Mikähän nyt mahtaa olla vikana.
Eli normaalisti rauhallisesti kiihdyttäessä, nii yht'äkkiä jää junnaamaan.
Ja sit kun taas päästään n.3000 kiekan yli, niin sitten mennään.
Mut sitten tuleekin mustaa putken täydeltä! Reilummassa vedossa vika
ei ilmaannu. Mikähän tuolla jumittaa? (suuttimet vai pumppu)
Maffi vaihdettu 6kk. sitten ja ahtopaineanturi tikittää normisti.
Vikasietotilaan ei kuitenkaan mene. ..ja vikakoodit lukematta toistaiseksi =(
Ja autohan on 66kw Tdi Pasuuna.
-00 AHU Passatti pölläyttelee..
Valvoja: ffp jäsenet
Koitas vaikka hakusanana egr, löytyypi muuan osuma jotka vastaavat samanlaista oiretta. Ite veikkaisin kanssa samaa, ja pulttaisin venttiilin ekana irti ja tutkisin siisteyden. Mikäli pikeentynyt tukkoon, korjauksena imusarjan irroitus, pesu ja takas laitettaessa venttiilin tukkoon laippaus. Syytä myös tarkastella kaikki alipaineletkut joita pellin alla risteilee. 2.0 tdi työajokki audissa oli aikanaan samalla kuvauksella oleva oire. Vikakoodi löytyi kys. venttiilin toiminnasta. Ei ehtinyt kuiten seurailla 20 tkm pitempään kun meni auto vaihtoon.
Paljon ajettu?
Paljon ajettu?
Kiitosta vaan.. Muutama osuma tosiaankin! Täytyy vain ihmetellä
miten ovat suunnitelleet noin toimimattoman järjestelmän!!
Käsittämättömiä kuvia, mitä noihinkin topicceihin oli postattu.
Ja kaikki tämä vain että maailma pelastuisi.. =)
No takas aiheeseen. Eli tuossa UHU:ssa tuo EGR on sitten vissiinki
erillainen, mitä useemmissa muissa malleissa. Tuossa alipaine
mokkula avaa tuota "mäntää", jolloin niitä kaasuja kierrättyy.
Toisissa malleissa oli jokin läppä, mikä jumiutui moskan ansiosta.
Mulla kuitenkin itse EGR oli melkoisen puhdas, hieman vaan nokinen.
Mitään jumimista siinä en, ainakaan käsin painelemalla havainnut.
Mutta itse paineputkissa ja imusarjassa sitä kuraa kyllä olikin.
Siis se vähäinen määrä öljyä on ihan normaalia?
Otin tiivisteestä mallin, jos teen sitten peitelevyn pakopuolen ja
egr mokkulan välille. Mut tarviiko se nyt tässä mallissa sitä?
Kun tukkesin alipaine putken, niin silloinhan se mäntä peittää
automaattisesti sen reijän.. Joten järjestelmä on ikäänkuin pois käytöstä.
Pienen koeajon aikana auto kiihtyi nykimättä, mut niinhän se teki aiemminkin.
Eli välillä pelas ja välil taas ei mitenkään. Palaan asiaan kun olen testannut
tuollasenaan
Niin ja Pasuunalla hangattu 250 tkm.
-Jani-
miten ovat suunnitelleet noin toimimattoman järjestelmän!!
Käsittämättömiä kuvia, mitä noihinkin topicceihin oli postattu.
Ja kaikki tämä vain että maailma pelastuisi.. =)
No takas aiheeseen. Eli tuossa UHU:ssa tuo EGR on sitten vissiinki
erillainen, mitä useemmissa muissa malleissa. Tuossa alipaine
mokkula avaa tuota "mäntää", jolloin niitä kaasuja kierrättyy.
Toisissa malleissa oli jokin läppä, mikä jumiutui moskan ansiosta.
Mulla kuitenkin itse EGR oli melkoisen puhdas, hieman vaan nokinen.
Mitään jumimista siinä en, ainakaan käsin painelemalla havainnut.
Mutta itse paineputkissa ja imusarjassa sitä kuraa kyllä olikin.
Siis se vähäinen määrä öljyä on ihan normaalia?
Otin tiivisteestä mallin, jos teen sitten peitelevyn pakopuolen ja
egr mokkulan välille. Mut tarviiko se nyt tässä mallissa sitä?
Kun tukkesin alipaine putken, niin silloinhan se mäntä peittää
automaattisesti sen reijän.. Joten järjestelmä on ikäänkuin pois käytöstä.
Pienen koeajon aikana auto kiihtyi nykimättä, mut niinhän se teki aiemminkin.
Eli välillä pelas ja välil taas ei mitenkään. Palaan asiaan kun olen testannut
tuollasenaan
Niin ja Pasuunalla hangattu 250 tkm.
-Jani-
Viimeksi muokannut janivaa, 14.11.2011 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiedä sitten onko sulla juuttuvasiipinen ahdin ja voiko se aiheuttaa moista. Siitä kuin tuosta n75:sta on molemmista on kanssa ollut juttua aikasta paljon. Itellä kanssa tuo vena on rakenteeltaan samanlainen kuin sulla, eli alipaine lliikuttaa mäntää. Sanoivat että pysyy kiinni kun tukkii letkun, mutta ainakin itellä nokea riitti imukanavassa senkin jälkeen eli jousi ei pitänyt venttiiliä kiinni koko aikaa. ite tein siivousoperaation 180 tkm kohdalla ja mulla oli mm. kolmospytylle menevä kanava tukossa sitä vaille että mustekynä meni vielä paskan vuoraamasta kanavasta läpi. Muut hyvää vauhtia perässä. Pientä öljyä imuputkessa en pidä vaarallisena, koska hävikki ei näy edes mittatikussa. Laippa ennen venttiiliä on itellä asetuksena muuten kuin talvella. Silloin pakko pitää toiminnassa kun muuten ei meinaa tarjeta. Jos pa-lisälämppäri niin sittehän ei sitäkään ongelmaa.
Lue(tuta) kuiten vikakoodit ekana.
Lue(tuta) kuiten vikakoodit ekana.
Garret GT 15.. eli kiinteä siipinen.
Toisaalta n75 kettuili jo talvella. Heitti varaohjelman päälle, kun kiihdytti
täysiä esim. rampista motarille tai jopa ohituksessa. Molemmat kiusallisen
vaarallisia tilanteita. Taas kesän (n75) pelannu moitteetta.
Kai se on ostettava samalla, kun käyttää vikakoodien luvuissa.
Onko noilla korjaamon "testereillä" eroa? kun kävin tavallisessa AD-huollossa,
niin asentaja luki sellasella Bosh'in näytöllä vikakoodit.
Silloin ei muuta huomautettavaa kuin Maffi vaihtoon.
Tai samallahan sen onnistuu merkkiliikkeessä, kun ostan tuon paineanturin.
Jep Jep..
Toisaalta n75 kettuili jo talvella. Heitti varaohjelman päälle, kun kiihdytti
täysiä esim. rampista motarille tai jopa ohituksessa. Molemmat kiusallisen
vaarallisia tilanteita. Taas kesän (n75) pelannu moitteetta.
Kai se on ostettava samalla, kun käyttää vikakoodien luvuissa.
Onko noilla korjaamon "testereillä" eroa? kun kävin tavallisessa AD-huollossa,
niin asentaja luki sellasella Bosh'in näytöllä vikakoodit.
Silloin ei muuta huomautettavaa kuin Maffi vaihtoon.
Tai samallahan sen onnistuu merkkiliikkeessä, kun ostan tuon paineanturin.
Jep Jep..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa