Kokemuksia kuluttajavalituslautakunnan päätöksistä...

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

pdbor
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.11.2005 19:12

Kokemuksia kuluttajavalituslautakunnan päätöksistä...

ViestiKirjoittaja pdbor » 1.9.2006 17:17

eli, ostin tuossa viime syksynä auton autoliikkeestä. Ennen kuin ostin auton, kyselin s-postilla liikkeestä mahdollisista lisävarusteista. Autossa kerrottiin olevan eberin lämmitin, mutta ilman kelloa...asia selvä, ymmärsin siis tietty että lämmitin löytyy (s-postissa todiste) no, seuraavana päivänä tehtiin kaupat. Talvi alkoi lähestyä ja halusin asennuttaa kellon siihen lämmittimeen, silloin tuli ilmi, että ko. autossa ei ole koko lämmitintä. Nyt olen valittamassa asiasta kuluttajavalituslautakuntaan. Mikähän sieltä mahtaa olla tuomio? Liikkeelle annettiin aikaa korjata asia, mut mitään ei kuulunut. Eli jos itse asennutan ja maksan lämmittimen+ asennuksen, niin saankohan koskaan rahojani takaisin...Vinkkejä? Kokemuksia päätöksistä? Kiitos.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.9.2006 17:59

Autossa on ollut liikkeen mukaan varuste, joka on merkittävästi vaikuttanut ostopäätökseen. Koska varustetta ei olekaan, tuotteessa on virhe, ja liikkeen on korvattava virhe joko asennuttamalla ko. varuste tai antamalla hinnanalennusta. Myös kaupan purku voi tulla kysymykseen.
Liikkeelle on kuitenkin annettava tilaisuus korjata virheensä. Mikäli näin ei käy, kannattaa alkaa konsultointi kuluttajaneuvojan kanssa.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 1.9.2006 18:01

Mut jos meet tuosta vaan asentamaan se itse et saa rahojasi pois, vaan liikkeen on se hoidettava noin kuin tuossa yllä on kirjoitettu!

pdbor
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.11.2005 19:12

ViestiKirjoittaja pdbor » 1.9.2006 18:07

Kuluttajaneuvoja antoi liikkeelle aikaa elokuun asentaa tuo laite autoon, mutta näin ei käynyt...Itsekin olen antanut liikkeelle aikaa korjata virheensä monta kuukautta, lopulta otin kuluttajaneuvojaan yhteyttä.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 1.9.2006 18:31

Seuraavaksi sitten alkaa sovittelu summasta millä virhe korjataan. Kuluttajaneuvoja voi tehdä suosituksen liikkeelle, jota useimmat liikket sitten noudattavat. Vaikuttaa vaan sen verran asialliselta liikkeeltä ettei tuskin hyvitystä heilahtaa. Sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä asia kuluttajavalituslautakuntaan joka antaa ratkaisun sitten tulevaisuudessa. Ikävä kyllä aikaa siihen ratkaisun antamiseen menee melko kauan. Jos firma jatkaa noin positiivisellä mielellä eteenpäin niin pahimmassa tapauksessa tuosta joutuu jatkaaman vielä oikeusasteille saakka.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 1.9.2006 20:22

Ja putiikki oli?

Migibo
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.3.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Migibo » 2.9.2006 20:11

Itse taistelin autokaupan kanssa vero asioista, valitus kuluttajavalituslautakuntaan ja arvio asian kestosta n.1v, no meni reilu 2 viikkoa ja rahat tuli tilille, eli voi ne asiat sitten joskus ratketa nopeastikin!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.9.2006 20:22

Se vaan pitää muistaa, että kuluttajavalituslautakunnan langettava päätöskään ei sido liikettä. Kun asia riitautetaan, eli viedään oikeuskäsittelyyn, alkaa rahaa palaa ja olisi hyvä olla ns. oikeassa, kun tuomiota julkistetaan, mutten saattaa koitua kalliiksi.

pdbor
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.11.2005 19:12

ViestiKirjoittaja pdbor » 2.9.2006 21:06

jos vaatisin kaupan purkua, paljon on auton arvon alennus (n. vuodessa) tuossa asiassa? autohan ei vastaa sovittua ja sitä mistä olen maksanut. olen siis ostanut ´virheellisen` tuotteen, se ei vastaa sovittua.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa