020-laatikon korvaaminen G2 gti:hin esim. 02A:lla.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

020-laatikon korvaaminen G2 gti:hin esim. 02A:lla.

ViestiKirjoittaja Golfster » 28.8.2006 21:23

Kilahti vuoden sisään jo toinen laatikko piristetystä -88 G2 gti:stä ja tarttis saada mielellään hieman jämympää/vähemmän ajettua laatikkoa tilalle niin mahtaakohan esim. 02a-tyypin laatikko mennä heittämällä paikoilleen? Mitkä mallit on varustettu täällä laatikolla ja onko g2:sen jälkeen vielä 020-laatikkoa käytetty esim. ventoissa? Onkohan muuten 2y-laatikko sisuskaluiltaan sen jämäkämpi kuin normaali 020-laatikko.Ajattelin vain, että kun hintaero on sen verran merkittävä ja normilaatikon vetolaipat ja kytkimenosat on nurkissa niin kannattaako välttämättä hommata 2y:tä? Jos jollain muuten pyörii autooni sopiva laatikko nurkissa niin saa tajota vaik privana.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 28.8.2006 21:31

020 -> 02A swapissa menee vaihtoon käsittääkseni seuraavat:

- kytkin
- laatikko vipuineen/vaijereineen
- vaihdekeppisydeemi kokonaisuudessaan
- polkimet, ainakin se kytkinpoljin
- vetarit (G60:n 02A:ssa ainakin eri pituiset kuin 020-laatikkoisissa)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 29.8.2006 5:26

Em. lisäksi
- vauhtipyörä
- startti

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 29.8.2006 6:15

Yhtä herkästi noi 2Y:t tuntuu hajoovan.
02A/02J swappi on kestävyyden lisäksi myös vaihtamisen mukavuuden kannalta hyvä vaihtaa. Noissa laatikoissa kun menee vaihteet paljon pehmeemmin ja mukavammin päälle

Listaan vielä pitää muistaa lisätä joko nestekytkin tai sitten pitää romikselta etsiä jostain 1.6:sta passatista vaijerikytkimen osat..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.8.2006 10:22

Kytkimen nyt ainakin pystyy muuttamaan vaijerikäyttöiseksi vaijerikytkimen hiluilla niin ei tarvitse polkimia vaihtaa. Ja eikös 02A:ta ole saanut myös vivustolla toteutetulla vaihteensiirrolla?

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 30.8.2006 14:46

Himputti ku tuo aikataulu on sen verran tiukka, et pitääköhän se taas lykätä "väliaikaislaatikko" paikoilleen ja suunnitella kunnolla kotisohvalla tuota 020-02a/02j swappi vaihtoehtoa.Sais nyt ajokuntoon kuiteski kun alkaa tuon väliaikaisen Saab 90:sen kyydit piisaamaan ja golffissa on kuiteski vielä pillastuneen hevosen aiheuttamat vauriotkin korjauslistalla ennen koulun alkua. Nyt kun koneen nostan kuitenkin pois niin oisko ehdotuksia, mitä kannattais vilkaista/epäillä kun viimeisin laatikko oli varmaan neljäs viimeisen viiden vuoden aikana!?(ilman turhia revityksiä)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa