Polon jarrujen päivitys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

Polon jarrujen päivitys

ViestiKirjoittaja Niiranen » 23.7.2006 13:04

Kun täällä kumminkin joku on esim. ahtanut vanhempia poloja (86c) tai muuten vaan laittanut parempia jarruja tilalle, niin jos meinaa 75 hp 1.3i konetta suunnitella polon keulalle, niin minkalaiset jarrut pitää löytyä katsastuksen kannalta? Riittääkö vakio (55 hp:n ?) 1.3 jarrut? Itsellänihän on tuo -1982 1.0 (1.05) l jarrutehostamaton polo, mihin joutuu tehostimen laittamaan, ja luultavasti jarruja muutenkin päivittämään, jos haluaa koneen tilavuutta ja tehoja sen myötä kasvattaa laillisesti.
Mistä autosta ootte jarruja sovitelleet poloon? Käykö esim. mk2 golf gt:n tai gti:n jarrut miten hyvin ? Onko iso sovittaminen? Ja mitenkäs sitten kallistuksen vakaaja yms. ?

Onko tämä kone muuten niin harvinainen suomen maalla liikennöivissä polossa, että kukaan ei oo tällästä joutunut/päässyt virittelemään? :O Kun 1.1 on tullut vastaan, mutta yhtään litrasta en oo tavannut. Ilmoittautukaa, kuka omistaa litrasen 86c polon :D

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 23.7.2006 13:51

Juups luultavasti riittää ne vakio 1.3 jarrut mutta eihän siinä toki mitään jos ne päivittää samalla vähän vielä paremmaksi.
mk2 gti satulat kuulemma menee suoraan
litraiset on vähän harvemmassa kuin nämä 1.1 ja 1.3 ainakin mitä itselle on vastaan tullut
Mistäs oot löytänyt GT:n koneeen? nekin on aika harvassa =)

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

ViestiKirjoittaja Niiranen » 23.7.2006 23:02

Kaverin kautta löyty vahingossa tuo tekniikka... :D
Mitähän teknistä eroa on normi ruiskupolon koneella tohon GT:n tekniikkaan? Kun autodata ilmoittaa olevan kahta 75 hp konetta, GK ja 3F. Tuo 3F on vissiin just tuon GT:n kone? Onko GT:n kone vääntävämpi sitten?
Niin ja sitten niistä jarruista, jos tosiaan laittelis vaan ihan normi 1.3 polon jarrut, niin joutuukohan laittamaan sit jarrupaineen säätimen, ku kerta tehostajakin tulee... ?

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 23.7.2006 23:14

oman tiedon mukaan ero olisi kannessa ja nokassa mutta tiedä sitten =)

GT:eessä ainakin tuon tekstit osioin G40 tekniikkavaihto jutun yhteydessä mainittu että siinä on jarrupaineen säädin et tiedä sitten kuinka tarkkoja ne konttorilla on ??

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

ViestiKirjoittaja Niiranen » 23.7.2006 23:31

No ei auta sitten ku kokeilla... =) Pitää muuten lukea tuo G40 osio uudestaan, jos sieltä sais jotain lisäinfoa tohon mun tekniikanvaihtoon, vaikka remmiä ei oo tulossakaan pellin alle... :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa