiposta jolla ajettu rapiat 200 tkm ja ikää 5+ vuotta. Ne kumit on vaan kulutuskamaa. Ei paha rasti vaihtaa ite, toki vaatii muun paikan kuin kerrostalon parkkis sekä hieman työkaluja.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.9.2006 22:24

Nykyään kumit ei ole kumia, vaan muovia. 15-vuotiaan kakkoskopan kumit ovat vielä kuin uudet, mutta missään nykyautossa nuo eivät tahdo kestää. Eron huomaa kun kokeilee vanhaa 20-vuotiasta ja uutta kumia, varsinainen säästökohde...

Edit: Luonnonkumin hinta on noussut radikaalisti ja siitä on jo pulaa, ilmeisesti teollisesti ei yhtä kestävää tavaraa saada aikaiseksi.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 27.9.2006 21:10

SS kirjoitti:Luonnonkumin hinta on noussut radikaalisti ja siitä on jo pulaa


Sitä se driftaus teettää..;)

Ei vaan, kyllä ne uudet vetarin tai hammastangon suojakumit selllasia koppuroita ovat, että ihmettelee miten ne kestää talveakaan..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa