golf 3. (2e) korkea kulutus
Valvoja: ffp jäsenet
golf 3. (2e) korkea kulutus
eli ongelma on tällainen. ostin tässä pari viikkoa sitten vw golffin. ja vielä colour conceptin. muuten olen ollut autoon tyytyväinen mutta kulutus on aivan liian suuri omasta mielestäni kyseiseen koneeeseen. matka ajossa kulutus on noi 8l/100km jos ajaa siis todella tarkasti, siis todella todella tarkasti vahdaten hetkellistä kulutusta ja ajaen aivan oppikirjan mukaan. ja sekaajossa jossa enemmän maantiellä' niin sitten menee 10litraa helposti.
maantiellä on naurettavan tarkka kaasupolkimen asennolle. kun aavistukse n poljinta liikutaa niin monta litraa kulutus muuttuu.... onko normaalia
ja toinen vika on nykiminen kaupungissa ajaessa.
joskus tuntuu pientä nykimistä joskus taas ei. eli ei aina edes nyi.
vikakoodeja en vielä ole kerenny luetuttaa armeijan takia.. muuten auto pelaa hyvin. joskus saattaa tosin hetikäynnistämisen jälkeen sammua kerran. tehnyt tämän pari kertaa. eli jos joku osaa edes suuntia antaa mistä vikaa ruveta etsimään..
kiitos kaikille vastanneille
maantiellä on naurettavan tarkka kaasupolkimen asennolle. kun aavistukse n poljinta liikutaa niin monta litraa kulutus muuttuu.... onko normaalia
ja toinen vika on nykiminen kaupungissa ajaessa.
joskus tuntuu pientä nykimistä joskus taas ei. eli ei aina edes nyi.
vikakoodeja en vielä ole kerenny luetuttaa armeijan takia.. muuten auto pelaa hyvin. joskus saattaa tosin hetikäynnistämisen jälkeen sammua kerran. tehnyt tämän pari kertaa. eli jos joku osaa edes suuntia antaa mistä vikaa ruveta etsimään..
kiitos kaikille vastanneille
Noita volkkarin konemalleja en tunne mutta meillä noi vag tuotteet on 1.8 cl 55kw versioita ja soppaa kyllä menee se 10L seka ajossa joka hieman hymyilyttää koska entinen käyttöauto oli mersu -77 joka farmariin vaihtui, kulutti saman 10L aina eikä säällä tai polkemisella ollut vaikutusta. Samaten muija moittii venton kulutusta kaupunkiajossa, ennemmin oli -88 audi jota ei 10L saanut viemään millään, kulutus pyöri 7-8L tuntumassa. Tuo nykiminen voi johtua tulpista, paskasesta ilmanputsarista tai tukkoisuudesta, omaa farmaria on kolmisen kuukautta mitä se mulla on ollut niin poljettu säälimättä juuri tuon nykimisen takia ja eipä enää ole ollut ongelmia.
minulla menee 5,6- 5,8 litraa/100km =) autona 66kW mk3 golffi.
Viimeksi muokannut EscMk3, 17.9.2006 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä tuossa topicin aloittajan autossa on minusta jotakin vikaa, tai kulutuslukemat ainakin aivan liian suuret mielestäni. Oma kinderi vastaavalla moottorilla (ADY) vie sekalaisessa ajossa 8 litran pintaan ja maantiellä pääsee alle 7 helposti.
Vikaa en kyllä osaa veikkailla enemmälti, mutta olisko lambda-anturissa jotain sanomista..?
Vikaa en kyllä osaa veikkailla enemmälti, mutta olisko lambda-anturissa jotain sanomista..?
Näille muille jotka moittii noita suuria kulutuksia: laittakaa ne myllynnä kuntoon...
Mulla tuo 75hp G3 variantin kulutus pyöriny täs kesän mittaan 6.5 litran tuntumassa (pääasiassa matka-ajoa). Tuota lossia nyt ei saa helvetinmoisella polkemisellakaan viemään 10 litraa satasella.
Emännän 2E-moottorinen Vento vie siinä 7-8 litraa/100km. Talvella pienessä ajossa nousee kyllä lähemmäs kymmentä. Mutta täs tuli yks 850 km:n lomareissu sillä tehtyä kulutuksella 6.2l/100km.
No tästä asiasta en tällä kertaa ala enempää vääntämään...
Ja sitte taas asiaan. golf 3 cc, vikaa vois lähteä hakemaan ensiksi moottorin lämpötila-anturista, ei varmaan kallis vaihtaa. Lambda-anturivikojakin noissa on ollut.
Pientä nykimistä on tuossa emännä ventossakin, mutta ei siinäkään aina. Sen tiedän varmaksi, että siinä on kaasuläpän asentoanturissa pientä vikaa. Osittain nykminen varmaan johtuu siitä. Ilmamäärämittari on toinen mitä vois epäillä. Tuossahan on se läppämallinen mittari. Tietääkö joku onko niissä ollut miten paljon vikoja?
Mutta toi vikakoodien lukeminen nyt on se mikä kannatta ensi tehdä, niin voi saada vähän vinkkiä mistä alkaa vikaa etsimään.
Mulla tuo 75hp G3 variantin kulutus pyöriny täs kesän mittaan 6.5 litran tuntumassa (pääasiassa matka-ajoa). Tuota lossia nyt ei saa helvetinmoisella polkemisellakaan viemään 10 litraa satasella.
Emännän 2E-moottorinen Vento vie siinä 7-8 litraa/100km. Talvella pienessä ajossa nousee kyllä lähemmäs kymmentä. Mutta täs tuli yks 850 km:n lomareissu sillä tehtyä kulutuksella 6.2l/100km.
No tästä asiasta en tällä kertaa ala enempää vääntämään...
Ja sitte taas asiaan. golf 3 cc, vikaa vois lähteä hakemaan ensiksi moottorin lämpötila-anturista, ei varmaan kallis vaihtaa. Lambda-anturivikojakin noissa on ollut.
Pientä nykimistä on tuossa emännä ventossakin, mutta ei siinäkään aina. Sen tiedän varmaksi, että siinä on kaasuläpän asentoanturissa pientä vikaa. Osittain nykminen varmaan johtuu siitä. Ilmamäärämittari on toinen mitä vois epäillä. Tuossahan on se läppämallinen mittari. Tietääkö joku onko niissä ollut miten paljon vikoja?
Mutta toi vikakoodien lukeminen nyt on se mikä kannatta ensi tehdä, niin voi saada vähän vinkkiä mistä alkaa vikaa etsimään.
Itse jouduin vaihtamaan pari vuotta takaperin tuon ilmamäärämittarin. Vika ilmeni lähinnä tyhjäkäynillä ja moottorijarrutuksen jälkeen. Tyhjäkäynti oli "humppaavaa" (eli seilasi koko ajan alle tyhjäkäyntirajan ja sit hyppäs taas yli tyhjäkäyntirajan). Moottorijarrutuksen jälkeen kierrokset kävivät aivan sammumis pisteessä, jonka jälkeen hyppäsi yli 1000rpm:n ja siitä laski pikkuhiljaa tyhjäkäyntirajaan.
Lambda: Vika ilmeni huomattavana kulutuksen kasvuna.
Lämpötila-anturi: Vika ilmeni hyvin huonona käynnistyvyytenä lämpösenä ja myöhemmin kylmänäkin.
Lambda: Vika ilmeni huomattavana kulutuksen kasvuna.
Lämpötila-anturi: Vika ilmeni hyvin huonona käynnistyvyytenä lämpösenä ja myöhemmin kylmänäkin.
No meillä noita vag tuotteita on 3 eli muijan vento -96 55kw, farkkugolffi -97 55kw ja muijan velin vento -97 66kw ja kaikissa kulutus samaa luokkaa tuo 10L seka ajolla joka ainakin farmarin käyttöohjekirjassa mainitaan luvuilla 11.2 eli aika kova 1.8 koneelle eli ei luulis kaikissa kolmessa antureiden olevan paskana? Jos halvalla ja luotettavasti haluaa kulkea niin äipällä on kauppakassina -84 190d mersu jolla tankillisella seka-ajoa pääsee helposti 800km ja viime kesänä ajoin lomareissun vaasa-tampere-vaasa jolloin naftaa meni puoli tankkia ja matkaa ajettiin 505km 80-110 km/h vauhdilla.
No meillä noita vag tuotteita on 3 eli muijan vento -96 55kw, farkkugolffi -97 55kw ja muijan velin vento -97 66kw ja kaikissa kulutus samaa luokkaa tuo 10L seka ajolla joka ainakin farmarin käyttöohjekirjassa mainitaan luvuilla 11.2 eli aika kova 1.8 koneelle eli ei luulis kaikissa kolmessa antureiden olevan paskana?
No, enpä osaa tuota sitten selittää. Tuskin nyt kaikki hajalla kuitenkaan. En muista mitä ohjekirjassa lukee, mutta autotalli.com ilmottaa lukemat 5,6 7,3 9,5. Enkä kyllä tajua, millä noi saa viemään kymmenta tavallisessa sekalaisessa ajossa! Itse olen kyllä aika taloudellisen ajotavan omaava kuski (en siis mikään rauhallinen teiden tukko, vaan taloudellinen).
Emäntä ei aja yhtä taloudellisesti, mutta siltikään kulutus ei Ventossa nouse talvellakaan kuin tuonne kympin pintaan ajossa, joka on pääasiassa 4 km töihin ja takas. Välillä tulee tietty pitempääkin lenkkiä, mutta silloin on sitte kulutuskin pienempi.
Jos halvalla ja luotettavasti haluaa kulkea niin äipällä on kauppakassina -84 190d mersu jolla tankillisella seka-ajoa pääsee helposti 800km ja viime kesänä ajoin lomareissun vaasa-tampere-vaasa jolloin naftaa meni puoli tankkia ja matkaa ajettiin 505km 80-110 km/h vauhdilla.
Eipä tuosta nyt mitään pysty päättelemään, kun en tiedä mesen tankin kokoa, mutta kait diisselillä nyt pitää tankillisella yks 800 km päästä. Minä pääsen kyllä tuolla golffillakin helposti 800 km tankillisella (60l) matka-ajossa. Mitä luotettavuuteen tulee, niin ajamalla tuo märsy ei kyllä varmaan lopu...
Turha näistä on sen enempää vääntää, koska kuskikin vaikuttaa kulutukseen äkkiä pari litraa. Ja sina -jarkko- asut Vaasassa ja minä maalla (vaikkakin keskustassa). Vaasan keskustassa pörrätessä varmaan palaa bensaa enemmän. Onkos sulla havaintoa muiden bensa-autojen kulutuksista samoissa olosuhteissa?
Mutta jos näitä ei saa matka-ajossa menemään 7-litraan, niin kyllä silloin täytyy olla jossain jotain vikaa (joko autossa tai kuskissa).
Palkokasvien siemeniä ei sitte tarvi vetää hegityselimiin näiden mun kirjoitusten takia, vaikka ne saattaakin vähän jyrkiltä kuulostaa :)
Joop, meikäläinen ajelee vuodessa noin 15000 km josta työmatkaa noin 7500 km ja työmatka on pääasiassa maantieajoa 25 km/päivässä, kaupungissa pörrätään harvemmin. Muijan työmatka on noin 6km eli vento ei ehdi edes kunnolla lämpenemään. Farmarilla on nyt useaan kertaan tankillisella seka-ajoa noin 600km ajettu eli kyllä se kulutus 10L tienoilla liikkuu. Muijan veli ajelee vaasa-lapua väliä (portsarihommia) ja saman verran ventolla pääsee tankillisella. Mersun tankki vetää muistaakseni 40-50L eli kulutus kohdallaan vaikka auto -83. Työkaverit jo kettuilivat kun 850 farkkuvolvolla pääsee samaan kulutukseen kun tuollaisella volkkarin kipolla.
Farmarilla on nyt useaan kertaan tankillisella seka-ajoa noin 600km ajettu eli kyllä se kulutus 10L tienoilla liikkuu.
No, ei tämäkään kyllä kerro oikein mitään. Ei sitä nyt noin voi ajatella. Tuskin kuitenkaan sinne sitä 60 litraa oot ikinä saanut tankattua? Mä en ainakaan oo saanu tuonne laitettua kuin 59 litraa viimeiseen asti luruttamalla ja niin tyhjään tankkiin kuin uskaltaa ajaa. Sitte sillä tankillisella kyllä pääsikin 950 km.
Laskeppa siitä nyt parilla kolmella tankillisella oikein todellinen kulutus. Eli laitat tankin täyteen ja tankkaat taas seuraavalla kerralla samalla tavalla (mieluusti vielä samalta pumpulta) ja lasket sen kulutuksen ajetun matkan ja tankatun bensamäärän perusteella. Minä en suostu uskomaan, että sinullakaan kulutus olisi 10l/100km :)
Enkä muista kenenkään muun valittaneen näistä kärryistä noin suuria kulutuksia (ellei ole ollut vikaa).
Päin vastoin monesti olen luekellut kehuja, kun matka-ajoa pääsee jopa alle kuuden litran. <- tuota minäkin kyllä jo epäilen, ainakin taytyy olla hel****n rauhallinen kuski :)
Muijan työmatka on noin 6km eli vento ei ehdi edes kunnolla lämpenemään.
Tämä selittääkin jo paljon, mutta silti tuo 10:n kulutus tuntuu kovalta... 600km emäntäkin tuolla ventolla ajelee tankillisella (talvella vähemmän), mutta ei sinne tankkiin oo ikinä saanut mahtumaan 60 litraa! Ei edes 50:ntä, en muista onko edes 45 litraa mennyt rikki.
btw: vähän enemmän itse aiheeseen liittyen. Kaverillakin on golffissa tuo 2E-motti ja matka-ajossa kulutus pyörii kuulemma alle 6.5 litran, ajotietokoneen mukaan tosin. Vielä kun se sais sen termostaatin vaihdettua, kun ei lämpömittarin viisari nouse maantiellä vissiin ollenkaan.
No, odotetaan nyt, että golf 3 cc pääsee tuolta armeijan harmaista lomille ja sais luettua edes ne vikakoodit, josko sieltä jotain vikaa löytyisi.
Kesä tässä on nyt golffin kulutusta seurattu ja meikä ajaa tankin tyhjäksi niin että viisari on puna-alueen keskellä jolloin tankkiin menee 55L ja jetillä tankataan parin viikon välein, viimeksi tankkasin 7.9 ja nyt on tasan puoli tankkia mennyt, tripparissa 300km. Tankillisella on ajettu noin 580-650km ja tuo 650km ajettiin kesälomareissulla vaasa-tampere-vaasa. Termostaatti pitäisi vaihtaa kun lämmöt ei nouse lyhyellä ajolla kun 70, samalla vois laittaa jäähdytinpesunesteet pyörimään koneeseen jonka jälkeen uudet glykoolit. Otan tuon muijan venton ajoon viikoksi niin näkee mitä se kuluttaa ja vois kummatkin viedä huoltoon vikakoodien tarkistukseen (tuttu töissä merkkihuollossa). Voiko sen lambda-anturin jotenkin mitata jos siinä olisi vikaa?
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 8.11.2003 0:43
Itellä 1.8 66kw Passatti hörppii kesäisin n.7 litraa. Talvella 7-7,5 riippuen taajama-ajon määrästä ja monon raskaudesta. Jos oikein pihistää niin kuuden pintaan pääsee, kerran on tullut se todettua. Paras oli menneenä kesänä kun ajelin peräkärry perässä auto ja kärry täyteen lastattuna. Nopeutena pidin 85km/h ja kulutus oli 7,5. Tuo kone tuntuu sietävän melkoista polettamista kun ei kulutus paljoa heilu. Ihme juttu myös se että kone kiertää varsin paljon jo satasen nopeudessa. Luulisi yli 3000rpm näkyvän kulutuksessa.
eli nyt sain aikaiseksi luettua vikakoodit.
ilmoitti aluksi pelkästään lambda anturia.(autossa virrat päällä)
jonka jälkeen auto käyntiin niin loppui se lambdan herjaus?
ja en tiedä onko golffissa sellainen ominaisuus kun lähtee täyskaasu kiihdytykseen niin auto selvästi nykäisemällä lähtee kiihtymään paremmin jossain 3000 kierroksen jälkeen. eli kone ei pätkäise silloin vaan rupeaa kiihtymään silloin paremmin, tuntee selvästi kun ajaa..
ilmoitti aluksi pelkästään lambda anturia.(autossa virrat päällä)
jonka jälkeen auto käyntiin niin loppui se lambdan herjaus?
ja en tiedä onko golffissa sellainen ominaisuus kun lähtee täyskaasu kiihdytykseen niin auto selvästi nykäisemällä lähtee kiihtymään paremmin jossain 3000 kierroksen jälkeen. eli kone ei pätkäise silloin vaan rupeaa kiihtymään silloin paremmin, tuntee selvästi kun ajaa..
mikäli tost 2E koneesta vielä puhut nii muistaakseni sen paras vääntöalue tulee juurikin tuolla alueella, mut mitään kunnon nykäsyjä en oo tuntenu... tietenki jos on aikaisemmin ajanu 1.0 Micralla nii sit se voi tuntua kunnon nykäsyltä... voihan siellä joku anturikin vähä oikutella ja ei oikein osaa antaa seoksia oikein, voi esim ruokkia konetta turhaan tietyllä kierrosalueella...
Ei kait sinne alle tarvi mennä tarkistaakseen sitä lambdan tyyppiä, kun sen liitin on sielä apukuskinpuolimmaisen moottorin tukikumin vieressä, niin siitä näkee ainakin sen montako piuhaa siinä on. Tai näin ainakin meiän vehkeissä.
Näkyisköhän tuo lambda-anturin viallisuus päästömittauksessa?
Noi alhaiset lämmötkin varmaan vaikuttaa kulutukseen.
Meillä tankeissa on 95E. Tuos 1.8/75hp koneessa nyt ei mitkään oktaaniluvut 95:sta ylöspäin vaikuta mitään. Tiedä tuosta 2-litrasesta sitte vaikuttaisko siinä, on sielä nyt ainakin nakutusanturi tunnistelemassa.
Mä pääsen tuolla golffilla puolella tankilla 400km (edelleen matka-ajoa pääasiassa), mittari on sitte kyllä jo punasen alaosassa. Oon seuraillut, että mittarin 1/8-osa viivojen väli on aika tarkkaan 100km. Toi 950km kun tuli tankillisella ajettua, niin se mittari oli ylimmällä viivalla kun oli ajettu jo semmonen 170km:ä :)
golf 3 cc: Mitähän tuo vikakoodi oli tarkemmin? En oo kyllä ennemmin kuullut/nähnyt, että olisi noin tehnyt... Eihän sielä olisi jossain piuhassa vikaa ja sattu nyt justiin taas yhdistämään kun pistit auton käyntiin. Tuolloinkin kyllä luulis jäävän koodi ajoittaisesta viasta. En tiedä, mutta siltä suuntaa varmaan kannattais vikaa haeskella.
On tuossa meidän ventossakin havaittavissa jonkinmoinen "tehopiikki" tuola 3tonnin tienoilla. Tuossa nyt on kyllä vähän muitakin piikkejä alemmilla kierroksilla, pitäis joskus tutkia mistä ne johtuu, kunhan vaan ehtis, viittis ja jaksais :) Ja kun välillä ei oo mitään ongelmaa, niin tietty sillon kaikki pelaa, kun pitäis vikaa löytää :(
Näkyisköhän tuo lambda-anturin viallisuus päästömittauksessa?
Noi alhaiset lämmötkin varmaan vaikuttaa kulutukseen.
Meillä tankeissa on 95E. Tuos 1.8/75hp koneessa nyt ei mitkään oktaaniluvut 95:sta ylöspäin vaikuta mitään. Tiedä tuosta 2-litrasesta sitte vaikuttaisko siinä, on sielä nyt ainakin nakutusanturi tunnistelemassa.
Mä pääsen tuolla golffilla puolella tankilla 400km (edelleen matka-ajoa pääasiassa), mittari on sitte kyllä jo punasen alaosassa. Oon seuraillut, että mittarin 1/8-osa viivojen väli on aika tarkkaan 100km. Toi 950km kun tuli tankillisella ajettua, niin se mittari oli ylimmällä viivalla kun oli ajettu jo semmonen 170km:ä :)
golf 3 cc: Mitähän tuo vikakoodi oli tarkemmin? En oo kyllä ennemmin kuullut/nähnyt, että olisi noin tehnyt... Eihän sielä olisi jossain piuhassa vikaa ja sattu nyt justiin taas yhdistämään kun pistit auton käyntiin. Tuolloinkin kyllä luulis jäävän koodi ajoittaisesta viasta. En tiedä, mutta siltä suuntaa varmaan kannattais vikaa haeskella.
On tuossa meidän ventossakin havaittavissa jonkinmoinen "tehopiikki" tuola 3tonnin tienoilla. Tuossa nyt on kyllä vähän muitakin piikkejä alemmilla kierroksilla, pitäis joskus tutkia mistä ne johtuu, kunhan vaan ehtis, viittis ja jaksais :) Ja kun välillä ei oo mitään ongelmaa, niin tietty sillon kaikki pelaa, kun pitäis vikaa löytää :(
mulla ajaa 30km niin eka viiva on jo ohitettu..
Joo, niin se mullakin tekee, jos lopettaa tankkaamisen heti ekaan napsuun, mutta joskus piti koittaa saako sinne ainetta niin paljon, että pääsee 1000km. Näkyy menevän luruttamalla ja sitä täyttöputken juuressa olevaa nappia painamalla "pari litraa" enemmän :) Sitä en tiedä onko toi polttoainejärjestelmän kannalta ihan terveellistä.
Venton tankkiin ei tunnu menevän yhtää sen enempää vaikka kuinka luruttais.
reissu 56km + 56km 1/4 tankillista bensaa, voi jeesus... sit on havaittavissa sellaista pientä "tukehtumista" tyhjäkäynnillä, sekä vetoa hiukan ehkä pitäs olla enemmän... tuossa on hyvä syy alkaa vähä huoltamaan tuota polttoaine puolta tarkemmin, olisin ollu kiinnostunu samaan jonkun räjäytyskuvan tai vastaavan tuosta digifantista...
no itellä kans välillä samoja ongelmia.. että joku vika siinä on..vitsi ku joku päivä kerkees oikee tutkimaan koko päivän omaa autoa koulussa.. ja kyllähän mä laitan niin paljon että varmaan on... yleensä se on jonku verran yli sen ensimmääsen viivan..
näytti että on taas alkanu keitto maistua ventolle..ei enää päässy 300km puolella tankilla..
ja välillä se viisari putoaa yhtä äkkiä puolesta tankista 1/4 tankkiin vaikka ajaa kilometrin
näytti että on taas alkanu keitto maistua ventolle..ei enää päässy 300km puolella tankilla..
ja välillä se viisari putoaa yhtä äkkiä puolesta tankista 1/4 tankkiin vaikka ajaa kilometrin
jos ajaa siis todella tarkasti, siis todella todella tarkasti vahdaten hetkellistä kulutusta
Ihmetyttää miksi tuota kulutusta pitää seurata hetkellisenkulutuksen mittauksesta eihän se kerro l/100km lukemaa vaan nimenomaan hetkellistä!
kun aavistukse n poljinta liikutaa niin monta litraa kulutus muuttuu.... onko normaalia
Aivan normaalia kun mittauksena on hetkellinen kulutus!
Golf 3 ajotietokone näyttää keskimääräistä kulutusta oletuksena, hetkellisen kulutuksen sieltä saa kyllä näkyviin.
Tässä lisää tietoa tuosta kolmosen ajotietokoneesta :
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=383976&highlight=#383976
Tässä lisää tietoa tuosta kolmosen ajotietokoneesta :
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=383976&highlight=#383976
Ei kait sinne alle tarvi mennä tarkistaakseen sitä lambdan tyyppiä, kun sen liitin on sielä apukuskinpuolimmaisen moottorin tukikumin vieressä, niin siitä näkee ainakin sen montako piuhaa siinä on. Tai näin ainakin meiän vehkeissä.
Näkyisköhän tuo lambda-anturin viallisuus päästömittauksessa?
Noi alhaiset lämmötkin varmaan vaikuttaa kulutukseen.
Täytyy tarkistaa toi lambdan malli ja golffi keväällä leimattu ennenkuin ostin ja kaikki oli ok. Lämmöt ei tosiaan nouse kun 70 asteeseen työmatkalla (12km) jos viileää, pitäis termari vaihtaa, vit.. näitä romuja, luulin että jos sijoitan tonneja 20 vuotta uudempaan autoon niin ei tarttis ruuvata mutta ei, olis vaan pitänyt ostaa mersuun 2 sarjaa kumeja ja ajaa sillä.
Näkyisköhän tuo lambda-anturin viallisuus päästömittauksessa?
Noi alhaiset lämmötkin varmaan vaikuttaa kulutukseen.
Täytyy tarkistaa toi lambdan malli ja golffi keväällä leimattu ennenkuin ostin ja kaikki oli ok. Lämmöt ei tosiaan nouse kun 70 asteeseen työmatkalla (12km) jos viileää, pitäis termari vaihtaa, vit.. näitä romuja, luulin että jos sijoitan tonneja 20 vuotta uudempaan autoon niin ei tarttis ruuvata mutta ei, olis vaan pitänyt ostaa mersuun 2 sarjaa kumeja ja ajaa sillä.
tuntuu vain se kulutuksen heilahtelu niin suurelta. se vain ihmetyttää. ja aivan aavistuksen kun tulee ylämäki niin alkaa kulutus mennä jo reilusti yli kympin. toisaalta taas joskus se ei kulutusta nosta kuin litran ylämäkeen, tukisi tämä ilmiö sitä että joku anturi olisis paskana..
ja vvielä yksi homma kun golffia tankaa niin bensamittari ei nouse millään toisis viimeistä viiva ylemmäs vaikka kuinka liruttaa, ominaisuusko?
viime tankki meni 7.8 litran keskikulutuksella, pelkkää matkaa...
eilen ajoin 400 km niin kulutus oli 7.2
ja vvielä yksi homma kun golffia tankaa niin bensamittari ei nouse millään toisis viimeistä viiva ylemmäs vaikka kuinka liruttaa, ominaisuusko?
viime tankki meni 7.8 litran keskikulutuksella, pelkkää matkaa...
eilen ajoin 400 km niin kulutus oli 7.2
nyt menee oudoksi. tulin taas lomille niin keskikulutus oli 6.4...
ja vielä niin sanotulla rivakalla ajotyylillä kulutus oli noin pieni.
itse en keksinyt muuta kuin että' ilma oli melko viileä verrattuna edellisiin kertoihin. voisiko siitä nyt johtua tuo vähäinen kulutus.. eli imupuolella joku anturi nyt temppuilisi
ja vielä niin sanotulla rivakalla ajotyylillä kulutus oli noin pieni.
itse en keksinyt muuta kuin että' ilma oli melko viileä verrattuna edellisiin kertoihin. voisiko siitä nyt johtua tuo vähäinen kulutus.. eli imupuolella joku anturi nyt temppuilisi
No huollettavia kohteita ruiskussa on suuttimien putsauksen lisäksi suuttimien O-renkaat ja
sekä ehkä ilmamäärämittari ~350€, uudet tulpat 8 €/kpl, tulpan johdot 60 € jaja... monta monta työtuntia tallissa... ja ihan varmasti tuossa ei ollut kaikki oleellinen...
III 2,0-85kW Kaasuläppäsäädin VAG#-037907385M. . . . . . . 28-1408 138.00 ?
III 2,0 Nakutustunnistin (myös GTi/16V). . . . . . . . . . 48-8536 59.00 ?
III 1,4/1,6/1,8/2,0/2,8 Lambda-anturi jos 4 johdolla. . . . 28-3422 49.90 ?
sekä ehkä ilmamäärämittari ~350€, uudet tulpat 8 €/kpl, tulpan johdot 60 € jaja... monta monta työtuntia tallissa... ja ihan varmasti tuossa ei ollut kaikki oleellinen...
Lainaan vähän topiccia.
Passatissa 1.8l -92 monotronic ruiskulla on sellasta ongelmaa, että vällillä ei lähde lämpimänä käymään ja sit saa sahata kaasupohjassa, että lähtee. Tänään yritin lukea niitä ruiskun vikakoodeja ohjeen mukaan, mutta ongelmana on se ettei se vilkuta lediä. Siellä on kaks pistoketta toinen musta ja toinen valkoinen.
Passatissa 1.8l -92 monotronic ruiskulla on sellasta ongelmaa, että vällillä ei lähde lämpimänä käymään ja sit saa sahata kaasupohjassa, että lähtee. Tänään yritin lukea niitä ruiskun vikakoodeja ohjeen mukaan, mutta ongelmana on se ettei se vilkuta lediä. Siellä on kaks pistoketta toinen musta ja toinen valkoinen.
tänään luin sitte ne vikakoodit niin se ilmotti että hall-anturi/signaali ei signaalia?? mitäs tämä meinaa?? eikä sitä saanu edes poistettua sieltä muistista..
(1.8:ssa) antaa vikakoodin hall:sta, kun moottori ei ole käynnissä. Eikä se tosiaan käviskään jos hall sökönä olis. Tuokin vähän ihmetyttää, kun tuo 2e-vento taas ei antanut tuota vikakoodia, vaikka moottori oli sammuksissa.
Ylitjo:
minkä ohjeen? ne liittimet on vag-com:ia varten (ODB1) siihen käytetään vag-comin softaa ja tietokonetta, ei tarvi ledien vilkuttelua katella...
Eikös taa vag-com ole monipisteruiskuille tarkotettu ohjelma? Tällä ohjeella http://www.bergani.com/misc/vw_blink.pdf niitä yritin, mutten saanut mitään järkevää niistä ulos. Osassa liittimissä paloi kokoajan ja osassa sammui kun laitoin virrat päälle.
Tänään sain aikaiseksi luetuttaa vikakoodit käyttöautolla ja auto sammuksissa virrat päällä antoi hälyn HALL -anturi G40 ei signaalia. Aiempien viestien mukaan tuo olis normaali "ilmoitus" kun auto ei käynnissä, muuta vikakoodeja yms ei ilmennyt. Kaverin mukaan joka tuon homman teki sanoi että mitään vikakoodeja ei saisi näytölle tulla jos kunnossa ja auto ei saa olla käynnissä auton tietoja tutkittaessa. Bensaa palaa hyvin, matka-ajoa rauhallista 80 km/h nopeutta 250km/puoli tankkia.
Haulla näyttäs juttua jossa mainitaan tuon anturin olevan virranjakajassa ja esim merteilillä hinta 65e. Kuinka tuo voi liittyä bensankulutukseen?
Haulla näyttäs juttua jossa mainitaan tuon anturin olevan virranjakajassa ja esim merteilillä hinta 65e. Kuinka tuo voi liittyä bensankulutukseen?
Viimeksi muokannut -jarkko-, 22.11.2006 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tyyppi on puhunu ihan höpöjä. Ei tuolta HALLilta tule singaalia, kun ei ole moottori käynnnissä -> vikakoodi ei signaalia.
Itse, golffin ollessa koeajolla, valitin samaisesta koodista. No, käyttöauton tyyppi sano, ettei ole vikaa ja kun olin että wtf olihan sielä HALLista koodi, niin oikein erikseen vielä näytti sen koodin ja sano, että tää tulee kun kone ei ole käynnissä.
Jos ei moottori saisi olla käynnissä sitä tutkittaessa, niin miten helvetissä siitä voitaisiin kerätä koneelle logia tai tutkia ilmamäärämittarin arvoja, ahtopaineita, KIERROSLUKUA tms. Tuskin vag-comiinkaan nuota toimintoja huvikseen koodattu :) Eikä varmaan sinne porttiin lykkäiskään tuollasia tietoja.
Eiköhän tuo HALL kuulu siihen kastiin joka joko toimii tai sitten ei ja AAM-kone ei lähe edes käyntiin jos HALL on sökö.
Ei toi mun järjen mukaan voi kyllä bensankulutukseen vaikuttaa, ellei sitten ole päässyt jostain pöyrähtämään ja sytky on pieles. Onkohan siitä joskus ollut virranjakaja irti? Jos olis vaikka laitettu väärälle hampaalle tai sitten jakaja väärään asentoon tai jtn. Joku tämmönen vois liittyä siihenkin, kun olet tuota moittinut toivottoman laiskaksi. Vaikkei se nyt mikään tykki oo toimivanakaan.
Itse, golffin ollessa koeajolla, valitin samaisesta koodista. No, käyttöauton tyyppi sano, ettei ole vikaa ja kun olin että wtf olihan sielä HALLista koodi, niin oikein erikseen vielä näytti sen koodin ja sano, että tää tulee kun kone ei ole käynnissä.
Jos ei moottori saisi olla käynnissä sitä tutkittaessa, niin miten helvetissä siitä voitaisiin kerätä koneelle logia tai tutkia ilmamäärämittarin arvoja, ahtopaineita, KIERROSLUKUA tms. Tuskin vag-comiinkaan nuota toimintoja huvikseen koodattu :) Eikä varmaan sinne porttiin lykkäiskään tuollasia tietoja.
Eiköhän tuo HALL kuulu siihen kastiin joka joko toimii tai sitten ei ja AAM-kone ei lähe edes käyntiin jos HALL on sökö.
Ei toi mun järjen mukaan voi kyllä bensankulutukseen vaikuttaa, ellei sitten ole päässyt jostain pöyrähtämään ja sytky on pieles. Onkohan siitä joskus ollut virranjakaja irti? Jos olis vaikka laitettu väärälle hampaalle tai sitten jakaja väärään asentoon tai jtn. Joku tämmönen vois liittyä siihenkin, kun olet tuota moittinut toivottoman laiskaksi. Vaikkei se nyt mikään tykki oo toimivanakaan.
No itellä ei ole paskan hajua näistä sähköautoista ja tuon kaverin sanoihin luotan koska on vuosia jo autojen kanssa värkännyt, Soitin tuossa toiselle kaverille Tampereelle Laakkoselle ja sanoi että jos lukulaitteen johto on mallia leveä liitin -joka se on niin auton ei tarvitse olla käynnissä vikakoodeja luettaessa ja tuo HALL -häly tulee automaattisesti aina koodeja luettaessa. mitään muuta koodia ei ilmoittanut mutta tampereen kaveri antoi vinkin että ruiskun päällä jossakin olis joku liitin ja jos sinne pääsee öljyä niin voi antaa väärää tietoa ruiskulle ulkolämpötilasta. Lukulaite oli käyttöautolla käytössä oleva laite, ei läppäri.
Muijan vento menee koodakseen huomenna niin näkee mitä sieltä löytyy. Ventolla ajaa rauhallista kaupunkiajoa 400km tankilla (55L) .
Muijan vento menee koodakseen huomenna niin näkee mitä sieltä löytyy. Ventolla ajaa rauhallista kaupunkiajoa 400km tankilla (55L) .
Viimeksi muokannut -jarkko-, 24.11.2006 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulutus..
Mulla on kans golf 3 ja 2.0 8v eli se 2E malli.. Mulla on kans kulutukset ollu ehkä jotain yli 10 sekalaisessa ja 8-9 maantiellä ja oon miettiny et mitäköhän on vikana koska ei normaalilta tunnu..
Miten nuo vikakoodit ja muut saa näkyviin?? Tarviiko käytää korjaamolla vai?? Ja miten tollaset anturiviat ja lambda viet saa näkyviin?? Tuleeko koneelle aina vikakoodi?? Kiitos avusta tyhmälle... :)
Miten nuo vikakoodit ja muut saa näkyviin?? Tarviiko käytää korjaamolla vai?? Ja miten tollaset anturiviat ja lambda viet saa näkyviin?? Tuleeko koneelle aina vikakoodi?? Kiitos avusta tyhmälle... :)
Haulla löytyy aiheesta ja korjaamokäynnillä selviää vikakoodit ja niiden merkitys. Kumma juttu vaan että mittaristoon ei syty minkäänlaista merkkivaloa jos jotain vikaa (paitsi lämpö ja öljyvalo). Kaveri vaihtoi astraan koneen ja ajeli ilman lohkolämppäriä pari viikkoa, kun sitten kytki lämmittimen niin mittaristoon syttyi heti merkkivalo joka poistui kun sammutti auton ja käänsi virrat pois, eli ajotietokone luullakseni kuittasi kytkennän.
Vento oli myös vikakooditarkistuksessa mutta mitään ei ollut, farkku menee viikon päästä testeriin.
Vento oli myös vikakooditarkistuksessa mutta mitään ei ollut, farkku menee viikon päästä testeriin.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 28.11.2006 9:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän liippaa alkuperäisestä aiheesta mutta mistä voisi lähteä etsimään vikaa -96 passatin suurehkoon kulutukseen? Koneena 1.8 bensavapari ja syö yli 10l/sadalle, pienellä paikkakunnalla ei voi edes ajaa kunnon ruuhkassa eli kaupunkiajolla tuo tuskin selittyy. Auto ei haise bensalle, jarrut laahaa päällä jne. Muuten kyllä tuntuu toimivan hyvin verrattuna 1.6 kaasari carinaan.
Vikakoodien tarkistus ja jos ok niin se on sitten siinä, tässä on nyt tietoa viidestä volkkarista (4 ventoa ja golf3) joilla tuo kulutus seka-ajolla on hieman yli 10L luokkaa eli alle sen pääsemisestä on paskapuhetta, nämä siis 1.8 AAM 55-66 kw koneilla.
Ja tuo vikavalon syttyminen astrassa tulu heti lohkolämppärin kytkemisen jälkeen. Ihme juttu että volkkareihin ei ole saatu minkäänlaista "service control" valoa joka syttyis kun jotain ongelmaa koneessa.
Ja tuo vikavalon syttyminen astrassa tulu heti lohkolämppärin kytkemisen jälkeen. Ihme juttu että volkkareihin ei ole saatu minkäänlaista "service control" valoa joka syttyis kun jotain ongelmaa koneessa.
Ei mitenkään pahalla, mutta kovin paljon meitä paskanpuhujia tuntuu olevan liikkeellä :)
Tai no, ei mulla seka-ajosta oo kokemusta tuolla golffilla, mutta kyllä toi 10l/100km tuntuu suurelta. 9l/100 km pitäisin vielä normaalina. En tiiä sitte, jos teilläpäin on kerran 5 ja kaikissa sama kulutus. Täytyy olla olosuhteissa tai kuskeissa tai jossain eroa. Ei ne nyt kaikki voi hajalla olla, varsinkaan jos ne pelaa muuten ok. Ehkei kannata ressata enempää, ei muuta ku kovaa ajoa :) Bensaa saa pumpusta lisää.
Pitäis varmaan koittaa vaihtaa emännän kans autoa pariksi tankilliseksi, niin näkis mitä tuo kolopallo vie pätkäajossa. Ja Ventostaki sais karstat kyytiä ;)
Jos en väärin muista (mikä on täysin mahdollista) tuosta vikavalosta, niin taitaa sieltä mittaristosta löytyä paikka sille, mutta (yllättäen) polttimo puttuu. Tiä saisko tuon pelaamaan vain polttimon laittamalla, niinku bensavalonkin.
Tai no, ei mulla seka-ajosta oo kokemusta tuolla golffilla, mutta kyllä toi 10l/100km tuntuu suurelta. 9l/100 km pitäisin vielä normaalina. En tiiä sitte, jos teilläpäin on kerran 5 ja kaikissa sama kulutus. Täytyy olla olosuhteissa tai kuskeissa tai jossain eroa. Ei ne nyt kaikki voi hajalla olla, varsinkaan jos ne pelaa muuten ok. Ehkei kannata ressata enempää, ei muuta ku kovaa ajoa :) Bensaa saa pumpusta lisää.
Pitäis varmaan koittaa vaihtaa emännän kans autoa pariksi tankilliseksi, niin näkis mitä tuo kolopallo vie pätkäajossa. Ja Ventostaki sais karstat kyytiä ;)
Jos en väärin muista (mikä on täysin mahdollista) tuosta vikavalosta, niin taitaa sieltä mittaristosta löytyä paikka sille, mutta (yllättäen) polttimo puttuu. Tiä saisko tuon pelaamaan vain polttimon laittamalla, niinku bensavalonkin.
Viikonlopun aikana tuli käytyä Tampereella, yhteensä 400km maantie -ajoa ja jonkin verran (30km) kaupunkiajoa paikan päällä. Keskikulutus näytti 6.7l /100km koko reissulta.
Ajotavalla on myös suuri merkitys kulutuksessa, samaten jos on liian vähän ilmaa renkaissa, jarrut laahaa, suksiboksi/telineet katolla jne..
Ajotavalla on myös suuri merkitys kulutuksessa, samaten jos on liian vähän ilmaa renkaissa, jarrut laahaa, suksiboksi/telineet katolla jne..
Kyllä tolla tarvittaessa pääsee melko pienelläkin kulutuksella. Lähes päivittäin tulee kuljettua 25km (5 km kaupunkiajoa, 20km maantietä) kouluun. "Ennätys" ajotietokoneen mukaan tällä matkalla on 6,4 l/100km. Pelkässä kaupunkiajossa max. 10 l/100km mutta tohon saa jo polkea. Tiedä sitten paljonko se tietokone heittää. Vertailukelposia lukemia kuitenkin.
Mulla on työmatka 12.5 km yhteen suuntaan ja noin 2km matkalla 4 liikennevalot joiden jälkeen ohitustietä jolla 80km/h nopeusrajoitus.
Muijalla työmatka 5-6km, 4 liikennevalot ja ajo kaupungin läpi 40km/h eli kierrokset ei juuri yli 3000. Viimeisin saavutus ventolla 390km/50L.
No farkku perjantaina testeriin paikalliselle huoltamolle josta hyvät laitteet löytyy, tämäkin hupi maksaa 60e/tunti.
Muijalla työmatka 5-6km, 4 liikennevalot ja ajo kaupungin läpi 40km/h eli kierrokset ei juuri yli 3000. Viimeisin saavutus ventolla 390km/50L.
No farkku perjantaina testeriin paikalliselle huoltamolle josta hyvät laitteet löytyy, tämäkin hupi maksaa 60e/tunti.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 28.11.2006 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Suosittelisin viemään tämänikäisiä autoja ihan perus autosähkökorjaamolle taikka johonkin pajalle mistä löytyy pakokaasutesterit + sytytyksen tarkistus yms vastaavat vempeleet. Tuo yksipisteruutta on kumminkin vielä senverran sankavitunaikaista tekniikkaa että ainakaan itse en merkkiliikkeen valohoidosta ala maksamaan. Kumminkaan ihmeempiä vikakoodeja ei välttämättä löydy laitteesta vaikka olis isompaakin vikaa. Tuntuu tuo merkkihuollon kiinnostuskin olevan hiukan vähänlaista ilman varsinaisia vikakoodeja alkaa vanhempaa autoa tutkimaan.
Itse painiskelin tuon passatin(RP) bensankulutusongelmien kanssa tuossa pitkin syksyä ja nyt alkaa kulutuslukemat olemaan jo aika siedettävällä tasolla. Alunperin kulutus oli luokkaa 20 l/100 km ja on pudonnut tuosta lukemiin 8-8.5 l/100km mikä on vissiin ihan kohtuullista kaupunki ajossa. Montaa tankillista ei ole vielä tullut ajettua, noissa passateissa kun tuo tankin koko on semmoinen "vähintäänkin riittävä" :)
Pääasiassa ongelmana mulla oli erinäiset pienet alipaine + imuvuodot + oikutteleva lambda-anturi ja sytytyskin oli ihan riittävästi vidullaan.
Itse painiskelin tuon passatin(RP) bensankulutusongelmien kanssa tuossa pitkin syksyä ja nyt alkaa kulutuslukemat olemaan jo aika siedettävällä tasolla. Alunperin kulutus oli luokkaa 20 l/100 km ja on pudonnut tuosta lukemiin 8-8.5 l/100km mikä on vissiin ihan kohtuullista kaupunki ajossa. Montaa tankillista ei ole vielä tullut ajettua, noissa passateissa kun tuo tankin koko on semmoinen "vähintäänkin riittävä" :)
Pääasiassa ongelmana mulla oli erinäiset pienet alipaine + imuvuodot + oikutteleva lambda-anturi ja sytytyskin oli ihan riittävästi vidullaan.
nyt on itselläkin kulutukset olleet matkaajoa100km20kmkaupunkia parhaillaan 6.2litraa sadalla. välillä tulee ihan kunnon vedätyksiä tehtyä ohituksissa.. mielenkiintoinen toi kone kun heittelee kulutukset noin paljon..
ja tankkiin olen saanut menemään vain 45litraa bensaa maksimissaa, ja mittari ei näytä ikinä maksimia..
ja tankkiin olen saanut menemään vain 45litraa bensaa maksimissaa, ja mittari ei näytä ikinä maksimia..
ässä on nyt tietoa viidestä volkkarista (4 ventoa ja golf3) joilla tuo kulutus seka-ajolla on hieman yli 10L luokkaa eli alle sen pääsemisestä on paskapuhetta, nämä siis 1.8 AAM 55-66 kw koneilla.
Kyllä vie bensaa paljo noi teidän autot. Ymmärsinkö oikein että Ventolla paras tulos 390km/tankillisella?
Mun oma VR6 vie noin 10l/100km yleensä on tankissa vielä jotain 10litraa kun tankkaan ja ajettu lähemmäs 500km,55 litran tankki on mullakin. Aika ihme jos litraista isompi kone kuluttaa saman verran. Mun golffi ja sun muijan vento varmaan painaa lähemmäs yhtä paljon ku toi veeärrän kone ei oo mikään kevyt:)
Jos auto kuluttaa paljon niin kyllä sille kulutukselle pitää saada jotain vastinettakin, noi 1.8 koneet ei kyllä mitään raketteja oo:)
Kyllä, muija ventuskalla kaupunkiajoa pöristelee ja yli 400km ei olla tankillisella päästy mutta huoltamolle testeriin ovat kummatkin meidän volsut menossa, farkku perjantaina.
Jännä juttu kun työkaverilta kulutuksesta kysyin ja jolla on -91 jetta samalla koneella niin sillä ajaa 600km tankillisella kivutta, tankki 55L ja jetan mittarissa hieman alle 400tkm.
Jännä juttu kun työkaverilta kulutuksesta kysyin ja jolla on -91 jetta samalla koneella niin sillä ajaa 600km tankillisella kivutta, tankki 55L ja jetan mittarissa hieman alle 400tkm.
Farkku oli aamulla testerissä (bosch service) ja kaikki ok. Asentajan mukaan ihan normaalia jos kaupunkipyörityksessä kulutus pyörii 10L tuntumassa eli aika taloudellinen oli -77 2.2L koneella oleva lavettidiiseli joka vei saman ja jotkut ovat päässeet jopa alle tuon. Tankilla ajettu nyt 460km ja viisari puna-alueen alussa.
Turha tuota muijan ventoa on testeriin viedä, saman se kuluttaa, ehkä enemmän. Tässä kannataa jo harkita paljonko vuodessa ajaa että diiseli kannattaa.
Turha tuota muijan ventoa on testeriin viedä, saman se kuluttaa, ehkä enemmän. Tässä kannataa jo harkita paljonko vuodessa ajaa että diiseli kannattaa.
Tankkasin perjantaina 1.12 tankin täyteen ja lauantaina käväsin pohjanmaan lakeuksilla eli matka-ajoa 80km/h 5-vaihteella kierrokset 2200-2500, mittariin tuli 150km ja tankin viisari heilahti ekalle paksulle viivalle täyden jälkeen. Tämän jälkeen kaupunkisahausta ja nyt 5.12 mittarissa 250km ja puoli tankkia lähenee eli 300km pääsee vaikka osa ajettiin matka-ajoa eli kummastuttaa kun sama kulutus matka sekä kaupunkiajossa. Huollossa ei vikakoodeja, kaikki arvot hyvät, kaikki toimii ok. Tulpat on vaihdettu keväällä, ilmanputsari loppukesällä, nyt vaihdan kumpaankin volsuun jakajan kannet + pyörijät.
Kerrottakoon nyt tähän väliin, että 27.11. umppasin Jalasjärvellä tankin täyteen. Ajettiin suorinta reittiä Helsinki-Vantaan Lentoparkkiin. Seuraavaksi liikkeelle 6.12. klo 4, Kotkaan nukkumaan. Tähän asti ajonopeudet olivat 10-20 yli rajotusten, paitsi Parkano-Tampere välin kun on niitä tanan kameroita. Kotkasta lähdettiin sitten 6.12. takas kotiin Kouvola-Lahti-Tampere reittiä koko matka about rajoitusten mukaan. Tämä reissu meni tankillisella, mittari oli jossain hiukan punasen yläpuolella ja matkaa kerty joku 840 km. Seuraavana päivänä samalla pumpulle ja samalla lailla tankaten (yhtä paskassa kelissä) ja kulutus oli ~6.4l/100km. Että kyllä nämä nyt perkele ainakin tätä matkaa menee riittävän vähällä.
Minkäslaisia renkaita teillä niissä muuten on? Mulla oli syksyllä pari viikkoo alla barumin kesäpallot ja sillon kyllä tuntu, että bensaa palo, vaikka oli samaa kokoakin (175/65-R14), kuin hakkapelitta 1:t, joilla ajoin kesän ilman nastoja. En tiä sitte tarkemmin, kun en tuolla välillä saanut tehtyä minkäänlaista suuntaa antavaakaan mittausta. Nykyset talvipallot on Contin CVC3:t 175/70-R14, joilla siis tuo viimesin ruuhkasuomen reissukin tehtiin.
Minkäslaisia renkaita teillä niissä muuten on? Mulla oli syksyllä pari viikkoo alla barumin kesäpallot ja sillon kyllä tuntu, että bensaa palo, vaikka oli samaa kokoakin (175/65-R14), kuin hakkapelitta 1:t, joilla ajoin kesän ilman nastoja. En tiä sitte tarkemmin, kun en tuolla välillä saanut tehtyä minkäänlaista suuntaa antavaakaan mittausta. Nykyset talvipallot on Contin CVC3:t 175/70-R14, joilla siis tuo viimesin ruuhkasuomen reissukin tehtiin.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16.6.2006 11:37
eihän tolla hall anturilla oo mitään tekemistä pensankanssa .
itellä kun vaihoin moottoriin ton veten lämpötila-anturin ja tuon lampra anturin niin alkoi pelittämään , yhtäkkii kulutus pompsahti yli 10 litraa satasella ja noi päästöt oli luokkaa 10 kertaset niinkuin rikkaat.
nyt kylläkin iski tallissa vika et ei käyntiin lähe ollenkaan mut huolto on tilattu.
itellä kun vaihoin moottoriin ton veten lämpötila-anturin ja tuon lampra anturin niin alkoi pelittämään , yhtäkkii kulutus pompsahti yli 10 litraa satasella ja noi päästöt oli luokkaa 10 kertaset niinkuin rikkaat.
nyt kylläkin iski tallissa vika et ei käyntiin lähe ollenkaan mut huolto on tilattu.
Hall anturi sijaitsee virranjakajan kyljessä ja jos se on paskana niin tietääkseni ei lähe käyntiin, jos vikakoodien tarkistuksessa ilmoittaa hall anturista niin se on normaalia jos auto ei ole käynnissä. Mun mielestä ihmeellisesti vaikuttaa säät näiden bensavehkeiden kulutukseen, jos pikkusenkin pakkasta niin tankin viisari siirtyy hyvin nopeasti punaselle päin, vanhas kiisselissä oli aivan sama mikä keli tai kuinka lujaa ajettiin, kumminkin vei aina saman.
No lastaappa volkkariin porukkaa hytti täyteen ja kärry perään niin veikkaampa että alkaa kulutus olla 20L tuntumassa, mersulla oli aivan sama ajoiko yksin vai ei ja säällä ei ollut mitään vaikutusta eli -20 pakkasilla kulutus oli sama, koneena kuitenkin 2.2L ja painoa pikkusen enemmän kuin volsullla. Koitappa ajaa motarilla kolmosella kaasu pohjassa (vastaa mersun huippuja) muutama kilometri ja kato mitä volsu vie. Muijan vento vie 10-12L kaupunki sahauksessa ja vaikka kuinka mersua rankasin niin ei yli 10L eli tankki veti 60L ja sillä ajoi helposti 600km vaikka auto oli 70-luvulta eli mielestäni volkkari ei ole paljoakaan kehittynyt noista ajoista kun 1.8 koneinen on saman tehoinen ja vie saman.
No voi sitä toki halutessaan vaihtaa 90-luvun puolivälin 1.8 foordiin tai sitikkaan, mutta uskallan melkein luvata, että ei se kulutus niissä ole yhtään sen kummoisempi.
Jos haluaa vähempijanoisen bensakoneen, niin kannattaa mielummin hakea lainaa ja satsata johonkin 2000-luvun kaksilitraiseen tai pienempään bensaturboon. Ei se yhdistetty kyllä niissäkään kovin monessa alle kahdeksan litran mene.
Oma -84 1.3 vie huimalla reilun 800kg massallaan seka-ajossa reilu 8 litraa kesällä ja talvella päälle 12 litraa satkulla. Pienemmälläkin varmaan pääsisi, jos malttaisi tuon nelilovisen vaihdeaskin kanssa ajaa motarillakin 80km/h normaalin >140km/h sijasta. Jenkoja nimittäin löytyy naapurillekin lahjoitettavaksi noissa moottoritienopeuksissa.
Jos haluaa vähempijanoisen bensakoneen, niin kannattaa mielummin hakea lainaa ja satsata johonkin 2000-luvun kaksilitraiseen tai pienempään bensaturboon. Ei se yhdistetty kyllä niissäkään kovin monessa alle kahdeksan litran mene.
Oma -84 1.3 vie huimalla reilun 800kg massallaan seka-ajossa reilu 8 litraa kesällä ja talvella päälle 12 litraa satkulla. Pienemmälläkin varmaan pääsisi, jos malttaisi tuon nelilovisen vaihdeaskin kanssa ajaa motarillakin 80km/h normaalin >140km/h sijasta. Jenkoja nimittäin löytyy naapurillekin lahjoitettavaksi noissa moottoritienopeuksissa.
Minä en lainaa autoon ota, järkevämpiäkin sijoituskohteita on. Seuraava pirssi tulee olemaan -80 luvulta tai cambäkki 70-luvun tähtinokkaan. Katotaan nyt, kesällä volsulla ajot vähenee kun mopoilukelit alkaa ja harrasteauton saan hommattua. Pieni pettymys tuo volsu on mutta nyt sevisi miksi ne on halvempia verrattuna muiden merkkien vastaavaan vuosimalliin.
Eikös se sun mersus ollu riisseli? Vai oliko se eri mersu?
Tuon ajan VW-diesel (aaz) vie kuitenkin siinä 5-6l/100km.
Ja miksi se nyt on niin karsee pettymys jos 10 vuottta vanhassa reilusti yli 200tkm ajetussa autossa on joitain vikoja? Etkös sä nyt pääasiassa kuluvia osia oo siihen vaihtanut?
Ja jos tuo kulutuskin rupee asettumaan. Ettei sekin olsi siitä kiinni, että vanha omistaja on ajanu kuin vanhat mummot ja kone on tukossa. Mullakin kone piti ihme klonkutusta välillä ensialkuun, mutta sit ku anto kenkää reippaammin, taka-ajatuksena, että äänet loppuu tai kone hajoaa (jep, autoliikkeestä ostettu -> virhevastuu ja tuumasivat jotta eivät tee mitään, jos ei hajoa), niin klonksutteet loppu.
Ei muutamalla tonnilla viatonta autoa saa! Tai emmä siitä 70-luvun mersusta tiiä, mutta mieluummin kuitenkin ajan 90-luvun volkkarilla IMHO. Mutta eipä noista muutaman tonnin, jo kilometrejä nähneistä autoista yleensä oo edellinen omistaja suuremmin huolta pitäny, ajattelevat vain, että vaihdetaan sitten kun rupee vikoja olemaan liikaa. Tuollanen sitä vaan täytyy köyhän sitten ostaa, mutta kun siihen malttaa joitain satasia laittaa korjauksiin, niin siitä saa kelpo pelin. Tuskin sunkaan sitä enää kannattaa vaihtaa, saat vain samanlaisen romun, mistä pitää vikoja korjata. Ei ne vanhan auton viat toiseen vanhaan vaihtamalla korjaannu.
Ei sitte herneitä mistään ;)
E: Mihis merkkin verrattuna ne muka halvempia on?
Tuon ajan VW-diesel (aaz) vie kuitenkin siinä 5-6l/100km.
Ja miksi se nyt on niin karsee pettymys jos 10 vuottta vanhassa reilusti yli 200tkm ajetussa autossa on joitain vikoja? Etkös sä nyt pääasiassa kuluvia osia oo siihen vaihtanut?
Ja jos tuo kulutuskin rupee asettumaan. Ettei sekin olsi siitä kiinni, että vanha omistaja on ajanu kuin vanhat mummot ja kone on tukossa. Mullakin kone piti ihme klonkutusta välillä ensialkuun, mutta sit ku anto kenkää reippaammin, taka-ajatuksena, että äänet loppuu tai kone hajoaa (jep, autoliikkeestä ostettu -> virhevastuu ja tuumasivat jotta eivät tee mitään, jos ei hajoa), niin klonksutteet loppu.
Ei muutamalla tonnilla viatonta autoa saa! Tai emmä siitä 70-luvun mersusta tiiä, mutta mieluummin kuitenkin ajan 90-luvun volkkarilla IMHO. Mutta eipä noista muutaman tonnin, jo kilometrejä nähneistä autoista yleensä oo edellinen omistaja suuremmin huolta pitäny, ajattelevat vain, että vaihdetaan sitten kun rupee vikoja olemaan liikaa. Tuollanen sitä vaan täytyy köyhän sitten ostaa, mutta kun siihen malttaa joitain satasia laittaa korjauksiin, niin siitä saa kelpo pelin. Tuskin sunkaan sitä enää kannattaa vaihtaa, saat vain samanlaisen romun, mistä pitää vikoja korjata. Ei ne vanhan auton viat toiseen vanhaan vaihtamalla korjaannu.
Ei sitte herneitä mistään ;)
E: Mihis merkkin verrattuna ne muka halvempia on?
Pieni pettymys tuo volsu on mutta nyt sevisi miksi ne on halvempia verrattuna muiden merkkien vastaavaan vuosimalliin.
E: Mihis merkkin verrattuna ne muka halvempia on?
Mietin tässä ihan samaa.
~150tkm ajettu 1.8 -97 Vento kun maksaa nettiautossa keskimäärin ~7500€.
Samalla rahalla näyttäisi saavan esim. 200tkm ajetun -00 2.0 HDI Xsaran tai sitten vastaavan kuin Vento, mutta 2-3 vuotta tuoreemman auton.
Fordilta löytyy tuohon rahaan vm -99-00 farkku-Focuksia 100-150tkm ajettuina.
Nissan -osastolta löytyy esimerkiksi 124tkm ajettu -00 Primera.
Oli miten oli, omasta mielestäni 20 vuotta nuoremman Volkkarin ominaisuudet peittoaa vastaavalla suorituskyvyllä varustetun 70-luvun Mersun mennen tullen, jopa kulutuksen osalta. Tuossahan pitää melkein verrata 250 Mersua 1.8 66kW Ventoon, joilla suorituskyky on aikalailla samaa tasoa, kiihtyvyydessä eroa hiukan reilu sekunti Mersun hyväksi, tosin siinä on tehojakin ~40kW enemmän. Ventossa siitä huolimatta kuitenkin 4 litraa pienempi yhdistetty kulutus. Sitä taas en osaa sanoa, paljonko sisätiloissa ja mukavuudessa on eroa vaikka GL Venton ja 123 Mersun välillä.
Jarkon Golfin kulutuksenkin saisi omasta mielestäni tiputettua ainakin parilla litralla ennenkaikkea ennakoivalla ajotavalla, moottorijarrutusten määrän maksimoinnilla, lambdan ja lämpöantureiden vaihdolla sekä mahdollisesti ruiskun tarkastuksella, ettei ole jumahtanut auki. Kympin kulutus on varmasti normaalia huolettomalla ajotyylillä, mutta kyllä se tarpeen vaatiessa pitäisi sinne seitsemään tai kahdeksaan litraan saada tippumaan.
Kalliita ventoja teillä kun täällä pohjanmaalla 95-97 venton saa 5000e, esim muijan 135tkm ajettu -96 5600e ja tuo mun farkku 5000e. Kyllä nuo kummatkin volsut hyvin on pidetty. Yllätyin vain noista lastenvioista vähäisistä kilometereistä huolimatta. Vuoden mietin merkkiä johon mersun jälkeen vaihdan ja volsua ajattelin kokeilla, mersussa oli 400tkm mittarissa kun myin mutta täysin toimiva ja erittäin luotettava kulkine. Farkkuhan oli just testerissä jossa luettiin vikakoodit ja tarkistettiin kaikki pakokaasuarvoista sytytykseen ja mitään vikaa ei ole, kaikki arvot erittäin hyvät. Tämäkin lysti maksoi 60e. Mutta eiköhän tämä aihe ollut tässä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=717394
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1063459
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=973567
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1002844
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1054292
Halpaa kuin saippua :D
Saatan olla väärässäkin, mutta käsittääkseni tuon ikäisissä autoissa on vielä aika liuta mahdollisia vikakohteita, jotka eivät pahemmin itsestään ilmoittele VAG-Comilla tms. kyseltäessä. Taitaa olla aika pitkälti yleismittari ja "vaihda-ja-toivo-että-vika-oli-tässä-osassa" -menetelmä ystäviä vielä tuonkin ikäisissä autoissa. Neloskorisesta Golfista ja eteenpäin alkaakin sitten aika pitkälti uusi sivu tekniikan suhteen.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1063459
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=973567
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1002844
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1054292
Halpaa kuin saippua :D
Saatan olla väärässäkin, mutta käsittääkseni tuon ikäisissä autoissa on vielä aika liuta mahdollisia vikakohteita, jotka eivät pahemmin itsestään ilmoittele VAG-Comilla tms. kyseltäessä. Taitaa olla aika pitkälti yleismittari ja "vaihda-ja-toivo-että-vika-oli-tässä-osassa" -menetelmä ystäviä vielä tuonkin ikäisissä autoissa. Neloskorisesta Golfista ja eteenpäin alkaakin sitten aika pitkälti uusi sivu tekniikan suhteen.
^hoh, no ei kukaa noista nyt oikeasti maksa tuommoisia summia. johan tuohon hintaa saa valita borankin
esim. http://www.nettiauto.com/1054898 ja reilusti halvempiakin näkyy olevan
sori OT, mut näköjään tää topicci menny semmoseks jo tokasta postauksesta alkaen.. :)
esim. http://www.nettiauto.com/1054898 ja reilusti halvempiakin näkyy olevan
sori OT, mut näköjään tää topicci menny semmoseks jo tokasta postauksesta alkaen.. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa