Eli pitäis saada tietää minkä kokoiset hihnapyörät kuuluu olla -89 16v golffissa.
Tarttis tietää laturi kaikki mitkä tehostetussa on.. en muista monta niitä oli.
Ainakin tehostaja, laturi ja kampuran päässä oleva.
Taisi olla joku muukin pyörä vielä ohjaamassa.
Ongelma tämä:
Kovaa ajaessa (lue: pitkään +200km/h) tehostajan paine letku menee poikki aivan tehostajan vierestä.
Nimenomaan vielä se rautaputki osuus.
Kävin aikaisemmin hakemassa uuden letkun ja laitoin kiinni. Nyt ensimmäinen kova ajo ja naks poikki ja öljyt pihalle.
Samalla ostin uuden hihnan niin ei menny rullien ympärille.
Joten epäilys että joku rullista on liian suuri. En kyllä tiedä oisko vaikutusta noin päin.
Eli keräisi enemmän painetta ja naks putki rikki kovassa ajossa.
PS. En kaipaa viisasteluja kotipoliiseilta kovista nopeuksista.
mk2 golf tehostajan letkun vaihtoa..
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 golf tehostajan letkun vaihtoa..
Viimeksi muokannut hb81, 15.9.2006 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuuluuko kääntäessä kun ajaisit Åkermania, eli pumppu pumppaa todella
kovalla paineella?
Tässä ois nämä pyörät:
Hihna yksi pyörittää laturia:
027 105 243 = alapään hihnapyörä värinän vaimentimella
026 903 119 tai 026 903 119 B = laturin (riippuu laturista)
Hihna kaksi pyörittää vesipumppua ja tehostinta:
026 105 255 D = alapään hihnapyörä
027 121 031 A = vesipumppuun
027 145 255 = tehostimeen
Tarvike remmit on muistaakseni myös leveämmät.
kovalla paineella?
Tässä ois nämä pyörät:
Hihna yksi pyörittää laturia:
027 105 243 = alapään hihnapyörä värinän vaimentimella
026 903 119 tai 026 903 119 B = laturin (riippuu laturista)
Hihna kaksi pyörittää vesipumppua ja tehostinta:
026 105 255 D = alapään hihnapyörä
027 121 031 A = vesipumppuun
027 145 255 = tehostimeen
Tarvike remmit on muistaakseni myös leveämmät.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ekaks tulis mieleen että sulla tulee varmaankin ulkopuolista rasitusta niihin servon putkiin. Voisikohan sulla moottori-laatikkoyhdistelmä kääntyä suuren rasituksen alaisena niin paljon että niillä letkuilla/putkilla ei olisi riittävästi vapaata tilaa.
Jos se putki paineesta johtuen hajoaisi niin eikös se halkeaisi pikemminkin? Etummainen moottorinkannake viallinen?
Jos se putki paineesta johtuen hajoaisi niin eikös se halkeaisi pikemminkin? Etummainen moottorinkannake viallinen?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
hihna on oikea.. tarkistin kyllä. Noi omat vian aiheuttajat on omia olettamuksia.
Letkuhan on kiinni koneessa eli ainut missä se ei ole kiinni mikä ei ole koneessa on hammastanko.
Ja se on toinen kiinnityspää. Luulisin että pääsee liikkumaan ihan tarpeeksi. Todennäköisesti voi olla myös valmistusvika.
Takuuseen menee joten ei sen puoleen rasita lompakkoa.
Yritän tässä vaan pohtia ettei vika uusiudu jonkun muun vian aiheuttamana.
Edellinen letku meni putken kohdalta halki.. tämä uusi meni kokonaan juuresta poikki. Eli siitä mutterin kohalta.
Ja kyllähän suomen moottoritietkin on melko mutkaisia noissa nopeuksissa.
Ei kuulu ääntä pumpusta. Se olikin hieman outoa. Tosin siellä taisi olla vielä öljyä säiliössä.
Yhden pysähdyksen aikana lähin risteyksestä kääntymään niin hieman helpommin kääntyi mutta taas jäykkeni. Onkohan sitten sen jälkeen vasta menny poikki asti.
Keskiviikkona tulee uusi letku ja lauantaina menen asentamaan.
Jos jollakin on vielä arvauksia mistä johtuu tämä vika niin eikun postaamaan.
Asennuksen jälkeen palaan viimeistään asiaan kun olen tutkinut paikkoja.
Letkuhan on kiinni koneessa eli ainut missä se ei ole kiinni mikä ei ole koneessa on hammastanko.
Ja se on toinen kiinnityspää. Luulisin että pääsee liikkumaan ihan tarpeeksi. Todennäköisesti voi olla myös valmistusvika.
Takuuseen menee joten ei sen puoleen rasita lompakkoa.
Yritän tässä vaan pohtia ettei vika uusiudu jonkun muun vian aiheuttamana.
Edellinen letku meni putken kohdalta halki.. tämä uusi meni kokonaan juuresta poikki. Eli siitä mutterin kohalta.
Ja kyllähän suomen moottoritietkin on melko mutkaisia noissa nopeuksissa.
Ei kuulu ääntä pumpusta. Se olikin hieman outoa. Tosin siellä taisi olla vielä öljyä säiliössä.
Yhden pysähdyksen aikana lähin risteyksestä kääntymään niin hieman helpommin kääntyi mutta taas jäykkeni. Onkohan sitten sen jälkeen vasta menny poikki asti.
Keskiviikkona tulee uusi letku ja lauantaina menen asentamaan.
Jos jollakin on vielä arvauksia mistä johtuu tämä vika niin eikun postaamaan.
Asennuksen jälkeen palaan viimeistään asiaan kun olen tutkinut paikkoja.
Nyt on asennettu uusi letku eikä mitään havaintoa miksi se vanha meni poikki.
Veikkaukset kohdistuu asennus mokaan eli oon aikasemman vääntänyt liian kireälle.
Siellähän on tiiviste kanssa joten ei varmaan hampaat irvessä tartte vääntää =)
Oli murtunu juuri siitä huulloksen kohdalta. Ehkä kiristys vaiheessa jo murtunut vähän?!?
Sitten yksi pultti puuttui kokonaan tehostajasta. Eli se alla oleva mikä kiristää sen jonkun jalan läpi tukevammin kiinni.
Jos vaikka nyt pelittäis vähän pidempään.
Veikkaukset kohdistuu asennus mokaan eli oon aikasemman vääntänyt liian kireälle.
Siellähän on tiiviste kanssa joten ei varmaan hampaat irvessä tartte vääntää =)
Oli murtunu juuri siitä huulloksen kohdalta. Ehkä kiristys vaiheessa jo murtunut vähän?!?
Sitten yksi pultti puuttui kokonaan tehostajasta. Eli se alla oleva mikä kiristää sen jonkun jalan läpi tukevammin kiinni.
Jos vaikka nyt pelittäis vähän pidempään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa