mikäköhän voisi vaikuttaa tähän Golffin aamukäynnistysongelmaan, auto reistailee siten että aamulla auto rämähtää kerrasta käyntiin ja saattaa käydä ihan hetken (muutaman sekunnin) tasaisesti, mutta sitten alkaa kierrosten hamppaaminen, ehkä hieman samaan tyyliin kuin auto kävisi 2 tai 3 pytyllä, myös bensa haiskahtaa ja tuntuu myös siltä että sytytys paukkuisi myöhäsessä välillä, eli siis auto käy ihan päin helevettiä... sitten kun auto on jonkun aikaa lämmennyt hamppaaminen häviää.
Jokseenkin tuntuis että auto saa aamulla nii pirusti liikaa bensaa ja tuo hamppaaminen johtuisi siitä, mutta mikä tuon liiallisen bensan saannin sitte aiheuttaisi? Ryyppyä oon tutkinu jo jonkin verran ja vielä ainakaan en ole tuon ryyppyläpän asennon muuttamisen vaikuttavan ongelmaan millään tavalla.
Voiko sytytys pätkiä tuollalailla valikoidusti aina pitemmän sammuksissa olo session jälkeen?
Kaasutin on "!se!" pierburg!
Jos jollakin on tuollainen pierburg käsiryypyllä, nii olisiko mahdollista kokeilla saako tuollaista "hamppaamista" aikaiseksi käynnistäessään auton ilman ryyppyä tai "isolla" ryypyllä.
Aamukäynäri ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Mistäs ootte pulldown-rasian ostaneet?
Tässä nyt pari puhelua soittaneena ainoa vaihtoehto tuntuu olevan toistaiseksi merkkiliike, jossa tuo mötikkä kuulemma saattaa maksaa jopa 117,20 € HUH HUH... halvin oli jotain 38 € luokkaa, noita pulldown rasioita on siis tuohon pierpurg 2e2:een neljää erilaista...
Tässä nyt pari puhelua soittaneena ainoa vaihtoehto tuntuu olevan toistaiseksi merkkiliike, jossa tuo mötikkä kuulemma saattaa maksaa jopa 117,20 € HUH HUH... halvin oli jotain 38 € luokkaa, noita pulldown rasioita on siis tuohon pierpurg 2e2:een neljää erilaista...
Joskus tuppaa olemaan tuota vikaa itsellänikin..
Mutta, onko kellään yksinkertaisia ohjeita tuon pulldownin säätämiseksi.. Siis sen päässä olevan 6-kolo muovimutterin säätämisestä. Testaamiseen riitti pelkkä tiiviyden tarkistus.
Saattaa tuo vuoto löytyä siitä vihreästä alipaine säiliöstäkin tai siihen liittyvistä letkuista.
Mutta, onko kellään yksinkertaisia ohjeita tuon pulldownin säätämiseksi.. Siis sen päässä olevan 6-kolo muovimutterin säätämisestä. Testaamiseen riitti pelkkä tiiviyden tarkistus.
Saattaa tuo vuoto löytyä siitä vihreästä alipaine säiliöstäkin tai siihen liittyvistä letkuista.
pulldownrasia ei vuoda vaan toimii ihan kunnolla, alipaineletkuissa jotka vaikuttaa tuon rasian toimintaan ei 'välttämättä' ole oikein. Nyt säädin pulldownrasian vaikutuksen pituutta vähä pidemmäksi ja käänsin samalla ryyppyä "paljon" pienemmälle ja näillä toimenpiteillä sain auton käyttäytymään huomattavasti tasaisemmin aamukäynnistyksessä tai muutenvaan pidemmän seisotusjakson jälkeen. Kuitenkin on vielä sellaista satunnaista nykimistä/pätkimistä kylmänä. Pitänee säätää vielä sitä ryyppyä pienemmäksi ja tutkia nämä ap-putket suhkot kuntoon ja jos siitä vielä edes hieman paranee niin sen jälkeen sytytyksen kimppuun, nykimisen tähden...
Edit: niin ja sitten tuon ryyppyrasian sähköjohto meni tuossa kotvanen aika sitte paskaksi, joten tuo ryyppy ei toimi ihan asianmukaisesti (johdon katkeaminen ei vaikuttanut tuohon nyk.pätk.syst.). Johdon katkeaminen aiheuttaa ryypyn poislähtemisen liian ajoissa...
Edit: niin ja sitten tuon ryyppyrasian sähköjohto meni tuossa kotvanen aika sitte paskaksi, joten tuo ryyppy ei toimi ihan asianmukaisesti (johdon katkeaminen ei vaikuttanut tuohon nyk.pätk.syst.). Johdon katkeaminen aiheuttaa ryypyn poislähtemisen liian ajoissa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa