n75-venttiilin ohittaminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

n75-venttiilin ohittaminen

ViestiKirjoittaja peni » 26.8.2006 17:40

Pirssi on jo pitkään puskenut seuraavat vikakoodit:

-00575 Intake manifold pressure 17-10 control difference intermittent

-00519 Intake manifold pressure sensor g71 28-10 short to b+ intermittent

Koodit ilmestyy aina nollauksen jälkeen takaisin. Ahdot meni helposti n. 1,3 bariin, pitkissä kiihdytyksissä jopa 1,6, josta sitten tippuivat tuonne 0,7 tasolle nopeasti. Siihen loppui myös kiihtyminen. Joskus myös pätkii pitkissä vedoissa. Ahdin on gt15/20-hybridi. Missä mahtaa olla vika? Säätelin tankoa pidemmäksi, se auttoi hieman, mutta tahtoi lopuksi päätyä siihen että hukkaportti on valmiiksi jo hieman auki.
Nyt tein niin, että jätin n75-venttiilin paikoilleen mutta yhdistin ahtopuolelta tulevan letkun suoraan hukkaportille. Nyt ahdot nousee tuonne 0,8...0,9 bariin. Savuttaa tietysti vähän enemmän kuin ennen. Nyt kiinnostaa tietää, onko tällainen patentti jotenkin huono tahi vaarallinen? Mitä pitää tehdä jos haluaa ahtoja lisää? Kuinka lyhyeksi tangon uskaltaa lyhentää? Aluksi ahtoi vain noin 0,6 ja tankoa lyhentämällä sain nousemaan tuonne 0,8 tuntumaan. Mietin lähinnä siis sitä, että onko painekello kovilla jos tangon kiertää niin lyhyeksi että sen saa vaivoin vedettyä hukkaportin vipuun kiinni... Ja auttaako se lyhentäminen tietyn rajan jälkeen mitään?

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 30.8.2006 20:15

jos nyt puhutaan tosta surullisen kuuluisasta n-75:destä

eipä siinä varmaas mitää kauheen pahaa ole mutta nyt magneetti ventiili mikä ohjaa jossain tilanteessa sitä hukkaportille menevää painetta on poissa pelistä.

Jos ahtoja lisää halajat JA PALJON ni pistä päätymmäiset letkut yhteen ni ei pitäis avata lainkaan hukkaporttia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa