"turvalliset" paineet aaz:taan?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

"turvalliset" paineet aaz:taan?

ViestiKirjoittaja rst » 10.8.2006 22:47

koneena siis -97 1.9td,ajettu 350tkm ilman isompia remppoja,huollettu ajallaan. muutoksia seuraavasti. pp-dieselin pumppu 10mm nestepäällä, garret 03 49/46 siivillä, 2,5 dp+putki, iso alu cooleri ja ahtoputket. kysymys kuuluukin, millaset paineet tollasessa paketissa olisi vielä luotettavuuden rajoissa? kiitos.

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 11.8.2006 13:50

sen verran vielä, että auto on tällä hetkellä 1.2 bar ahdoilla. onko liikaa pitkässä juoksussa?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 11.8.2006 13:52

Pakopaine- ja egt-mittari olisivat suuri apu..

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 11.8.2006 15:04

ehkä tyhmä kysymys mutta, mikä on egt mittari?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 11.8.2006 15:15

ExhausGasTemperature :)

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 13.8.2006 17:04

niinpä niin,, jottei menisi ot:ksi, millasia paineita olette kättäneet???

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 13.8.2006 19:42

sen verran painetta ettei juuri mustaa pukkaa täyskaasulla

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.8.2006 21:32

Ja ettei pakopaineet nouse juurikaan ahtopainee yläpuolelle.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 16.8.2006 17:24

AAZ kone vakio 1.6 TD KKK K24 ahtimella paineet 1.6 pinnassa, syöttöä sopivasti, pakopaineet varmasti aivan penteleesti.
Hyvin pysyi nipussa ilman ongelmia, ihan on käytöstä kiinni. Pitkää luukutusta ei tuolla setupilla kestä, meinaa nostaa lämpöjä.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 23.8.2006 10:29

Toista vuotta(n.50 000 km) ollut 1.3-1.5 (talvella nostaa tuonne 1,5 teen)
savuttaa kun polkee,ei kuluta öljyä ja tuntuu vaan toimivan...ajettu 410 000 km.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.8.2006 10:59

NSUman: välijäähdytintä ei vissiin tuossa setupissa ole?

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 23.8.2006 17:21

lukkari: Sorry, unohtu tuo välijäähy. Pumppu oli myös 12mm päädyllä ja omilla "virityksillä" varustettu. Keulalla oli jonku Marsun (vito tai joku muu CDI) välijäähdytin. Kokeilin myös testimielessä kovempaa ahtoa n. 1,8 bar jolloin Mesen koolerin pääty antautui.

Ajelin kyllä aikanaan K14 vakio pillerillä 1,5 ahdoilla ilman välijäähdytintä eikä se silloinkaan levinny. Pikkusen ku miettii kuinka polkee niin aika hyvin tuntuu nipussa pysyvän normaaliajossa.

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 19.4.2007 21:26

Mittailin tuossa aaz:tan pakosarjan paineita... ahdot 1,1 ja pakosarjassa painetta ~1,8-2 bar. Mitäs alan asiantuntijat tuumaavat onko sallituissa rajoissa...?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa