Suuttimet 1.9 Tdi moottoriin 90 heppaseen ja ahdin asiaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kaaleppi
-
Viestit: 155
Liittynyt: 15.9.2003 11:01

Suuttimet 1.9 Tdi moottoriin 90 heppaseen ja ahdin asiaa

ViestiKirjoittaja Kaaleppi » 18.8.2006 9:19

Mistä noita suuttimia saisi kohtuu hintaan? ELi jos tuohon 90 heppaseen laittaa noi 110 heppasen suuttimet se vaikuttaa aika paljon tehoihin? Jos jollain sattuisi olemaaan voisi tarjota vaikka privalla..
Viimeksi muokannut Kaaleppi, 22.8.2006 7:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kaaleppi
-
Viestit: 155
Liittynyt: 15.9.2003 11:01

ViestiKirjoittaja Kaaleppi » 21.8.2006 7:10

Paljon noilla pelkillä suuttimilla saa lisätehoa? Seuraavaksi isompi turbo?

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 21.8.2006 7:34

Ja niitä vanhoja threadeja saa edelleen lukea...

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 21.8.2006 7:45

Jo kyllä ei paljon kannata suuttimia isonnella 90hp:n vakio turbon ollessa kiinni.

Aiva hyvä yhdistelmä olisi gt1749Va tai gt20/15 riippuu haluaako vnt vai ei.
Siihen kaveriksi vaikka bosion racet (jos jostain vielä löytää). Sitten on tehoa melkein 150hv.

Kaaleppi
-
Viestit: 155
Liittynyt: 15.9.2003 11:01

ViestiKirjoittaja Kaaleppi » 21.8.2006 11:49

Kannattaako niitä suuttimia sitten vaihtaa ollenkaan vakio ahtimella? Käykö tuo Garrett gt1749v suoraan -99 passattiin? Mitä eroa gt1749va:han on gt1749v:ssä? Mitä tarkoittaa ilman vnt:tä? Suuttimet olisi tiedossa, nuo 110 heppasen vakiot ja sit pp502 suuttimet. Miten olisi järkevintä edetä? Miten kulutus isommilla suuttimilla ja ahtimella? Näiden jälkeen lastutus? Entä se nestepää? Joku 150 olisi kyllä jo aika mukavat lukemat mut miten tollanen kone kestää? Koneella ajettu 325 tkm.
Viimeksi muokannut Kaaleppi, 21.8.2006 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 21.8.2006 11:50

Hyvin se kestää.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 21.8.2006 12:01

^... ja taas toisaalta väärin käyttämällä saa vakionkin rikki.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 21.8.2006 16:12

Hyvä siitä tulee vaikka onkin vakio turbo, pp502+lastulla pääsee jo 150 heppaan ilman mitään ongelmia. Kaikenhan saa rikki jos haluaa:)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.8.2006 16:39

Kyllä 90hp:n vakio turbo ja 150heppaa on jo ongelma. mutta kukin tyylillään..

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 21.8.2006 17:47

mulla ainakin vakio ahdin nosti väkisin paineita kun pakopaineet nousivat niin korkeiksi ja 142hp oli maksimi teho mitä pystyi ajamaan, niin että ahdot pysyivät 1.2bar kieppeillä vaikka pyyntiä oli vakio 0.948 baaria.

~1.2baarin jälkeen alkaa vnt15 nöyrtymään ja tuloksena on katkennut akseli.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 21.8.2006 23:44

onko tuossa nyt muuttuva siipinen kyseessä? se juuri ja juuri riittää 150 hepan tehoille. tietty jos siellä on vnt ahtimen säätötankö säädetty päin p:tä niin varmasti nostaa ahtoja ylempänä, eihän se nyt tehtaaltakaan tullessa aina niin justiinsa ole.

Kaaleppi
-
Viestit: 155
Liittynyt: 15.9.2003 11:01

ViestiKirjoittaja Kaaleppi » 22.8.2006 7:23

Mitkä suuttimet sitten kannattaisi laittaa? Mihin asti tuo vakio ahdin sitten olisi toimiva ettei se hajoaisi? Paljon noista suuttimista kannattaa maksaa? Käytetyistä? Millasta lastua? Mitewn se kulutus esim.noilla pp502 suuttimilla? Nouseeko? Uusilla vanteilla ja renkailla kulutus nousi n.0,5 litraa sataselle..(8,5*18 225/40).

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 22.8.2006 8:29

mulla oli puolisen vuotta pelkät pp502 ja puolen vuoden keskikulutus oli 4.2L.
eli mulla ei ainakaan muuttunut vakioon verrattuna mihinkään.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 22.8.2006 12:31

Tietenkin turbon vaihto on turvallisempi ratkaisu. Itsellä toiminut ihan hyvin (tähän asti) suuremmilla suuttimilla, lastulla ja vakio VNT turbolla. Vaihtaisin suurempaa jos olis paikka missä tehdä. Ahtoja ei ollut nostettu kun penkissä kävin ja 150hp oli silloin tuloksena. Ajettu noilla palikoilla n.30tkm. Kulutus ollut siinä 4,5-5l/100km


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa