Neuvoja 1.9TD aaz koneen "piristykseen"
Valvoja: ffp jäsenet
Neuvoja 1.9TD aaz koneen "piristykseen"
Jep eli olen selaillut noita muita topiceja mutta ajattelen silti kysyä näitä asioita jos vaikka saisi kaikkiin vastauksen tänne niin ei tarvitse etsiä...
Eli jos laitan autooni välijäähdyttimen niin eikös sen joudu muutos katsastamaan?ja joutuuko hankkimaan jostain todistuksen esim. teho muutoksista vai riittääkö vaan että menee konttorille ja siellä katsovat että onhan se siellä ja kirjoittavat rek.otteeseen??
Ja sitten ajatuksena on vaihtaa jossain vaiheessa turbo (yllätys yllätys) mikä turbo olisi sopiva joka mahdollisimman pienillä muutoksilla kävisi tuohon koneeseen?tehotavoite olisi reilu 100hv.
Jos laitan nuo yllä mainitut vermeet niin kannattaako pakoputkesta tehdä hieman suurempi vai riittääkö vakio mitat?ja kannattaako/tarvitseeko koneeseen laittaa jotain muita palikoita toiminnan /kestävyyden takia ?
Ja viellä yksi kysymys eikös tuota 1.9 konetta ole tdi:nä myös ja onko miten vaikea prosessi vaihtaa moinen mylly autoon?
Tuossapa niitä olisi tyhmiä kysymyksiä joillekin itsestään selvyyksiä mutta itse en noista diesel koneista niin paljon tiedä eli jätetään vastailu viisaammille.
Ja kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista...
Eli jos laitan autooni välijäähdyttimen niin eikös sen joudu muutos katsastamaan?ja joutuuko hankkimaan jostain todistuksen esim. teho muutoksista vai riittääkö vaan että menee konttorille ja siellä katsovat että onhan se siellä ja kirjoittavat rek.otteeseen??
Ja sitten ajatuksena on vaihtaa jossain vaiheessa turbo (yllätys yllätys) mikä turbo olisi sopiva joka mahdollisimman pienillä muutoksilla kävisi tuohon koneeseen?tehotavoite olisi reilu 100hv.
Jos laitan nuo yllä mainitut vermeet niin kannattaako pakoputkesta tehdä hieman suurempi vai riittääkö vakio mitat?ja kannattaako/tarvitseeko koneeseen laittaa jotain muita palikoita toiminnan /kestävyyden takia ?
Ja viellä yksi kysymys eikös tuota 1.9 konetta ole tdi:nä myös ja onko miten vaikea prosessi vaihtaa moinen mylly autoon?
Tuossapa niitä olisi tyhmiä kysymyksiä joillekin itsestään selvyyksiä mutta itse en noista diesel koneista niin paljon tiedä eli jätetään vastailu viisaammille.
Ja kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista...
Sarjassamme tyhmä kysymys, mutta miten hitossa -97 TD nostetaan ahtoja.
Tangon lyhennys vähentää vain ahtoja.Bleedaus ja kummasta letkusta?
Ja mistä niitä syöttöjä väännetään lisää, kuvien ja rautalangan kanssa kiitos.
Eikös sitä tankoa pidäkin jatkaa ahtojen nostamiseksi.
Syöttöä lisätään syöttöruuvista joka on pumpun takaosassa suutinputkien yläpuolella. Hommaan tarvitset 13mm lenkki-avaimen ja tasapäisen ruuvimeisselin. 13mm lukitusmutteri auki ja ruuvia ~1/4 kierros kerrallaan kiinnipäin. Kokeile välillä miten tilanne muuttuu. Kiinnipäin on lisää syöttöä. Tyhjäkäynti nousee samalla ja sitä lasketaan pumpun ja kannen välissä olevasta ruuvista. Kuvat löytyy Jetmanin kotisivuilta. Sieltä löytyy myös ohjeet ahdonalaisen syötön lisäämiseen.
No sitten voi vaikka porata reikiä turbon painepuolelta hukkaportin kellolle menevään letkuun. Mulla oli joskus muistaakseni 2kpl 3mm terällä porattuja reikiä letkussa, paineet 0,7 => 1,2 bar. Tuo reikien poraaminen toimi paljon paremmin mitä yhdenmallinen paineenalennussäädin mitä kokeilin. Paineensäätöä
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa