mk2 golf tehostajan letkun vaihtoa..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

mk2 golf tehostajan letkun vaihtoa..

ViestiKirjoittaja hb81 » 11.9.2006 19:49

Eli pitäis saada tietää minkä kokoiset hihnapyörät kuuluu olla -89 16v golffissa.
Tarttis tietää laturi kaikki mitkä tehostetussa on.. en muista monta niitä oli.
Ainakin tehostaja, laturi ja kampuran päässä oleva.
Taisi olla joku muukin pyörä vielä ohjaamassa.

Ongelma tämä:
Kovaa ajaessa (lue: pitkään +200km/h) tehostajan paine letku menee poikki aivan tehostajan vierestä.
Nimenomaan vielä se rautaputki osuus.
Kävin aikaisemmin hakemassa uuden letkun ja laitoin kiinni. Nyt ensimmäinen kova ajo ja naks poikki ja öljyt pihalle.
Samalla ostin uuden hihnan niin ei menny rullien ympärille.
Joten epäilys että joku rullista on liian suuri. En kyllä tiedä oisko vaikutusta noin päin.
Eli keräisi enemmän painetta ja naks putki rikki kovassa ajossa.

PS. En kaipaa viisasteluja kotipoliiseilta kovista nopeuksista.
Viimeksi muokannut hb81, 15.9.2006 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 11.9.2006 21:09

Kuuluuko kääntäessä kun ajaisit Åkermania, eli pumppu pumppaa todella
kovalla paineella?
Tässä ois nämä pyörät:

Hihna yksi pyörittää laturia:
027 105 243 = alapään hihnapyörä värinän vaimentimella
026 903 119 tai 026 903 119 B = laturin (riippuu laturista)

Hihna kaksi pyörittää vesipumppua ja tehostinta:
026 105 255 D = alapään hihnapyörä
027 121 031 A = vesipumppuun
027 145 255 = tehostimeen

Tarvike remmit on muistaakseni myös leveämmät.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.9.2006 21:27

Jos voidaan olettaa että et tuossa nopeudessa kääntele rattia laidasta laitaan niin ei kai pumpun pitäis tehdä painetta lähes ollenkaan?

Ettei olis jossain muualla vika.

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 11.9.2006 21:38

Ekaks tulis mieleen että sulla tulee varmaankin ulkopuolista rasitusta niihin servon putkiin. Voisikohan sulla moottori-laatikkoyhdistelmä kääntyä suuren rasituksen alaisena niin paljon että niillä letkuilla/putkilla ei olisi riittävästi vapaata tilaa.
Jos se putki paineesta johtuen hajoaisi niin eikös se halkeaisi pikemminkin? Etummainen moottorinkannake viallinen?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.9.2006 21:43

Niin, ja onko jotai syytä olettaa että olis vääränkokoiset hihnapyörät?

Ihan hyvin sulle on voitu myydä väärä hihna. Ei tarvi olla paljoa lyhyempi kun ei mee paikalleen.

Ja ei se varmaan muutenkaan olis nopeudesta kiinni vaan kierroksista jos pumppu pyöris liikaa ja tekis ylipainetta.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 11.9.2006 22:21

hihna on oikea.. tarkistin kyllä. Noi omat vian aiheuttajat on omia olettamuksia.
Letkuhan on kiinni koneessa eli ainut missä se ei ole kiinni mikä ei ole koneessa on hammastanko.
Ja se on toinen kiinnityspää. Luulisin että pääsee liikkumaan ihan tarpeeksi. Todennäköisesti voi olla myös valmistusvika.
Takuuseen menee joten ei sen puoleen rasita lompakkoa.
Yritän tässä vaan pohtia ettei vika uusiudu jonkun muun vian aiheuttamana.

Edellinen letku meni putken kohdalta halki.. tämä uusi meni kokonaan juuresta poikki. Eli siitä mutterin kohalta.
Ja kyllähän suomen moottoritietkin on melko mutkaisia noissa nopeuksissa.
Ei kuulu ääntä pumpusta. Se olikin hieman outoa. Tosin siellä taisi olla vielä öljyä säiliössä.
Yhden pysähdyksen aikana lähin risteyksestä kääntymään niin hieman helpommin kääntyi mutta taas jäykkeni. Onkohan sitten sen jälkeen vasta menny poikki asti.

Keskiviikkona tulee uusi letku ja lauantaina menen asentamaan.
Jos jollakin on vielä arvauksia mistä johtuu tämä vika niin eikun postaamaan.
Asennuksen jälkeen palaan viimeistään asiaan kun olen tutkinut paikkoja.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 15.9.2006 19:50

Nyt on asennettu uusi letku eikä mitään havaintoa miksi se vanha meni poikki.

Veikkaukset kohdistuu asennus mokaan eli oon aikasemman vääntänyt liian kireälle.
Siellähän on tiiviste kanssa joten ei varmaan hampaat irvessä tartte vääntää =)
Oli murtunu juuri siitä huulloksen kohdalta. Ehkä kiristys vaiheessa jo murtunut vähän?!?

Sitten yksi pultti puuttui kokonaan tehostajasta. Eli se alla oleva mikä kiristää sen jonkun jalan läpi tukevammin kiinni.

Jos vaikka nyt pelittäis vähän pidempään.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 16.9.2006 0:29

Ovatko öljyt varmaan febin oikeat mallit? Ettei ole ollut jossain vaiheessa punaisia atf-öljyjä jotka olisivat liottaneet letkuista töhnää sinne hammastangon puolelle ja ne tukkisivat paikat ja paine nousisi liikaa?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 16.9.2006 11:49

Sillon ku ekan kerran meni letku niin en tiedä mitä ollut.. näytti vihertävältä.
Ostin vag tiskiltä oikeen purkin ja samaa tavaraa ostin nyt tokaan vaihtoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa