Ruiskun jälkiasennus.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Porta
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.6.2006 15:20

Ruiskun jälkiasennus.

ViestiKirjoittaja Porta » 25.6.2006 13:06

Eli vaatiiko ruiskun asentaminen kuinka paljon muutostöitä/vaivaa? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia asiasta?

Itselläni Jetta II 1.6, jossa Pierburgin 2ee sähkö kaasari ja PN-koneella. Kävi mielessä, että jos jostain purku raadosta saisi tekniikan, niin voisi jopa ottaa projektiksi.

Eli kirjotelkaa mikäli asiasta jotain tiedätte.

Kiitokset jo etukäteen!

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 25.6.2006 13:40

yksipisteruiskun kanssa muutos on melko helppo, vaihtoon menevät koneen puolelta ainoastaan kaasuttimen kumilaipasta ylöspäin kaikki, eli kaasutin vaihtuu yksipisteruiskun vastaavaksi murikaksi. Syttypuolikin sinällään pitäisi kelvata nykyisestä koneesta koska monojetronicissa jota 2 koppaisien ruiskuina on käytetty on varustettu erillisellä sytyllä.

Toki tuon ruiskumurikan lisäksi pitää sitten vaihtaa pakosarja sellaiseen malliin jossa on paikka lambdalle, sitten tietenkin letkuliittimet kannen kylkeen sellaisiksi malleiksi joihin saa lämpöanturit kiinni mitä ruisku vaatii. Boksi pitää pultata kouruun tuulilasin alle. Johtosarja menee tietenkin suurelta osin vaihtoon, ehkä jopa mittaria myöten riippuen auton vuosimallista ja siitä onko siinä uudemmat vai vanhemmat sähköt. Sitten tietty bensaputket pitää tehdä uusiksi, painepumppu asentaa pohjaan taka-akselin viereen, siirtopumppu tankkiin ja laittaa johdotukset niille..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.6.2006 19:58

pistä mulle privaa jos kiinnostaa nelipisteruisku. löytyisi imusarja jossa suuttimien paikat, megaruutta kaikilla antureilla, ym. ym.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.6.2006 20:15

En tahdo masentaa tai jeesustella katsastuksesta, mutta PN-vehkeethän ovat vähäpäästöisiä. Eli jos rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen, ei muutos laillisesti onnistu. On melko eri näköinen päällepäinkin nelipisteruisku kuin tuo sähkökaasari.

Toki tuon ruiskumurikan lisäksi pitää sitten vaihtaa pakosarja sellaiseen malliin jossa on paikka lambdalle
Sähkökaasarikoneessa (PN) on jo lambda-anturi pakosarjassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa