Nyt kun sitten otin auton koneen varalta palasiksi ja vaihdoin kaikki tiivisteet ahtamista kestäviksi kävi näin... Kone kasassa ja mitattiin puristuspaineet ja sylinterissä nro. 4 (kuskinpuoleinen siis) oli ensin 5 ja sitten turautettiin öljyä sylinteriin, niin saatiin se nostettua 7,8:n. Kaikissa muissa on 11-12. Missä vika?
En hoksannut mitata ennen purkamista niin en tiedä oliko vikaa jo aikasemmin, olen kyllä epäillyt jotakin sen tapaista jo aikaisemmin. Mitattiin kansi, ja se on suora, kannen tiivisteestäkään ei pääse pihisemään läpi.
Tuli mieleen että jos konetta ei käynnistä, niin voiko matalempia paineita esiintyä joka katoaa kun kone käynnistetään ja venttiilit "asettuu"? En nimittäin laittanut konetta käyntiin kun mitattiin paineet.
Kansi on otettu pari omistajaa aikaisemmin pois, plaanattu ja korjattu silikoniliimalla, siinä syy miksi lähdin purkamaan konetta alunperin.
ABS moottorin sylinteripaineet ( 1.8 CL 1993)
Valvoja: ffp jäsenet
Sitä oli fiksattu jokapaikasta silikonil, esim ulkoseinän ja vesitilan välissä oli kannentiivistees halkeama joka oli "fixattu", O-renkaita jne korvattu.
Ei, venttiilit ei kanna. Mitattiin kyl välykset. Kaikki tarkistukset tehtiin mitä nyt tollasella pikkusen vanhentuneella autokorjaamon kaluilla voi tehdä. Ainoastaan venttiilihommat pitää tehdä muualla kun ei löydy ton mallin venttiilinpuristinta.
Ei, venttiilit ei kanna. Mitattiin kyl välykset. Kaikki tarkistukset tehtiin mitä nyt tollasella pikkusen vanhentuneella autokorjaamon kaluilla voi tehdä. Ainoastaan venttiilihommat pitää tehdä muualla kun ei löydy ton mallin venttiilinpuristinta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa