5 ooppelin jälkeen tuli hommattu vw...
Valvoja: ffp jäsenet
5 ooppelin jälkeen tuli hommattu vw...
Ajoin 5 vuotta ooppeleilla, ensin oli b ascona sitten 4 omegaa, viimeisin nyt vaihtoon menevä omega 2.5 V6 vuodelta 1998 on ihan susi, kevään aikana korjauslaskuihin+osiin mennyt yli 1500e... Edellisissä 4 vanhemmassa ooppelista meni vaan pelkästään kulutus osia, jarrupalat, levyt, termarit yms, pientä. Uudemmasta mennyt, 2kpl koneen tunnistimia, ohjaustehostin, vesipumppu ja sitä kautta ennenaikainen jakopääremontti (650e) ja nyt viimeisimpänä hajos perä, no joka tapauksessa nyt on tilattu saksasta "luotettavampi" pirssi, 1999 farkku passat 1.8t koneella+kaikilla heebeleillä. Oopeliin meni tuon perän leviämisen jälkeen luotto ihan täydellisesti, en ikävä kyllä voi suositella uudempia ooppeleita ainakaan omien kokemuksian perusteella enää kenellekkään! Volkkareista ei ole kokemusta itseltäni mutta juttuja lueskellessa pitäis tuon passatin olla luotettava perusauto!? T: uusi vw kuski!
Tervetuloa VAGineiden ihmeelliseen maailmaan. Samanlaisia saksalaisen insinöörin taidonnäytteitä nämä ovat. Turbo tuo niin halutessaan tukun ihania vikakoodeja joita sitten huollossa ihmetellään monen sadan edestä.
Nykyään on vaan hyväksyttävä että auto ei toimi joka päivä välttämättä kuin junan vessa.
Nykyään on vaan hyväksyttävä että auto ei toimi joka päivä välttämättä kuin junan vessa.
Juuei ole vm ´98 auto ihan uusi enää. Eikä ole ´99:kään. Etenkin tuossa 1.8t koneessa voi varautua erinäisten antureiden ja ilmamassamittarin vaihtohommiin. VAG-COM ja läppäri auttaa jo paljon niin ei tarvitse turvautua huollon arvauskeskukseen ihan heti ensimmäisen vikakoodin ilmaantuessa..
No ei vaan oikeesti yksilöitähän nämä tietty on, toivottavasti sait tällä kertaa hyvän sellaisen :) Itse vaihdoin taas VW:stä ooppeliin, pakasta vedettyjä molemmat, ihan laadukkaalle tuo Opel:kin tuntuu, paikoin jopa ehkä laadukkaammalta, ei mielestäni häpeä VAG-leirin uusia tuotteita ollenkaan. Kuitenkin lopulta vasta ajan mittaan se laatu punnitaan, nykyautoissa tuntuu että osien kilpailuttaminen alihankkijoilla ja halvat anturit ym. (joiden kontolla voi olla tärkeidenkin toimintojen valvominen) tekee sen että vikakoodia voi pukata silloin tällöin kun arpa sattuu kohdalle..
No ei vaan oikeesti yksilöitähän nämä tietty on, toivottavasti sait tällä kertaa hyvän sellaisen :) Itse vaihdoin taas VW:stä ooppeliin, pakasta vedettyjä molemmat, ihan laadukkaalle tuo Opel:kin tuntuu, paikoin jopa ehkä laadukkaammalta, ei mielestäni häpeä VAG-leirin uusia tuotteita ollenkaan. Kuitenkin lopulta vasta ajan mittaan se laatu punnitaan, nykyautoissa tuntuu että osien kilpailuttaminen alihankkijoilla ja halvat anturit ym. (joiden kontolla voi olla tärkeidenkin toimintojen valvominen) tekee sen että vikakoodia voi pukata silloin tällöin kun arpa sattuu kohdalle..
Älkääs nyt heti masentako kaveria. Tokihan 8 vuotta vanhassa autossa voi olla kaikenlaista, mutta tuon 1.8T-koneen tyyppiviat ja "ominaisuudet" ovat hyvin yleisessä tiedossa eikä ratkaisua mahdollisiin ongelmiin tarvitse kaukaa etsiä. Yleisestihän tuota pidetään hyvänä koneena.
Mulla meni usko yhteen automerkkiin yhden yksilön perusteella. Tuli melkein fiilis etten ostais semmosta uutenakaan, mutta se oli jo liioittelua. Ostin vissiin mahdollisimman paskan yksilön ja siinä oli sitten kyseisen mallin kaikki viat ja vähän päälle.
Volvon olen omistanut n. kuukauden ja monenlaista pelottelua olen kuullut. Mulle täysin uus merkki, ja vielä tuo toimii ja jos hajoaa niin korjataan...autojahan ne vain on.
Mulla meni usko yhteen automerkkiin yhden yksilön perusteella. Tuli melkein fiilis etten ostais semmosta uutenakaan, mutta se oli jo liioittelua. Ostin vissiin mahdollisimman paskan yksilön ja siinä oli sitten kyseisen mallin kaikki viat ja vähän päälle.
Volvon olen omistanut n. kuukauden ja monenlaista pelottelua olen kuullut. Mulle täysin uus merkki, ja vielä tuo toimii ja jos hajoaa niin korjataan...autojahan ne vain on.
Jaa että oikein saksasta tilasit vajaa kymmenen vuotta vanhan turboauton, saattaa siinäkin olla ooppeli-vaivoja. Oothan varannu sillekin rempparahaa?
Tuntuu saksan pelit olevan vähemmän ajettuja ja yleiseti ottaen parepi kuntoisia+paremin varusteltuja kuin saman ikäiset suomiautot. Varmasti myös volkkarissa tulee ilmenemään vikoja mutta on vähän yleisempi auto kuin tuo omega v6:sella ja varaosat näkyy olevan melkein puolta halvemmat. Ja auton tuo saksasta yritys joka tuo muutenkin kiesejä sieltä, eivät ota autoa jos siinä ei ole täydellistä huoltokirjaa+saksan katsastus dokumentteja.
Jaa että oikein saksasta tilasit vajaa kymmenen vuotta vanhan turboauton
kyllä siellä ihan syystä on laajempi, parempi ja halvempi valikoima. se että jos itse olet tuonut tai kuullut jonkun tuonneen jonkun viallisen tai ruuvatun auton ei tarkoita mitään muuta kun sitä, että kyseinen kauppa on tehty huonosti/huolimattomasti.
Oma kokemus (A: asiakas M: minä):
A: -ihan kiva auto, kuntokin on hyvä ja siistikin on, mutta...
M: -niin, mielestäni tämä on hyväkuntoinen 17v. vanha kärry.
A: -tuo mittarilukema, se on vähän suuri, 276th... Löytyyköhän tähän mittareita purkaamolta?
M: -kyllä niitä varmaan...
A: -ethän ole mittaria vaihtanut?
M: -voi v_ttu, 1100e:n autosta! Unohda, minä menen kahville.
Seuraava päivä, sama sankari, puhelin soi 07.10...
A: -mie ottasin sen auton kyllä, mutta se mittarilukema...
M: -huoh, minkä sä haluaisit sen olevan?
A: -jos vaikka 176...
M: -saat vaikka 076, mutta ilmoituksen hinta on sitten netto.
A: -passaa...
Pyyhkäsin sitte 125 tauluun, kaivertimella mittarin kuoreen päivä ja alkukm. ja poikkesin vielä konttorilla, tekivät ilmaiseksi muutoksen auton tietoihin...
-Ja kaikki tämä -89 Scorpioon...
A: -ihan kiva auto, kuntokin on hyvä ja siistikin on, mutta...
M: -niin, mielestäni tämä on hyväkuntoinen 17v. vanha kärry.
A: -tuo mittarilukema, se on vähän suuri, 276th... Löytyyköhän tähän mittareita purkaamolta?
M: -kyllä niitä varmaan...
A: -ethän ole mittaria vaihtanut?
M: -voi v_ttu, 1100e:n autosta! Unohda, minä menen kahville.
Seuraava päivä, sama sankari, puhelin soi 07.10...
A: -mie ottasin sen auton kyllä, mutta se mittarilukema...
M: -huoh, minkä sä haluaisit sen olevan?
A: -jos vaikka 176...
M: -saat vaikka 076, mutta ilmoituksen hinta on sitten netto.
A: -passaa...
Pyyhkäsin sitte 125 tauluun, kaivertimella mittarin kuoreen päivä ja alkukm. ja poikkesin vielä konttorilla, tekivät ilmaiseksi muutoksen auton tietoihin...
-Ja kaikki tämä -89 Scorpioon...
-Aha, joo, siis, kyllä se onnistuu. Mitä mä laitan tänne meidän tietokantaan.
Seuraavat merkinnät:
-Päivämäärä
-Alkukm. / loppukm.
-Rek. otteen järjestysnumero
-Kuka tehnyt
-Ja miksi tehnyt...
Rekisteriotteeseen tuli merkintä mittarihuollosta, ja lisätiedoista AKE:n tietokannassa...
Asiaa tietysti helpottaa että ko. konttori on n.300m. päässä tallista ja joskus siellä käyty jopa 7 krt. päivässä... (5 eri autoa)...
Seuraavat merkinnät:
-Päivämäärä
-Alkukm. / loppukm.
-Rek. otteen järjestysnumero
-Kuka tehnyt
-Ja miksi tehnyt...
Rekisteriotteeseen tuli merkintä mittarihuollosta, ja lisätiedoista AKE:n tietokannassa...
Asiaa tietysti helpottaa että ko. konttori on n.300m. päässä tallista ja joskus siellä käyty jopa 7 krt. päivässä... (5 eri autoa)...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”